خوش آمدید

هفت سر اژدها و پرداخت به مساله فساد

هفت سر اژدها و پرداخت به مساله فساد_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار فرهنگی ، «هفت سر اژدها» سریالی که شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه سه پخش می‌شود، نام خود را از سخنان رهبری در ۱۹بهمن۱۳۹۶ در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش وام گرفته است.

مقام معظم رهبری در این دیدار از فساد اقتصادی با تعبیر «اژدهای هفت‌سر» نام بردند و انها گفتند: « فساد همانند اژدهای هفت‌سر افسانه‌ها است. یک سرش را که می‌زنی با شش سر دیگر حرکت می‌کند. از بین بردنش آسان نیست. آن افرادی که متنفع از فساد می باشند برخورد با اینها کار زیاد سختی است ولی حتما باید انجام بگیرد».

از این رو طالبی در این سریال گریزی زده به کوتاهی یا همان ترک فعل برخی در مبارزه با فساد؛ کما این که همین برخورد منفعلانه علتابراز شرایط جاری جامعه شده و در سایه بی‌مسئولیتی برخی، رانت و اختصاصی‌خواری بال و پر گرفته و دود این اهمال‌کاری هم به چشم مردمی رفته که غافل از همه جا در زندگی روزمره خود یکی را به زحمت دوتا می‌کنند و بعضی اوقات هم همان یکی را از دست خواهند داد و از پل خط فقر به زیر سقوط می‌کنند.

ادامه مطلب
دورخیز برای ساخت چند سریال برای کودک و نوجوان تلویزیون/ اختصاصی های شبکه کودک و امید در نوروز و رمضان اظهار شد

به این ترتیب اهمیت پرداختن به مسائلی از این دست را می‌توان از بیانات رهبری در دیدار با بیشتر از ۱۰۰۰ نفر از کارگران، اعضای تشکل‌های کارگری و مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری فهمید شد.  ایشان با اشاره به فرمان ۲۰سال قبل خود درمورد الزام مبارزه همه‌جانبه با اژدهای هفت‌سر فساد انها گفتند: اگر از آن زمان، دولت‌ها و مسئولان عمل می‌کردند، امروز وضع بهتری داشتیم که امیدواریم دولت و مجلس این مبارزه را جدی جستوجو کنند. ایشان نداشتن جرأت مبارزه با مفسد داخلی را جهت سلب شجاعت مبارزه با زورگویی‌های دشمن خارجی دانستند و افزودند: اگر مسئولی به گفتن مثال، جرأت مقابله با سوءاستفاده‌کنندگان از تجارت یا اعتبارات بانکی را نداشته باشد و با بدهکاران عمده بانکی مقابله نکند در روبه رو خواسته‌های دولت زورگویی همانند آمریکا هم جرأت مقابله نخواهد داشت.

ادامه مطلب
مشکل برف‌پاک‌کن خودروهای سایبرتراک برای تسلا دردسرساز شد_تاشکن
آخرین مطالب

از سویی طالبی حرف های که برای ساخت این سریال پرونده‌های کلان اقتصادی را بازدید کرده و «هفت سر اژدها» تلفیقی از ده‌ها پرونده فساد را دراماتیزه کرده است؛ به حرف های او در این سریال که تلاش کرده بی‌پرده به دل موضوعی حساس بزند، حتی یک اطلاعاتی فاسد، وزیر و وکیل فاسد هم خواهید دید. همان گونه که طالبی پیش‌بینی می‌کرد با اغاز پخش این درام سیاسی و اجتماعی از تلویزیون باید چشم به راه باشیم که به برخی بربخورد! همان اتفاق افتاد تعداد بسیاری از فیک‌نیوزها و شبکه‌های معاند و صفحه‌های توئیتر روزانه و شبانه به این سریال به انواع و اقسام، می‌تازند.

ادامه مطلب
نقشه راه برنامه‌های آینده اینتل، AMD و کوالکام فاش شد

طالبی نزدیک به چهار سال زمان صرف ساخت «هفت سر اژدها» کرده و مجید واشقانی مسئولیت‌دار یکی از نقش‌های مهم است. او نقش آقازاده‌ای را بازی می‌کند که محور مهم شکل‌گیری برخی از مفاسد اقتصادی در سرزمین است. یکی دیگر از نقش‌های مهم این سریال به «حمید صفت» که زیاد تر به گفتن رپر شناخته می‌شود سپرده شد. او نقش یک دانشجوی عدل طلب را برعهده گرفته است.

حال با درنظر گرفتن این مسئله که سینما در برخی موارد با زبان طنز یا حتی جدی به این معضل در کشورمان پرداخته و به نوعی در راستای اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری قدم برداشت اما کارکرد سریال یا مجموعه‌های چند قسمتی با سینما مقداری تفاوت دارد چون مخاطب می‌تواند با داستان یا حتی کاراکترهای محصول همذات پنداری کند و نهایتاً بازخورد اجتماعی قابل توجهی را تشکیل کند.

ادامه مطلب
جزئیات تازه از خروج قطار مترو تهران از ریل

بعد ساخت سریال‌هایی از این دست هشداری برای مفسدان می باشند که بدانند، در ویترینی شیشه‌ای قرار دارند که خطاهای‌شان را به عکس می‌کشد. برای تلویزیون هم خوب است که سریال‌های با این محتوا بسازد و مقداری از پوسته محافظ‌‌کاری که در اذهان عمومی ساخته خارج شود چون هنگامی گرفتاری جامعه شفاف در قاب تلویزیون دیده شود مطمعن مردم یا همان مخاطبان مهم به این رسانه افزایش اشکار کند.

از این رو ابتدا نباید فراموش کنیم که پرداختن به موضوعاتی از قبیل فساد و به چالش کشاندن افراد شریک در این معضل، کاری مورد پسند است، اما خطر تکرار هم در کمین است.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
تعمیر موبایل بهتر است یا خرید گوشی تازه؟

تا بحال کارهای نمایشی تعداد بسیاری در این راستا تهیه و تشکیل شده‌ و سازندگان باید دقت داشته باشند با ورود به این نوشته یعنی برخورد با فساد تماشاگر پرداخت متغیری را در عین کیفیت کار ناظر باشد.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها