خوش آمدید

این رزومه باعث استخدام یک برنامه‌نویس با حقوق 300 هزار دلار در گوگل شد

این رزومه علتاستخدام یک برنامه‌نویس با حقوق ۳۰۰ هزار دلار در گوگل شد_تاشکن


به گزارش تاشکن

مهندس نرم‌افزار جاری گوگل که به‌صورت خودآموز برنامه‌نویسی یاد گرفته، توضیح می‌دهد که چطور تصمیم گرفت تحول رشته بدهد، داخل حوزه علوم کامپیوتر شود و از شرکت‌های بزرگ نظر شغلی دریافت کند. او رزومه‌ای را که با پشتیبانی آن از متا، اوبر و گوگل نظر شغلی دریافت کرده می بود، به اشتراک گذاشته است و می‌گوید که اگر امروز به‌جستوجو کار می‌گشت، چه تغییراتی در آن تشکیل می‌کرد.

به‌گزارش بیزینس اینسایدر، «ساهیل گابا» درحال فارغ‌التحصیل‌شدن از مقطع کارشناسی رشته مهندسی مکانیک می بود که فهمید جذابیت‌های رشته علوم کامپیوتر شد. او در طول یک تابستان برنامه‌نویسی یاد گرفت و سپس برای استخدام در شرکت‌های بزرگ عمل کرد، اما موفق نبوده است.

گابا در نهایت به استخدام یک شرکت فین‌تک کوچک در شیکاگو درآمد اما به این نتیجه رسید که در این جایگاه شغلی تازه ترین توانایی‌های نرم‌افزاری را یاد نمی‌گیرد. به این علت زمان خود را به یادگیری فناوری‌های جدیدتر و بهبود توانایی‌های خود در مصاحبه‌های شغلی تعلق داد.

ادامه مطلب
راهنمای خرید بهترین تبلت های گیمینگ

گابا بعد از دو سال فعالیت در آن شرکت در شیکاگو و ردشدن در صدها مصاحبه، بالاخره توانست در آمازون استخدام شود. ۱۸ ماه سپس، او از متا، اوبر و گوگل نظر شغلی دریافت کرد. در نهایت او با حقوق سالانه ۳۰۰ هزار دلار در ۲۹ سالگی به گوگل پیوست. در ادامه رزومه گابا مربوط به سال ۲۰۲۱، یعنی وقتی که او در گوگل به استخدام درآمد را می‌بینید.

رزومه‌ای که به استخدام این مهندس نرم‌افزار در گوگل منجر شد

این رزومه به گابا پشتیبانی کرد تا نظر مثبت سه شرکت بزرگ را جلب کند، اما او می‌گوید اگر امروز می‌خواست آن را برای شرکت‌ها بفرستد، چند قسمتش را تحول می‌داد.

ادامه مطلب
دانلود بازی موبایلی Almora Darkosen_تاشکن

پافشاری بر ازمایش ها، نه توانایی‌ها: او می‌گوید این رزومه را قبل از پیوستن به آمازون ساخته می بود، و چون توانایی بسیاری نداشت، در ابتدا به توانایی‌های خود اشاره کرده می بود. او می‌گوید توانایی‌ها اهمیت بیشتری دارند، هرچند اشاره به توانایی‌ها هم ملزوم است.

تمرکز روی دستاوردهای تازه: گابا مدعی است که پافشاری بر دستاوردهای دوران دانشگاه را حذف می‌کرد. افتخاراتی که زیاد قدیمی می باشند، اکنون دیگر چندان به‌چشم نمی‌آیند.

سادگی زبان: گابا می‌گوید اکنون برای اشاره به دستاوردهای خود از کلام ساده‌تر و آسان‌تری منفعت گیری می‌کرد. او قبلاً تلاش کرده می بود مخفف‌های جذابی را در رزومه خود بیاورد، اما اکنون باور دارد که این کار می‌تواند علتایجاد فاصله بین شما و کارفرما شود.

بااین‌حال، ساهیل گابا باور دارد که قسمت‌هایی از این رزومه نیز هم چنان خوبند و نیازی به تحول ندارند.

ادامه مطلب
تمامی قراردادهای باشگاه‌های لیگ برتری مورد بررسی قرار بگیرد

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

عدم تمرکز بر تحصیلات: گابا می‌گوید اگرچه افراد برای دریافت مدارک دانشگاهی تلاش بسیاری می‌کنند، اما این مدارک برای کاری که در بازار انجام خواهد شد، اهمیت چندانی ندارند. او قسمت تحصیلات را در سمت راست رزومه خود قرار داده می بود، چون در رزومه‌های انگلیسی اکثر افراد ابتدا سمت چپ صفحه را نگاه می‌کنند.

تفریحات: گابا مدعی است که در قسمت تفریحات نیز تغییری تشکیل نمی‌کند، چون این تکه می‌تواند مبحث خوبی برای شکستن یخ‌ها در میانه مصاحبه باشد. این چنین اگر بخشی از تفریحات شما با کار آینده‌تان همپوشانی دارد، اشاره به آن می‌تواند حائز اهمیت باشد.

دسته بندی مطالب

ادامه مطلب
اینفوگرافیک| آیفون ۱۵ + ویژگی ها ، مشخصات و جزئیات

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها