خوش آمدید

انتگرال

امروز در فضا: انتشار کردن یافته‌های فضاپیمای انتگرال_تاشکن


به گزارش تاشکن

۲۴ مارس ۲۰۰۳، دانشمندانی که روی مأموریت «انتگرال» کار می‌کردند، یافته‌های خود را در یک کنفرانس مطبوعاتی، در انجمن نجوم آمریکا در «کوه ترمبلانت»، کانادا مورد او گفت و گو قرار دادند.

آنها اظهار کردند که ماهواره انتگرال درحال شناسایی منبع انفجارهای پرتو گاما با شدت تقریباً یک در روز است و توانسته‌ منبع این انفجارهای مرموز را شکار کند.

انتگرال که در اکتبر ۲۰۰۲ راه‌اندازی شد، چهار انفجار را در چهار ماه فعالیتش، درست در میانه میدان دید خود ثبت کرده می بود. این چنین مشاهدات دقیقی چشم‌انداز قابل‌توجهی از انفجارهای پرتو گاما را در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد.

این انفجارها به‌طور اتفاقی رخ خواهند داد، در عرض چند ثانیه محو خواهد شد و درعین‌حال با شدت میلیون‌ها میلیون خورشید می‌درخشند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو_تاشکن

حساسیت بالا و دقت ابزارهای انتگرال به آن امکان داد تا این اجرام آسمانی را شناسایی کند. درحالی‌که تلسکوپ‌های دیگر، برای بیشتر از سی سال، چیزی جز مه مرموز و عکس تار از پرتوهای گاما ندیده بودند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها