خوش آمدید

نگاهی به برنامه رمضانی شبکه افق با کارشناس «وقت سحر»

نگاهی به برنامه رمضانی شبکه افق با کارشناس «زمان سحر»_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار فرهنگی ، شبکه افق هر ساله در مناسبت‌های آیینی اختصاصی برنامه‌هایی برای مخاطبان خود در نظر می‌گیرد. در ایام ماه مبارک رمضان، نیز شبکه افق اختصاصی برنامه‌هایی در قالب برنامه‌های سحرگاهی و افطاری برای مخاطبان خود تدارک دیده است. برنامه‌هایی که مشابه با حال و هوای لحظات معنوی ماه مبارک رمضان برای پخش در زمان زمان یک ماهه تشکیل می‌شود و در جدول پخش این شبکه قرار می‌گیرد.

«زمان سحر» اختصاصی برنامه سحرگاهی ماه مبارک رمضان است که با اجرای حامد عسگری و محمد قاسمی و با وجود حاج حسین یکتا، حجت‌الاسلام طباخیان و علی غلامی برای روزه‌داران پخش می‌شود.

حجت‌الاسلام طباخیان کارشناس تاریخ اسلام برنامه، در رابطه با انتخاب نوشته با محور حضرت امیرالمومنین(ع) را برای این شب‌ها، اظهار کرد: سال قبل که توفیق داشتیم و به گفتن کارشناس برنامه زمان سحر شبکه افق در سحرگاه ماه مبارک رمضان از سیره حضرت امیر(ع) او گفت‌و‌گو کردیم، سخن بگویید‌های ما حوالی دیدگاه کوفیان می بود.

ادامه مطلب
ایلان ماسک علت انفجار دومین مأموریت استارشیپ را گفت

او همین طور گفت: یعنی از دریچه‌ای که در کوفه چه می‌گذرد و کوفیان چطور می باشند به حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) پرداختیم. موضوعاتی همانند حمایتاولیه مردم از این حضرت در جنگ‌های صفین و جمل و سپس دلسردی این مردمان و کاهلی نسبت به حضرت را مرور داشتیم.

حجت‌الاسلام طباخیان او گفت: این قضیه که مردم کوفه در ابتدا از حضرت علی (ع) حمایتمی‌کنند و سپس با سردی با ایشان برخورد می‌کنند و این که حضرت در وقتی آن‌ها را دعا و بعدا مذمت آنها را می‌گوید را مورد بازدید دقیق قرار دادیم.

ادامه مطلب
«ببین و بخر!»؛ تازه ترین توانایی خرید آنلاین از دیجی‌کالا

این کارشناس تاریخ اسلام در رابطه با منبع های منفعت‌گیری شده در این برنامه اذعان می‌کند: در رابطه با منبع های او گفت‌و‌گو برنامه عموماً از منبع های اصیل و دست اول تاریخ همانند الجمله و الارشاد مرحوم سودمند، مروج الذهب مرحوم مسعودی، تاریخ یعقوبی، انساب و الاشراف مرحوم بلاذری، تاریخ الرسل و الملوک طبری و دیگر منبع های معتبر است.

او گفت: بنده به گفتن یک پژوهشگر تاریخ اسلام در برنامه زمان سحر در خدمت بینندگان هستم و بر پایه حیطه علمی و عملی خودم او گفت و گو از سیره اجتماعی و تاریخی اهل بیت(ع) را الزامی می‌دانم.

حجت‌الاسلام طباخیان در ادامه گفت: این سبک زندگی اجتماعی و تاریخی مخصوصاً حضرت امیرالمونین (ع) را در ماه رمضان هم سنخیت با شخصیت ایشان دارد و از این مهم‌تر ما به گفتن شیعیان امیر المومنین (ع) بر خود ملزوم می‌دانیم که از تاریخ ایشان مطلع باشیم.

ادامه مطلب
«پشت پرده» رضا شفیعی جم به تلویزیون رسید + عکس_تاشکن

وی تشریح کرد: در برنامه «زمان سحر» در کنار برنامه‌های اخلاقی و و این چنین نگاه به سیره شهدا که توسط حاج حسین یکتا روایت می‌شود، می‌توان بازدید تاریخ اسلام را با طعم سیاسی و اجتماعی برای مردم گفتن کنیم تا بازخورد مساعد داشته باشیم.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

حجت‌الاسلام طباخیان در آخر یادآور شد: آنچه که از بازخورد بینندگان برنامه زمان سحر در سال قبل به یاد دارم همه ابزار علاقه و محبت نسبت به موضوعات اراعه شده می بود و امسال هم در فضای مجازی و دنیای واقعی لطف و محبت اختصاصی مخاطبان قرار گرفتیم و امیدوارم بتوانیم هم چنان خدمتگذار مردم باشیم.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

ادامه مطلب
داشتن خواهر و برادرهای زیاد تر با کم شدن سلامت روان در نوجوانان رابطه دارد

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها