خوش آمدید

مایکروسافت احتمالاً درحال ساخت یک کنسول دستی ایکس باکس است

مایکروسافت به گمان زیادً درحال ساخت یک کنسول دستی ایکس باکس است_تاشکن


به گزارش تاشکن

بعد از فروش نسبتاً پیروزی‌آمیز کنسول‌های دستی همانند استیم دک، تعداد بسیاری از تولیدکنندگان مهم رایانه‌های شخصی ازجمله ایسوس و لنوو به فکر تشکیل محصولات شبیه افتادند. اکنون مطابق یک گزارش غیررسمی، مایکروسافت نیز تصمیم دارد داخل این حوزه شود و به‌صورت جدا گانه و بدون همکاری با شرکت فرد دیگر، عمل به ساخت کنسول دستی مبتنی بر ویندوز خود کند.

اگرچه استیم دک توانست مجدد کنسول‌های دستی را به دایره دقت گیمرها، مخصوصاً علاقه‌مندان به پی‌سی، بازگرداند؛ اما محصولات بعد از آن همانند Rog Ally و Legion Go نشان دادند که این چنین کنسول‌هایی لزوماً با سخت‌افزار بین‌رده یا ضعیف همراه نیستند و می‌توان از پردازنده‌های بهینه اما قوی در کنار نمایشگر باکیفیت نیز در آن‌ها منفعت گرفت. همین نوشته علتشده می بود تا تعداد بسیاری از طرفداران مایکروسافت و ایکس باکس چشم به راه معارفه این چنین محصولی از سوی ردموندی‌ها هم باشند.

ادامه مطلب
اکنون با هوش مصنوعی مولد مایکروسافت دیزاینر تصاویر افقی و عمودی بسازید_تاشکن

ویژگی‌های احتمالی کنسول دستی مایکروسافت چیست؟

اکنون شایعه ها حاکی از آن می باشند که کنسول دستی مایکروسافت در راستای گسترش اکوسیستم ایکس باکس درحال ساخت است و گمان دارد در آینده‌ای نزدیک ناظر معارفه و اراعه آن به بازار باشیم. مطابق ادعای Jez Corden، یکی از منبع های آگاه شناخته‌شده در حوزه ایکس باکس، مثالهای آزمایشی این دستگاه به‌شکل کاملاً جدا گانه توسط مایکروسافت گسترش داده شده‌اند که سخت‌افزار ملزوم برای اجرای بازی‌ها را در اختیار دارد و خبری از استریم در آن‌ها نخواهد می بود.

مایکروسافت به گمان زیادً درحال ساخت یک کنسول دستی ایکس باکس است_تاشکن ۱۴

شایان ذکر است که «فیل اسپنسر»، مدیرعامل قسمت گیمینگ و ایکس باکس در مایکروسافت، در اظهارنظر تازه خود اظهار کرده که پروژه بعدی این قسمت بی همتا و قوی خواهد می بود. مدیر اجرایی قسمت ایکس‌ باکس نیز اشاره داشته است که محصول تازه خانواده ایکس باکس در تابستان امسال از راه خواهد رسید و این شرکت درحال کار روی نسلی جاه‌طلبانه از کنسول‌های بازی خانگی است.

ادامه مطلب
پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت همزمان با نسخه بعدی ویندوز اراعه می‌بشود
آخرین مطالب

در اواخر سال میلادی قبل نیز اخباری در ربط با تلاش مایکروسافت برای ساخت کنسول دستی ایکس باکس به‌منظور استریم بازی‌ها انتشار شد. انتظار می‌رفت که این دستگاه سبک بتواند رابط و کنترلر موردنیاز برای اجرای بازی‌های ایکس‌ باکس را از طریق پلتفرم‌های پردازش ابری فراهم سازد؛ اما این چنین محصولی تا بحال به‌شکل رسمی قبول نشده و این چنین جزئیاتی حوالی روال گسترش یا تاریخ معارفه محصول مذکور انتشار نشده است؛ درنتیجه گمان دارد که مایکروسافت عمل به متوقف‌کردن این پروژه کرده باشد.

ادامه مطلب
اندوخته‌گذاری 2.9 میلیارد دلاری مایکروسافت در ژاپن برای گسترش هوش مصنوعی_تاشکن

ناگفته نماند که گیمرها علاقه چندانی به کنسول‌های غیرمستقل که تنها قادر به استریم تحت شبکه بازی‌ها می باشند، ندارند و محصولاتی که تا بحال در این عرصه اراعه شده‌اند،‌ موفق به کسب پیروزی چندانی در فروش نشده‌اند. در نظر دیگر، پی‌سی گیمرها علاقه بسیاری به کنسول‌های دستی تجهیزبه ویندوز از خود نشان داده‌اند که با اتصال به مانیتور می‌توان از آن‌ها به‌گفتن یک رایانه شخصی نیز منفعت گیری کرد. درنتیجه چندان دور از ذهن نیست که مایکروسافت عمل به ساخت کنسول جدا گانه با امکان اجرای آفلاین بازی‌ها به‌جای نسخه سبک‌تر برای استریم آن‌ها کند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار ورزشی

ادامه مطلب
ماجرای کارت قرمز عنایتی به کجا رسید؟

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها