خوش آمدید

چرا تلویزیون برای برنامه سحر مجری زن انتخاب کرد؟

چرا تلویزیون برای برنامه سحر مجری زن انتخاب کرد؟_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار فرهنگی ، «سحر نشینی» به میزبانی «راحله امینیان»، اختصاصی برنامه سحر‌های ماه مبارک رمضان شبکه دو سیما شد. این برنامه با محوریت دقت به جایگاه مادران و اهمیت نقش مادری در جامعه امروز و این چنین با گفتن صفات و ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا (س) و نقش ایشان در جامعه اسلامی‌با اجرای «راحله امینیان» هر سحر ماه مبارک رمضان روانه آنتن خواهد شد.

«سحرنشینی» کاری است از گروه خانواده شبکه دو با شراکت مرکز هنری رسانه‌ای نهضت به تهیه‌کنندگی «سید محمد موسویان» و کارگردانی «معین دسترنج» که در ۳۰ تکه، سحر‌های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۴ بامداد میزبان مخاطبان خواهد می بود.

سیدمحمد موسویان تهیه‌کننده برنامه سحرگاهی «سحرنشینی» در خصوص این برنامه به خبرنگار تسنیم او گفت: مطرح برنامه سحر از دو ماه مانده به ماه مبارک رمضان نقل شد و تصمیم برآن شد که ما با گروه خانواده این برنامه را به اجرا در بیاوریم.

ادامه مطلب
هوشمندسازی ناوگان حمل ونقل دهیاری های استان فارس انجام می شود_تاشکن

او همین طور گفت: این یک سنت غالبی در سازمان صدا و سیما می بود که همیشه گروه معارف برای برنامه‌های سحر و افطار تدارک می‌دیدند اما این سری مدیر شبکه به علت تعلق ویژگی خانوادگی بودن شبکه، تصمیم گرفتند بر پایه حال و هوای معارفی ماه رمضان برنامه را با گروه خانواده به اجرا در بیاورند.

موسویان اضافه کرد: به هر حال اتاق فکرهای متنوعی داشتیم و نهایتا قرار بر این شد که هر روز یکی از صفات و ویژگی‌های حضرت زهرا (س) را نه به طور کامل ولی به شکلی که یک خط محتوایی مناسب برای مخاطب داشته باشید همانند صفت حنانه یا صفت مادری سخن بگویید می‌کنیم و محتوای برنامه بر پایه همین کلید واژه و مفهوم به جلو می‌رود.

ادامه مطلب
برای تحقق مطرح جامع مناطق اختصاصی اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های ملزوم انجام شده است_تاشکن

وی او گفت: برنامه با آیتم‌ها، پلاتو‌ها و همراهی قاری قرآن به طور زنده، پادکست تصویری که گفتگو با کارشناس حوالی همین صفات است تا ما یک خط محتوایی را در تایم مد نظر تقویم مخاطبان کنیم.

موسویان با اشاره به اولین مجری زن برای یک برنامه سحرگاهی او گفت: اکنون این که آمدیم و سنت شکنی کردیم و با همکاری شبکه دو، شورای معارف و همکاری مرکز هنری رسانه‌ای نهضت هماهنگ شدیم و سپس از گذشت چهل و چند سال از انقلاب برای اولین بار به سمتی رفتیم که یک مجری زن در برنامه سحرگاهی به اجرای برنامه بپردازد.  به همین علت خانم امینیان با سابقه درخشان اجرا قرار شد بنابر نوشته برنامه که خانواده است و در رابطه با حضرت زهرا (س) به روی آنتن می‌رود از وجود سرکار خانم امینیان منفعت‌مند شویم.

ادامه مطلب
وقوع همزمان ۳ بیماری ویروسی/ ماجرای شیوع سویه تازه در ترکیه - تاشکن

او همین طور گفت: حجت‌الاسلام هدایت به گفتن کارشناس برنامه حوالی موضوعات مرتبط دارای سابقه تحقیقاتی اختصاصی‌ای هست و به راحتی می‌تواند مصادیق قبل را با حال حاضر تطبیق دهد و در ایام ماه مبارک رمضان برای مخاطبان شرح دهند.

تهیه کننده برنامه «سحرنشینی» با تشریح قسمت‌های گوناگون این برنامه، اظهار کرد: بعد از اغاز برنامه و پلاتوهای اولیه با پخش زنده همخوانی یا خوش‌خوانی آیات قرآن کریم، آیات مرتبط با مفاهیم قرائت می‌شود.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

او همین طور گفت: در قسمت دیگر یاسین حجازی با ادبیات و لحن ویزه خودش دقایقی از برنامه مفهوم موضوعی برنامه را در بازه اشکار تاریخی گفتن می‌کند؛ در قسمت دیگر سر کار خانم امینیان با حجت السلام امینیان به گفتن کارشناس برنامه این نوشته را گسترش خواهند داد.

ادامه مطلب
اقتدار اطلاعاتی | سقوط طشت رسوایی برانداران با دستگیری لیدرها + فیلم

موسویان با اشاره به شراکت مرکز هنری و رسانه‌ای نهضت در تشکیل این برنامه اشاره کرد: الحمدالله امسال شرایط به طوری رقم خورد که برنامه با همکاری مرکز هنری رسانه‌ای نهضت به روی آنتن سیما رفت. ما از ابتدای مطرح برنامه تصمیم قرائت زنده قرآن را داشتیم اما با راه اندازی نهضت زندگی با آیه‌ها توفیق شد تا با یک همپوشانی فوق العاده یک اتفاق مثبت رقم بخورد.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها