خوش آمدید

پزشکان کلیه یک خوک اصلاح ژنتیکی‌شده را به یک بیمار زنده پیوند زدند

پزشکان کلیه یک خوک اصلاح ژنتیکی‌شده را به یک بیمار زنده پیوند زدند_تاشکن


به گزارش تاشکن

جراحان آمریکایی برای اولین‌بار در جهان کلیه یک خوک را که اصلاح ژنتیکی شده می بود، به یک مرد ۶۲ ساله پیوند زدند. این بیمار اولین فرد زنده‌ای است که از یک خوک، کلیه‌ای با اصلاح ژنتیکی دریافت کرده است.

به گزارش واشینگتن پست، «ریچارد اسلایمن»، بیمار ۶۲ ساله‌ای که کلیه خوک را دریافت کرده، بعد از جراحی چهارساعته اکنون حالش خوب است و انتظار می‌رود به‌زودی از بیمارستان بوستون مرخص شود.

اگرچه کلیه‌های انسان و خوک از نظر اندازه شبیه می باشند، محققان ناچار شدند ۶۹ ویرایش گوناگون در کد ژنتیکی کلیه خوک انجام بدهند. آن‌ها برخی از ژن‌ها را حذف کرده و برخی دیگر را داخل کردند تا خطر دعوا سیستم ایمنی بیمار به عضو پیوندی افت یابد.

پیوند کلیه اصلاح‌شده خوک به یک بیمار

پزشکان کلیه یک خوک اصلاح ژنتیکی‌شده را به یک بیمار زنده پیوند زدند_تاشکن ۱۴

پیش‌ازاین، پزشکان کلیه اصلاح‌شده ژنتیکی خوک را تنها به یک مرد که دچار مرگ مغزی شده می بود، پیوند زده بودند. این چنین در سال ۲۰۲۳ یک بیمار بدحال یک قلب خوک دریافت کرد که مدتی بعد از عمل درگذشت. به‌همین علت، مورد اسلایمن در نوع خود، بی‌سابقه بوده است.

ادامه مطلب
ماکت‌های سری گلکسی S24 از طراحی آشنای آن‌ها خبر می‌دهد + عکس
آخرین مطالب

دکتر «تاتسو کاوای»، جراح این عمل پیوند او گفت این کلیه خوک حداقل برای دو سال کار خواهد کرد. این چنین اگر این عمل ناکامی بخورد، اسلایمن می‌تواند مجدد دیالیز شود. او می‌گوید برخلاف دریافت‌کنندگان قلب خوک که زیاد بیمار بودند، اسلایمن درواقع حالت زیاد بهتری دارد. اسلایمن در سال ۲۰۱۸ پیوند کلیه انجام داده می بود، اما سال قبل میلادی با مشاهده علائم نارسایی ناچار به دیالیز شد. هنگامی که عوارض دیالیز تشکیل شد، پزشکان به او پیوند کلیه خوک را نظر کردند.

ادامه مطلب
دو خبر از صداوسیما؛ اغاز یک مسابقه زنده تلفنی و همکاری رادیو با یک جشنواره ملی

این عمل نشان‌دهنده آخرین پیشرفت در «پیوند بیگانه» (Xenotransplantation) است؛ این کلمه بدین معناست که بیماران انسانی با سلول‌ها، بافت‌ها یا اندام‌های حیوانات درمان خواهد شد. پیوند بیگانه برای چندین دهه، ثمربخش نبوده است چراکه سیستم ایمنی انسان بلافاصله بافت حیوانی خارجی را از بین می‌برد. اکنون در آزمایش‌های تازه با اصلاح ژنتیک می‌توان این اندام‌ها را به اندام‌های انسان همانند‌تر کرد.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها