خوش آمدید

نرخ کرایه تاکسی

نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو برای سال ۱۴۰۳ افزایش می‌یابد_تاشکن


به گزارش تاشکن

بر پایه اظهار معاون عمرانی فرمانداری تهران، نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو در این شهر برای سال ۱۴۰۳ افزایش می‌یابد. این افزایش‌ها شامل ۲۸ درصد افزایش در قسمت مترو، ۲۶ درصد افزایش در قسمت اتوبوس و ۴۵ درصد افزایش در قسمت تاکسی خواهد شد. این نرخ‌ها از سوی هیأت تطبیق فرمانداری تهران تایید شده‌اند.

افزایش نرخ کرایه تاکسی در دیگر شهرها

یقیناً تهران تنها شهری نیست که افزایش بهای کرایه تاکسی و اتوبوس در سال ۱۴۰۳ را توانایی می‌کند. به طور مثال شورای شهر اصفهان بهای کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس در این شهر را به مقدار ۴۵ درصد برای سال ۱۴۰۳ افزایش می‌دهد. علت این مقدار از افزایش، ثبت تورم ۴۵ درصدی سرزمین در سال ۱۴۰۲ بوده است. شورای شهر شیراز نیز افزایشی بین ۲۰ الی ۵۰ درصد را برای نرخ حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری در سال ۱۴۰۳ تصویب کرده است.

ادامه مطلب
مالیات تاکسی‌ها با مدل 1402 صفر شد_تاشکن

از نظر دیگر شورای شهر اراک خبرداد که نرخ کرایه اتوبوس برای سال ۱۴۰۳ افزایش نمی‌یابد اما نرخ کرایه تاکسی در این شهر طی سال ۱۴۰۳ بین ۵۰ الی ۸۰ درصد افزایش را توانایی خواهد کرد. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز نیز از افزایش ۴۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی در این شهر برای سال ۱۴۰۳ خبر داد. در رابطه دیگر شهرها همچون اهواز، یزد و مشهد نیز تا این مدت تصمیم مشخصی اظهار نشده است اما انتظار افزایش قیمت را برای بهای بلیط اتوبوس و کرایه تاکسی آن شهرها نیز داریم.

نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو برای سال ۱۴۰۳ افزایش می‌یابد_تاشکن ۱۴

مناسب بودن نرخ کرایه در سیستم حمل‌ونقل عمومی، یکی از دلایلی است که علتمی‌شود تا شهروندان نسبت به منفعت گیری از این سیستم تمایل اشکار کنند. بااین‌حال افزایش قابل دقت بهای کرایه تاکسی، بلیط اتوبوس و بلیط مترو در شهرهای گوناگون علتخواهد شد تا مردم به منفعت گیری از خودروهای شخصی برای جابجایی تمایل بیشتری داشته باشند. یقیناً باید به این نوشته نیز دقت داشت که سیستم حمل‌ونقل عمومی ایران از فرسودگی شدید رنج می‌برد.

ادامه مطلب
توزیع بلیت سفرهای نوروزی در اغاز سال تازه چه وضعیتی دارد؟
آخرین مطالب

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها