خوش آمدید

میوه خشک جایگزین آجیل شور و شیرینی شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

میوه خشک جانشین آجیل شور و شیرینی شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد اسماعیل زاده او گفت: یکی از تنقلات رایج در ایام عید، آجیل‌ها می باشند، به این علت باید دقت شود که زیاده روی در مصرف آجیل پیشنهاد نشده و نباید یک وعده غذایی کامل به مصرف آجیل‌ها تعلق داده شود.

او گفت: آجیل‌ها چربی زیاد بسیاری دارند و چنانچه در مصرف آنها زیاده روی شود، انرژی زیاد تر از نیاز بدن را داخل بدن کرده و این کار می‌تواند در طویل زمان تبدیل افزایش وزن شود.

اسماعیل زاده اصرار کرد: یقیناً اگر یک وعده آجیل در یک ماه مصرف شود، در افزایش وزن تأثیری نخواهد داشت، اما اگر هر هفته یکی دو بار یا زیاد تر مصرف شود، می‌تواند وزن فرد را زیاد کند.

او گفت: به علت این که مغزهای گیاهی حاوی چربی خوب برای سلامت انسان می باشند، پیشنهاد می‌شود که افراد هفته‌ای حداقل دو وعده غذایی را به مصرف سالاد تعلق دهند و در تهیه این سالادها از انواع مغزهای گیاهی منفعت گیری کنند، با این روش هم می‌توان مصرف سبزی‌های مورد نیاز را در افراد افزایش داد و هم این که از مغزهای گیاهی منفعت گیری کرد، ضمن این که انرژی داخل شده به بدن نیز در این صورت زیاد کمتر خواهد می بود.

ادامه مطلب
تعدادی از مواضع رژیم صهیونیستی آماج حملات حزب الله قرار گرفتند_تاشکن
آخرین مطالب

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با گفتن این که کودکان و سالمندان بهتر است از همه گروه‌های غذایی منفعت گیری کنند، افزود: کودکان و سالمندان از مصرف اقلام غذایی ناسالم پرهیز کنند، به اختصاصی در رابطه سالمندان مصرف آجیل‌های شور و شیرینی‌ها باید با احتیاط صورت گیرد.

اسماعیل زاده افزود: برای هر دو گروه سنی، انجام ورزش و تحرک بدنی در ایام تعطیل پیشنهاد می‌شود. کودکان نیز بهتر است در مصرف شیرینی‌ها و آجیل‌ها زیاده روی نکنند و مطابق نیاز بدن خود از آنها منفعت گیری کنند.

ادامه مطلب
بهترین گوشی های شیائومی در هر بازه قیمتی

وی او گفت: افرادی که رژیم‌های چاقی یا لاغری دارند نیز باید در این ایام رژیم‌های خود را ادامه دهند و تحرک بدنی در این افراد نیز فراموش نشود و مطابق پیشنهاد متخصص تغذیه خود واحدهای غذایی پیشنهاد شده را مصرف کنند.

اسماعیل زاده در خصوص مصرف میوه خشک گفت: میوه‌های خشک دارای قیمت غذایی بالایی می باشند، هر چند که مصرف میوه‌های تازه زیاد بهتر از میوه‌های خشک است، اما جانشین کردن شیرینی‌ها و آجیل‌های شور با میوه‌های خشک طبیعی از نظر تغذیه‌ای، کاری پسندیده است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در ادامه گفت: به علت این که میوه‌های خشک آب خود را ازدست داده اند، نسبت به میوه تازه، فرد مقدار بیشتری از میوه خشک را مصرف می‌کند که در نتیجه تبدیل دریافت زیاد تر کالری می‌شود، به این علت میوه تازه نسبت به میوه خشک از لحاظ فیبر کافی و کالری و حس سیری در فرد، ارجحیت دارد.

ادامه مطلب
پیروزی های رم با ده روسی ادامه دارد

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها