خوش آمدید

موانع ساخت انیمیشن از زبان خالق «چل پله زیرزمین»

مانع ها ساخت انیمیشن از زبان خالق «چل پله زیرزمین»_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار فرهنگی ، علیرضا طاهری تهیه‌کننده و کارگردان سریال انیمیشن «چل پله زیرزمین» که به تازگی روی آنتن شبکه نهال رفته و نوروز ۱۴۰۳ میهمان مخاطبان این شبکه شده، او گفت:: یکی از تفاوت‌های این تاثییر با دیگر کارهایم خلق شخصیت‌های خاص انیمیشنی‌ است که تا به حال شبیه آنها وجود نداشته و این چنین داستان و مفهوم کلی قصه‌ها نسبت‌ها به دیگر انیمیشن‌هایی که تا بحال کار کردم، متفاوت است.

وی که طراحی شخصیت و فضای سریال «چل پله زیر زمین» را نیز برعهده داشته است، در جواب به این سوال که چه قدر این گزاره که طراحی شخصیت عامل مهم ترقی داستان سرایی و خلق یک کارتون عالی است را درست می‌داند، پافشاری کرد: من معتقدم قبل از طراحی شخصیت، شخصیت‌پردازی و داستان‌گویی نقش تعیین کننده‌ای دارد که توسط نویسنده انجام می‌شود. درمورد داستان و شخصیت‌های «چل پله زیر زمین» این قسمت یکی از نقاط قوت است و تلاش کردم تا بر پایه مشخصات و شناسنامه شخصیت‌ها و با مشورت و نظر نویسنده طراحی فضا و شخصیت‌ها انجام شود.  

ادامه مطلب
حالت دو بازیکن ملی پوش خاتون بم چطور است؟

کارگردان این انیمیشن تلویزیونی در خصوص طراحی برای هر شخصیت و رسیدن به چندین مطرح، افزود: طراحی شخصیت‌ها علاوه بر این که باید بیانگر روحیات و عرصه شخصیت می‌شد، باید مشابه با قابلیت‌ها و ویژگی‌های شخصیت می‌می بود. به طور مثال برای طراحی شخصیت «زیپی» که ترکیبی از کانگرو و درخت است، زمان بسیاری را صرف و چندین بار مطرح نهایی را بازدید و اصلاح کردیم.

طاهری خاطرنشان کرد: با اهمیت ترین چالش برای طراحی فضا با دقت به مفهوم کلی داستان‌های مجموعه و تعدد فضاها، تشکیل همبستگی بصری می بود تا از لحاظ تکنیکی بتوانیم فضاهایی یکدست داشته باشیم.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
«رم» بی آزمون «فاینورد» را با بدشناسی جهانبخش برد

وی در جواب به این سوال که باتوجه به تولیدات زیاد در حوزه انیمیشن و رنگ و لعاب زیاد آنان، چه تمهیدی برای جذب مخاطب اندیشیده، فرمود: از آنجایی که تکنیک و سبک بصری انیمیشن‌ها برایم از اهمیت بالایی برخوردار است، تلاش کردیم بر پایه ذائقه مخاطب کودک و این چنین مشابه با معیارها و استانداردهای بین‌المللی باشد. برای فضاسازی و شخصیت‌ها از لحاظ رنگ بندی تست‌های متغیری انجام شد و از چند مخاطب اتفاقی کودک نظرات را پرسیدیم تا به نسخه نهایی رنگ رسیدیم.

طراح شخصیت «چل پله زیر زمین» درمورد مقصد این انیمیشن و حرفی که برای مخاطب دارد، اظهار کرد: این مجموعه انیمیشن به مخاطب کودک توانایی‌های زندگی را در قالب داستان‌های دلنشین همراه با شوخ طبعی و فانتزی می‌آموزد و در فصل تازه دقت اختصاصی‌ای به معارفه اندوخته‌های تاریخی و طبیعی سرزمین عزیزمان ایران دارد. در حقیقت داستان های دلنشین، شخصیت‌های خاص و منحصر به فرد و موضوعات آموزشی با اهمیت ترین ویژگی‌های این تاثییر است.

ادامه مطلب
اپلیکیشن Nothing Chats به دلایل امنیتی از گوگل پلی حذف شد

طاهری درمورد تغییرات در طراحی کاراکترهای قبل نسبت به دو فصل قبل و شکل‌گیری کاراکترهای تازه اظهار کرد: در فصل سوم سه شخصیت تازه به مجموعه اضافه شد که تلاش کردیم تا از لحاظ فرم و تکنیک اجرایی با بقیه شخصیت‌ها همخوانی داشته باشند. یک شخصیت دختر بچه خردسال به نام «روشا» که به گروه قهرمانی ما اضافه شد و دو شخصیت منفی و خرابکار به نام‌های «کلک» و «فضولچه» که به داستان‌ها کشمکش بسیاری دادند و  طراحی شخصیت‌های تازه نیز همانند شخصیت‌های قبلی با چندین اتود و پرداخت انجام شد تا به مطرح نهایی رسیدیم. از نظر دیگر تغییرات اندکی در جهت بهبود شخصیت‌ها در فصل تازه انجام شد تا از لحاظ بصری فصل‌های سوم و چهارم «چل پله زیر زمین» کیفیت بالاتری را داشته باشند.

وی در قسمت فرد دیگر از این او مباحثه درمورد مانع ها ‌ساخت و تشکیل انیمیشن و نبوده است امکانات در شهرهای فرد دیگر جز پایتخت گفت: احتمالا با اهمیت ترین قضیه در تشکیل آثار انیمیشن در برخی شهرستان‌ها منبع های انسانی و افتنیروی متخصص باشد. به واقع در تعداد بسیاری از شهرستان‌ها تهیه‌کننده نه تنها در یک یا چند تخصص خاص با مشکل جذب نیرو روبه رو می‌شود بلکه باید برنامه‌ای ترتیب دهد تا نیروی متخصص را آموزش دهد.

ادامه مطلب
چه کسانی توپ طلای ۲۰۲۳ را نمی‌بینند؟

طاهری افزود: با دقت به توانایی‌ای که به یک دهه تازه برمی‌گردد عمل به پرورش استعدادها در قالب دوره‌های آموزشی و کارورزی کردیم و تا حد بسیاری در این مسیر موفق بودیم. دوره‌ای که طراحی کردیم حتی از سوی علاقه‌مندان در استان‌های دیگر و حتی خارج از سرزمین مورد استقبال قرار گرفت و توانستیم از توان نیروهای متخصص آموزش دیده در استان‌های دیگر هم منفعت گیری کنیم.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

وی در آخر خاطرنشان کرد: از آنجایی که با لطف مخاطبان و پشتیبانی‌های سوره این مجموعه انیمیشن با استقبال خوبی از سوی مخاطبان رو‌به‌رو شد، امیدواریم این پشتیبانی‌ها ادامه‌دار باشد و بتوانیم فصل‌های بعدی را نیز تشکیل و حتی به سوی خلق تاثییر بلند با شخصیت‌های این انیمیشن حرکت کنیم. چراکه این شخصیت‌ها اکنون برای مخاطبان شناخته شده‌اند و مفهوم داستان‌ها می‌تواند در قالب یک تاثییر سینمایی هم مورد دقت قرار گیرد؛ همانند اتفاق خوبی که برای مجموعه انیمیشن ببعی افتاد و تبدیل تشکیل فیلم سینمایی آن شد.

ادامه مطلب
مذاکره سپاهان با بالوتلی و کنایه به هوادار پولدار پرسپولیس

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها