خوش آمدید

اپل برای عرضه هوش مصنوعی در آیفون با بایدو چین مذاکره می‌کند

اپل برای اراعه هوش مصنوعی در آیفون با بایدو چین مذاکره می‌کند_تاشکن


به گزارش تاشکن

هفته قبل در گزارشی ادعا شد که اپل با گوگل داخل مذاکره شده است تا به گمان زیادً هوش مصنوعی جمینای را به آیفون بیاورد. اکنون گزارشی دیگر می‌گوید این شرکت با بایدو نیز درحال او مباحثه است تا به گمان زیادً مدل‌های هوش مصنوعی این شرکت را برای کاربران چینی خود در دسترس قرار دهد.

به‌گزارش وال استریت ژورنال، اپل درحال مذاکره با شرکت چینی بایدو است تا از مدل‌های هوش مصنوعی آن در آیفون منفعت گیری کند. یقیناً این همکاری در صورت شکل‌گرفتن، تنها برای کاربران چینی اپل پیاده‌سازی خواهد شد، چرا که مطابق قوانین چین، منفعت گیری از مدل‌های هوش مصنوعی نیازمند دریافت تأییدیه از سوی رگولاتور این سرزمین است.

هوش مصنوعی مولد آیفون در چین

چین تا بحال به بیشتر از ۴۰ مدل هوش مصنوعی ازجمله Ernie Bot از بایدو مجوز داده است. اما جمینای گوگل تأییدیه رگولاتور این سرزمین را ندارد و با دقت به مسدودبودن موتور جستجوی گوگل در چین، امکان همکاری با این شرکت فراهم نیست. از طرف دیگر، ChatGPT نیز در چین در دسترس نیست.

ادامه مطلب
متفورمین پُرمصرف‌ترین دارو در ایران است - تاشکن
اپل برای اراعه هوش مصنوعی در آیفون با بایدو چین مذاکره می‌کند_تاشکن ۱۴

اکنون به‌نظر نمی‌آید که اپل تا این مدت قراردادی را برای منفعت گیری از هوش مصنوعی مولد در آیفون نهایی کرده باشد. اما او گفت‌وگوها در این باره ادامه دارد و احتمالا تا قبل از کنفرانس گسترش‌دهندگان این شرکت در خردادماه خبرهایی در این عرصه انتشار شود.

مطابق گزارش‌ها، iOS 18 قرار است قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بسیاری داشته باشد. چنان‌چه اپل رویه قبلی خود را در پیش بگیرد، بتای گسترش‌دهندگان این سیستم عامل در تابستان انتشار می‌شود و نسخه نهایی آن در شهریور یا مهر، همزمان با اراعه سری آیفون ۱۶ در دسترس عموم کاربران قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب
هزینه‌های بالای تولید آیفون 15 ممکن است قیمت آیفون 16 را افزایش دهد

«تیم کوک»، مدیرعامل اپل پیش‌تر اظهار کرده می بود که هوش مصنوعی این شرکت بالاخره تا آخر سال از راه می‌رسد. اما با دقت به گزارش‌های تازه اشکار نیست که آن‌ها از سرویس‌های شرکت‌های فرد دیگر نظیر گوگل و بایدو منفعت گیری می‌کنند یا مدل‌های خود را اراعه خواهند کرد.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها