خوش آمدید

استقلال ۱۴۰۲ و آنچه بر آبی‌پوشان گذشت

استقلال ۱۴۰۲ و آنچه بر آبی‌پوشان گذشت_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، استقلالی‌ها در سال ۱۴۰۲ اتفاقات متفاوت و عجیبی را توانایی کردند. از ناکامی روبه رو رقیب در فینال جام حذفی تا اختلافات مدیریتی که یقیناً تبدیل صدرنشینی در آخر سال شد! آیا می‌توان در کل به کارکرد این تیم نمره قبولی داد؟

لیگ بیست و دوم
استقلال با ساپینتو سال ۱۴۰۲ را اغاز کرد و آمار فنی خوب که این تیم را صدرنشین کرده می بود. استقلال صدرنشین ساپینتو اما دچار مشکلات با مدیریت می بود. بازیکنان این تیم به علت قراردادهای بد بسته شده در زمان مدیریت قبل، دریفاتی نداشتند و اتفاق بدتر حذف این تیم به علت بدهی به استراماچونی می بود.

یازده فروردین‌ استقلال به علت بدهی از آسیا حذف و مدتی سپس هم این خبر رسما از طرف مسوولان اظهار شد. مساله‌ای که روحیه بازیکنان استقلال را به شدت به هم ریخت تا آنها در لیگی که صدرنشینش بودند ( یقیناً به طور مشترک با سپاهان) در دربی ناکامی بخورند و ضمن از دست رفتن صدرنشینی، قهرمانی را به رقیب همیشگی واگذار کنند.

ادامه مطلب
گوگل مپس به ویژگی‌های جدیدی برای مسیریابی راحت‌تر تجهیزشد

این لیگ با ناکامی در دربی فینال حذفی در نهایت سال فوتبالی خود را به آخر رساند تا ساپینتو تنها با یک سوپرجام استقلال را ترک کند و خاطره خوبی استقلالی‌ها به جا نگذارد.

لیگ بیست و سوم
این لیگ با سرمربیگری نکونام در استقلال اغاز شد و آبی‌پوشان بعد از یک فصل همکاری با ساپینتو، عمل به استخدام سرمربی ایرانی کردند. وجود نکونام با دقت به اتفاقات مدیریتی به نظر نمی‌رسید با این چنین نتایجی همراه شود اما تیم ساخته و پرداخته او توانست ضمن قهرمانی در نیم فصل سال را با صدرنشینی به آخر رساند.

ادامه مطلب
۴ مدال توسط دختران پینگ‌پنگ باز ایران در رقابت‌های جهانی کسب شد

نکونام در هر دو دربی رفت و برگشت به تساوی رسید و موفق نشد پرسپولیس را ناکامی دهد اما در ۹ بازی خانگی ۸ برد و یک تساوی به دست آورد که آماری زیاد خوب به حساب می اید. در سال آینده استقلال ۸ دیدار در پیش خواهد داشت و باید دید هافبک شماره ۶ استقلال در قهرمانی شماره سوم این تیم در ادوار لیگ، می‌تواند در اولین فصل حضورش روی نیمکت این تیم به قهرمانی برسد یا خیر.

مدیریت
استقلال در این عرصه سال آشفته‌ای را پشت سر گذاشت. این تیم با فتح‌الله‌زاده سال را اغاز کرد و مجوز حرفه‌ای را از دست داد. فتح‌الله‌زاده بعد از زمان کوتاهی از سمت خود استعفا داد تا حجت کریمی مدیریت آبی‌پوشان را بر مسئولیت بگیرد. کریمی توانست با یک وام، بدهی استقلال را پرداخت و مهرداد محمدی را جذب کند اما حواشی مربوط به اولین تمرین استقلال علتشد تا او هم استعفا دهد.

ادامه مطلب
نسبت به دیگر تیم‌ها قرعه بهتری داریم_تاشکن

بعد از این اتفاق علی خطیر به گفتن مدیر استقلال انتخاب شد. خطیر از زمان حضورش در استقلال با چالش‌های مهمی چون افت قرارداد بازیکنان، اشکار کردن اسپانسر، پیش بردن کارهای مجوز حرفه‌ای‌سازی و نقل و انتقالات را پیش رو داشت اما از همه این مسائل شگفت‌تر اختلافات او و سرمربی استقلال می بود که تبدیل چند مصاحبه از سوی طرفین شد. خطیر در فصل نقل و انتقالات زمستانی بهتر از ابتدای فصل عمل و ماشاریپوف را جذب کرد اما با اهمیت ترین اتفاق برای او کسب مجوز حرفه‌ای است که تکلیفش در فصل بهار اشکار می‌شود. آیا او می‌تواند این طلسم را برای آبی‌پوشان بشکند؟

کارکرد کلی
استقلال سال را با صدرنشینی اغاز و با صدرنشینی همه کرد. این مساله قطعا به آنها نمره قبولی می‌دهد اما اگر به جزییات چون ناکامی در ۲ دربی در فصل بهار و از دست رفتن دو جام اشاره کنیم، اعطای این نمره قبولی چالش برانگیز می‌شود. احتمالا بتوان در انتهای فصل و با مشاهده رتبه استقلال، نتیجه گیری بهتری داشت و دید آیا این تیم توانسته ماحصل خوبی برجای بگذارد یا خیر.

ادامه مطلب
برد انگلیس روبه رو صربستان در یورو ۲۰۲۴_تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها