خوش آمدید

چیپ اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

چیپ اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ با قابلیت‌های هوش مصنوعی معارفه شد_تاشکن


به گزارش تاشکن

کوالکام چیپست تازه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ را معارفه کرد. چیپست معارفه‌شده در واقع نسخه تکامل‌یافته اسنپدراگون ۷ نسل ۳ است که از هسته مهم Cortex-X4 و قابلیت‌های هوش مصنوعی پرچمداران سری ۸ منفعت می‌برد.

چیپ ۴ نانومتری اسنپدراگون‌ ۷ پلاس نسل ۳ دارای هسته مهم Cortex-X4 CPU با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز است و این چنین شامل ۴ هسته عملکردی (به گمان زیادً A720) با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و ۳ واحد بازدهی (Cortex-A520) با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز می‌شود. از دیگر مشخصات آن می‌توان به مودم Snapdragon X63 5G با سیستم اتصال موبایل FastConnect 7800 اشاره کرد.

مطابق گزارش‌های حاضر، چیپ اسنپدرا‌گون ۷ پلاس نسل ۳ در عرصه پردازش CPU بهبود ۱۵ درصدی و در عرصه گرافیک بهبود ۴۵ درصدی را نسبت به نسل قبلی خود به همراه دارد و این چنین در مصرف انرژی نیز ۵ درصد بهبود یافته است.

ادامه مطلب
سهم ۱۲ درصدی ایران از درآمد نفتی اوپک در ۹ ماه سال ۲۰۲۳
چیپ اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ با قابلیت‌های هوش مصنوعی معارفه شد_تاشکن ۱۹

قابلیت‌های هوش مصنوعی اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳

در سری ۷ اسنپدراگون، این اولین تراشه با قابلیت‌های هوش مصنوعی محسوب می‌شود که از طیف گسترده‌ای از LLM (مدل‌های زبان بزرگ) و LVM (مدل دید بزرگ) همانند Llama 2 و Gemini Nano, حمایتمی‌کند.

این چنین وجود این ویژگی‌های هوش مصنوعی علتمی‌شود تا دستیارهای مجازی کارکرد بهتری داشته باشند و دستگاه‌ها به قابلیت‌هایی همانند ترجمه و تشکیل زیرنویس چند زبانه تجهیزشوند.

1711027562 137 چیپ اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 با قابلیت‌های هوش مصنوعی
چیپ اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ با قابلیت‌های هوش مصنوعی معارفه شد_تاشکن ۲۰

علاوه بر این، چیپ تازه کوالکام از نمایشگرهای ۴K حداکثر ۶۰ هرتزی و +QHD حداکثر ۱۲۰ هرتزی با وجود نرخ تازه‌سازی متغیر بین ۲۴۰ تا ۱ هرتز حمایتمی‌کند. در عرصه حافظه نیز از حداکثر ۲۴ گیگابایت رم LPDDR5X و فضای ذخیره سازی UFS 4.0 حمایتمی‌کند.

ادامه مطلب
اسنپدراگون 8 نسل 4 به گمان زیادً فرکانس 4 گیگاهرتزی خواهد داشت

اولین شرکت‌هایی که از اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ در محصولات خود منفعت گیری می‌کنند وان پلاس، ریلمی و شارپ خواهند می بود. انتظار می‌رود وان پلاس Ace 3V اولین دستگاهی باشد که با این چیپ معارفه شود.

دسته بندی مطالب

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها