خوش آمدید

خشم و نفرت در مستطیل سبز به روایت "داستان‌های فوتبال"

خشم و نفرت در مستطیل سبز به روایت “داستان های فوتبال”_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار فرهنگی ، فصل سوم «داستان‌های فوتبال» از اول فروردین ماه ۱۴۰۳ روی آنتن شبکه ورزش سیما می‌رود و مهمان نوروزی تلویزیون خواهد می بود.

مافی نویسنده «داستان‌های فوتبال» درمورد این مجموعه گفت و او گفت: ایده تشکیل این مجموعه مستند از زمان برگزاری جام‌جهانی ۲۰۱۸ در ذهن ما شکل گرفت و به علت شرایط پیچیده در تشکیل، فصل اول به یورو ۲۰۲۰ رسید. ایده ما در فصل اول، معارفه کشورهای گوناگون دنیا از دریچه فوتبال می بود. در حقیقت می‌خواستیم به بهانه فوتبال، نگاه جدیدی به کشورهای گوناگون داشته باشیم و یک داستان از آن سرزمین را پیش چشم مخاطبان قرار بدهیم.

او همین طور گفت: به همین علت، در فصل اول مجموعه مستند داستان‌های فوتبال که همزمان با یورو ۲۰۲۰ می بود، سراغ معارفه کشورهای اروپایی رفتیم و تلاش کردیم یک داستان فوتبالی از هر سرزمین را به عکس بکشیم. یقیناً کلید طلایی هر داستان، پیوند ورزشی، فرهنگی و اجتماعی هر سرزمین با مخاطبان ایرانی می بود. برای مثال هنگامی درمورد بلژیک مستند می‌ساختیم، نگاهی به شکل‌گیری نسل طلایی فوتبالی در این سرزمین و ملزومات تکرار این اتفاق در کشورمان داشتیم.

ادامه مطلب
رامین رضاییان رقیب رونالدو و میتروویچ!

او ضمن معارفه سوژه فصل دوم این مجموعه او گفت: در فصل دوم سراغ دست‌های پشت پرده فوتبال رفتیم و تلاش کردیم نگاهی به اتفاقات خارج از مستطیل سبز داشته باشیم. به همین علت سراغ مصاحبه‌های آرشیوی مدیران باشگاه‌ها، ایجنت‌ها و بازیکنان شاغل در فوتبال رفتیم.

مافی درمورد فصل سوم این مجموعه که در نوروز امسال پخش می‌شود، او گفت: در سری تازه، سراغ دو قطبی‌های دنیای فوتبال رفتیم؛ جایی که دو تیم همشهری، رقابت دیرینه‌ای با یکدیگر دارند و این رقابت در مسابقه‌ای که به «داربی» مشهور است، دیده می‌شود. در این فصل، افرادی را می‌بینیم که علیرغم این که همشهری می باشند، اما اختلافات شدید فوتبالی دارند و بعضی اوقات اوقات این اختلاف تا مرز نفرت، زد و خورد و کشتار هم پیش می‌رود.

ادامه مطلب
بیچاره ترین افراد در ماه مبارک رمضان چه افرادی می باشند؟

وی خاطرنشان کرد: فصل سوم داستان‌های فوتبال ۱۱ تکه است و اتفاقات مهم فوتبالی در ۱۱ شهر گوناگون جهان از جمله قاهره (مصر)، بوئنوس‌آیرس (آرژانتین)، مکزیکوسیتی (مکزیک)، منچستر (انگلیس)، برلین (آلمان)، لندن (انگلیس)، مادرید (اسپانیا)، سویل (اسپانیا)، رم (ایتالیا)، گلاسکو (اسکاتلند) و… برای مخاطبان روایت می‌شود.

این مستندساز درمورد روال تشکیل و پژوهش فصل سوم گفت و او گفت: جمع‌آوری اطلاعات را با مطالعات مقالات آکادمیک اغاز کردیم، اما تلاش کردیم در لابه‌لای اسناد تاریخی، سراغ اتفاقاتی برویم که جنبه دراماتیک دارد و می‌توان از آنها قصه بیرون کشید. قسمت مهمی از این مستند آرشیوی است و به همین علت باید جستوجو تصاویر آرشیوی می‌گشتیم.

وی در آخر او گفت: ساخت مستندهای ورزشی یک امر کاملا جاافتاده در دنیا است و به همین علت فیلم‌های مستند فوق الاده در این حوزه ساخته شده است، اما در کشورمان این ژانر زیاد مورد اقبال نبوده و کمتر دیدیم که مستندهای فوتبالی جایگاهی در سینما و اکران داشته باشند.

ادامه مطلب
نقشه‌ راه احتمالی اپل تا سال 2027 آشکار شد_تاشکن

بر پایه این گزارش، «داستان‌های فوتبالی» با گویندگی حمید محمدی در ۱۱ تکه ۳۰ دقیقه‌ای آماده شده و از چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳ هرشب ساعت ۲۲ از شبکه ورزش پخش می‌شود.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

عوامل تشکیل فصل سوم مجموعه مستند «داستان‌های فوتبال» عبارت هستند از: کارگردان: مهدی افضل‌زاده، نویسنده: مهدی مافی و تهیه‌کننده: وحید پناهلو

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها