خوش آمدید

تغذیه در تعطیلات نوروزی چگونه باشد/ فعالیت بدنی را ترک نکنید - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

تغذیه در تعطیلات نوروزی چطور باشد/ فعالیت بدنی را ترک نکنید – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد اسماعیل زاده، به مناسبت فرارسیدن عید نوروز، ضمن اراعه پیشنهاد‌های تغذیه‌ای در این ایام، او گفت: با دقت به برنامه‌های اختصاصی ایام نوروز و مصرف زیاد انواع شیرینی، خشکبار و آجیل و کمتر شدن تحرک افراد، باید دقت داشت برای داشتن برنامه غذایی سالم در ایام نوروز منفعت گیری از یک برنامه غذایی متنوع که مطابق نیاز افراد باشد، پیشنهاد می‌شود.

وی، برنامه غذایی متنوع را مصرف مواد غذایی از همه گروه‌های غذایی مهم گفت و افزود: ۶ گروه غذایی مهم وجود دارد که باید از همه آنها مطابق نیاز مصرف شود. این ۶ گروه عبارت هستند از غلات، میوه‌ها، سبزی‌ها، لبنیات، گوشت‌ها و چربی‌ها.

اسماعیل زاده خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود که در هر گروهی از اقلام غذایی، سالم‌ترین نوع آن گروه غذایی، مصرف شود، برای مثالً در بین گروه غلات مصرف غلات تصفیه شده (همانند نان سفید و برنج و سیب زمینی) زیاد پیشنهاد نمی‌شود، در عوض مصرف غلات کامل همانند نان سنگک یا نان جو یا ماکارونی سبوس دار پیشنهاد می‌شود.

ادامه مطلب
منفعت گیری از تحریک مغناطیسی شخصی‌سازی شده امکان پذیر در درمان افسردگی موثر باشد_تاشکن

او گفت: در گروه لبنیات، مصرف لبنیات کم چرب یعنی زیر ۲ درصد چربی پیشنهاد می‌شود؛ در گروه چربی‌ها نیز پیشنهاد می‌شود که روغن‌های مایع همانند روغن کلزا و روغن زیتون در برنامه غذایی افراد قرار گیرد.

اسماعیل زاده ضمن هشدار نسبت به مصرف شیرینی جات در ایام نوروز، خاطرنشان کرد: باید دقت داشت که شیرینی‌هایی که در ایام نوروز مصرف خواهد شد، به علت این که دارای غلات تصفیه شده می باشند و هم این که در تهیه آنها از روغن‌های جامد منفعت گیری شده و حاوی مقادیر بالایی شکر می باشند، پیشنهاد نمی‌شود و افراد باید در مصرف آن احتیاط کنند.

ادامه مطلب
محاسبات کوانتومی چطور امنیت داده‌های ما را تهدید می‌کنند؟

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن پیشنهاد بر مصرف مغزهای گیاهی یا آجیل‌ها در ایام نوروز، افزود: این اقلام برای فراهم چربی و منیزیم مورد نیاز بدن، منبع های خوبی محسوب می‌شود، به شرط این که دو مسئله در مصرف آنها مراعات شود؛ اول این که ترجیحاً از انواع خام و بو نداده که نمک ندارند، منفعت گیری شده و دوم این که در مصرف آنها زیاده روی نشود و هر فرد مطابق با نیاز خود مصرف کند. یعنی برای یک فرد متوسط مصرف ۶-۱۲ عدد مغز پسته یا بادام در روز کفایت می‌کند.

او همین طور گفت: مصرف زیاد مغزیجات و آجیل در مقادیر زیاد تر از نیاز بدن، به علت این که دارای چربی بالایی می باشند، می‌تواند انرژی بسیاری را داخل بدن فرد کند و در نهایت تبدیل افزایش وزن شود، به اختصاصی این که در طی این ایام تحرک افراد زیاد کم است. به این علت در مصرف این اقلام نیز اعتدال مراعات شود.

ادامه مطلب
انحصار صداوسیما یا همکاری با پلتفرم ها/ «جام ملت های آسیا» را فقط تلویزیون پخش می کند؟

اسماعیل زاده با اصرار بر نگه داری فعالیت و تحرک بدنی در ایام تعطیل، تصریح کرد: افراد باید دقت کنند که به علت کم تحرک بودن در این ایام، نیاز بدن آنها به کالری نیز کمتر می‌شود، بعد باید انرژی کمتری مصرف شود. یقیناً بهترین پیشنهاد این است که افراد حتی در طول ایام تعطیل نیز روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی تند داشته باشند تا به نگه داری اعتدال و سلامت خود پشتیبانی کنند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها