خوش آمدید

ترکیب طبیعی حاصل از کلم بروکلی در پیشگیری از سکته موثر است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

ترکیب طبیعی حاصل از کلم بروکلی در پیشگیری از سکته موثر است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، محققان مؤسسه تحقیقات قلب در استرالیا دریافته اند که یک ماده شیمیایی طبیعی حاضر در بروکلی امکان پذیر به پیشگیری و درمان سکته مغزی پشتیبانی کند.

هر ساله نزدیک به ۱۵ میلیون نفر در سراسر جهان دچار سکته مغزی خواهد شد که وقتی رخ می‌دهد که خون و اکسیژن قادر به رسیدن به مغز نیستند.

بسته به نوع سکته مغزی، درمان مهم با منفعت گیری از داروهایی برای از بین بردن لخته‌های خون است که از جریان خون به مغز یا از نشت خون به مغز جلوگیری می‌کند.

دانشمندان تخمین می‌زنند که تنها نزدیک به ۱۰ درصد از بازماندگان سکته مغزی بهبودی کامل اشکار می‌کنند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
مستندهای رمضانی تلویزیون|داستان زندگی هایی که با «نور» قرآن روشن شد

اکنون محققان مؤسسه تحقیقات قلب در نیو ساوت ولز استرالیا، دریافتند که یک ماده شیمیایی طبیعی حاضر در بروکلی امکان پذیر به پیشگیری و درمان سکته مغزی پشتیبانی کند.

مطالعات قبل مشخص می کند که سکته مغزی اکنون دومین علت مرگ و میر در جهان و علت مهم ناتوانی در سراسر جهان است.

دکتر «ژیو لیو»، محقق ارشد، او گفت: «نزدیک به ۸۵ درصد از این موارد به علت انسداد یک لخته خون در شریان منتهی به مغز است که مغز را از مواد مغذی الزامی محروم می‌کند.»

دکتر لیو در ادامه گفت: «علیرغم اهمیت، تنها یک عامل درمانی به نام فعال کننده پلاسمینوژن بافتی (tPA) وجود دارد که برای حل این لخته‌ها قبول شده است، اما اثربخشی آن کمتر از حد مطلوب است و مقدار پیروزی آن زیر ۲۰ درصد است.»

ادامه مطلب
ایران قهرمان مسابقات کشتی فرنگی جام تختی شد_تاشکن

وی او گفت: «به این علت، نیاز الزامی در این عرصه برای بهبود اثربخشی tPA و شناسایی گزینه‌های درمانی زیاد تر برای بیماران سکته مغزی وجود دارد.»

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دکتر لیو گفت: «کلم بروکلی و دیگر سبزیجات چلیپایی تکامل یافته اند تا دسته منحصر به فردی از محصولات طبیعی به نام ایزوتیوسیانات ها را تشکیل کنند که به علت خواص پیشگیری کننده از شیمی درمانی و محافظت کننده عصبی شهرت دارند.»

او او گفت: «این قضیه کنجکاوی ما را برانگیخت که آیا این گیاه طبیعی می‌تواند به یک قضیه مبرم در درمان سکته مغزی رسیدگی کنند، یعنی یافتن یک رقیق‌کننده خون ایمن‌تر و مؤثرتر برای هم افزایی با tPA».

ادامه مطلب
لحظه‌ی شلیک تک تیرانداز اوکراینی به یک سرباز روس از فاصله 900 متری + ویدیو

مطالعات قبلی نشان داده اند که مصرف زیاد تر سبزیجات چلیپایی امکان پذیر به جلوگیری از تصلب شرایین یا گرفتگی عروق پشتیبانی کند، که یک عامل خطر مهم برای سکته مغزی و دعوا قلبی است. این چنین مصرف زیاد تر سبزیجات چلیپایی با افت خطر بیماری قلبی عروقی مرتبط می باشند.

دکتر لیو او گفت که کشف سولفورافان، مولکولی از جوانه‌های کلم بروکلی، نوآورانه است.

او گفت: «این ماده به طور منحصر به فردی از تجمع پلاکت‌ها در شرایط پاتولوژیک بدون تشکیل خونریزی قابل دقت در مدل‌های بالینی جلوگیری می‌کند، اثربخشی tPA را سه برابر می‌کند و راه اندازی لخته بد را که تبدیل سکته می‌شود کُند می‌کند.»

در آخر این مطالعه، دانشمندان دریافتند افزودن ترکیب مشتق شده از بروکلی به tPA، مقدار پیروزی دارو را به ۶۰ درصد رساند.

ادامه مطلب
عکس العمل داریوش ارجمند به کم ‎لطفی ها درمورد پروانه معصومی/ نام او به گفتن یک هنرمند واقعی برای همیشه در تاریخ ماند + فیلم

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها