خوش آمدید

مک‌بوک ایر M3 با درب بسته، حدود 50 درصد از توان خود را از دست می‌دهد

مک‌بوک ایر M3 با درب بسته، نزدیک به ۵۰ درصد از توان خود را از دست می‌دهد_تاشکن


به گزارش تاشکن

کاربران حرفه‌ای همانند تدوین‌گرها طبق معمولً برای افزایش منفعت‌وری، لپ‌تاپ خود را به یک یا دو نمایشگر بزرگ وصل می‌کنند. مک‌بوک ایر ۱۳ یا ۱۵ اینچی M3 را نیز می‌توان به دو نمایشگر خارجی متصل کرد، اما در این چنین حالتی باید درب لپ‌تاپ بسته باشد. اکنون در بازدید‌های تازه اشکار شده، در این حالت مک‌بوک ایر تازه اپل تقریباً نیمی از کارکرد مهم خود را از دست می‌دهد.

بر پایه ویدیو بازدید Max Tech در یوتوب، در طول آزمایش‌ ۳DMark Wild Life Extreme Stress مک‌بوک ایر M3 به زمان ۲۰ دقیقه، اشکار شد که کارکرد این لپ‌تاپ در حالت بسته به مقدار قابل‌توجهی افت می‌یابد. یقیناً در ابتدای آزمایش، این لپ‌تاپ با قوت اغاز به کار می‌کند و امتیاز ۸۰۸۳ را به‌دست آورد، اما کم کم کارکرد آن پایین می‌آید؛ چون این لپ‌تاپ که فاقد فن برای دفع گرما است، نمی‌تواند در برابر حرارت زیاد کارکرد مساعد نشان دهد و امتیاز آن به ۵۹۱۶ رسید.

ادامه مطلب
اپل تا چند هفته دیگر قابلیت سایدلودینگ در iOS را برای اروپایی‌ها ممکن می‌کند
مک‌بوک ایر M3 با درب بسته، نزدیک به ۵۰ درصد از توان خود را از دست می‌دهد_تاشکن ۱۹

افت کارکرد مک‌بوک ایر M3 در حالت درب بسته

بازدید‌های قبلی کانال یوتوبی Max Tech نشان داد که دمای پردازنده M3 در این لپ‌تاپ در زمان انجام آزمایش به ۱۱۴ درجه سانتی‌گراد در CPU و ۱۰۲.۹ درجه سانتی‌گراد در GPU رسیده است. اپل اکنون سه نسل است که از یک هیت‌سینک نازک برای پشتیبانی به انتقال گرما منفعت گیری می‌کند، اما همانطور که بازدید‌های تازه مشخص می کند، این هیت‌سنک نقص‌هایی نیز دارد. در حالت بسته، هیت‌سینک مک‌بوک ایر تازه نمی‌تواند گرما را درست انتقال دهد و مسلماً کارکرد لپ‌تاپ نیز پایین می‌آید.

1710717364 744 مک‌بوک ایر M3 با درب بسته، نزدیک به 50 درصد
مک‌بوک ایر M3 با درب بسته، نزدیک به ۵۰ درصد از توان خود را از دست می‌دهد_تاشکن ۲۰

یقیناً اپل در مدل تازه مک‌بوک، تغییرات مفیدی نیز اعمال کرده است که نسبت به مدل M2 پیشرفت قابل‌توجهی محسوب می‌شود. یکی از مشکلاتی که در مدل پایه مک‌بوک ایر M2 وجود داشت، شدت ذخیره‌سازی در حافظه SSD می بود. اکنون اپل در مدل ۲۵۶ گیگابایتی مک‌بوک ایر M3 از دو تراشه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی منفعت گیری می‌کند تا شدت خواندن و نوشتن در آن افزایش یابد.

ادامه مطلب
اپل انگارً تا سال 2026 از مودم 5G داخلی خود رونمایی نخواهد کرد
آخرین مطالب

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها