خوش آمدید

رکوردشکنی یک کوه‌نورد در زمستان، روی آنتن تلویزیون

رکوردشکنی یک کوه نورد در زمستان، روی آنتن تلویزیون_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش ، فیلم مستند «آقا نعمت» روایتی از زندگی مردی است که در زندگی‌اش با چالش‌های بزرگی مواجه بوده، اما به دور از ناامیدی‌ تصمیم می‌گیرد برای نخستین‌بار در ایران به طور مدام طی صعودی زمستانی از ۴ جبهه‌ قله‌ دماوند، به این کوه صعود کند.

تک روستا دراینباره او گفت: با دقت به آنچه که می‌دیدم احساسم این می بود که جامعه ما به فیلم‌های انگیزشی و امیدبخش نیاز دارد. سه سال پیش در قله دماوند بودم که آنجا به طور اتفاقی به سوژه فیلمم رسیدم. رفتن و برگشتن از بارگاه سوم تا قله دماوند هشت ساعت طول می‌کشید و در آنجا فهمید فردی شدم که می‌او گفت در زمان زمان دو ساعت و بیست دقیقه به قله رفته و برگشته است و همانجا با ایشان مصاحبه کردم و فهمید شدم که این آدم با این ویژگی‌ها حتماً در زندگی‌اش با چالش‌هایی روبرو بوده و با وجود همه مشکلات فرد ناامیدی نیست، من هم امید و انگیزه گرفتم که این سوژه را جستوجو کنم.

ادامه مطلب
عربستان به سختی از سد قزاقستان ۹ نفره گذشت

او گفت: «آقا نعمت» سختی‌های تعداد بسیاری در زندگی‌اش دیده و با چالش‌های بزرگی روبرو بوده و به نظر من به طور ناخودآگاه مخاطب با این چنین شخصیتی ربط برقرار می‌کند. از طرفی مستند «آقا نعمت» از جمله آثار مستندی است قصه دارد و ما صعود این فرد را در فضای پر تعلیق جستوجو می‌کنیم.

کارگردان مستند “آقا نعمت” خاطرنشان کرد: کارکرد آقا نعمت به لحاظ ورزشی یک صعود مورد قیمت را به ثبت می‌رساند که متأسفانه به علت نبوده است تجهیزات حرفه‌ای و استاندارد کوهنوردی فدراسیون کوهنوردی این رکورد را ثبت نکرد و دیگر علت این ثبت نکردن خطرناک بودن این رکورد است به این معنی که امکان پذیر بعد از ثبت این رکورد هر جوانی تصمیم بگیرد که رکورد آقا نعمت را بشکند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
حجازی به خانه آبی بازمی‌گردد_تاشکن

تک روستا درمورد تشکیل این مستند او گفت: من این فیلم را با یک دوربین فیلمبرداری،‌ هاشف و سه پایه و به صورتی کاملاً تک نفری ساختم، روز صعود فقط شرایط فرق می‌کرد، هیچ کوهنورد حرفه‌ای نمی‌تواند هم‌پای آقا نعمت چهار بار قله دماوند را در یک روز فتح کند و ما برای این که این عمل او را از دست ندهیم ۱۵ نفر تیم پشتیبان در نقاط گوناگون آماده کردیم که از ورود و خروج ایشان فیلم بگیریم. آقا نعمت به من می‌او گفت که تو نمی‌توانی با من به قله دماوند بیایی و من ۸ تا ۱۰ ماه همراه او به قله‌های گوناگون رفتم و در تمرینات و ورزش‌هایی که داشتم ۱۰ کیلو وزن کم کردم.

«آقا نعمت» ۱ فروردین ساعت ۱۶ از شبکه مستند پخش می شود و تکرارش ساعت ۲۴ و روز سپس ساعت ۹ خواهد می بود.

ادامه مطلب
گواردیولا هم چنان طرفدار منچستر یونایتد است_تاشکن

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها