خوش آمدید

استاندار قزوین: کتابخانه های سیار نقش مهمی در ایجاد دسترسی ساکنان مناطق محروم به کتاب دارند

کتابخانه های سیار نقش مهمی در تشکیل دسترسی ساکنان مناطق محروم به کتاب دارند_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان قزوین با وجود مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی سرزمین، اعلایی استاندار، براتی مدیرکل ارشاد، ملکی پور فرماندار، سعید وکیلی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری، فاطمه محمد بیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در استانداری راه اندازی شد. 

محمد مهدی اعلایی در این نشست او گفت: امروز نهاد کتا‌بخانه ها به یک نهاد پویا و پیشران در فرهنگ و دانش افزایی تبدیل شده است و تلاش های سالهای قبل دلسوزان فرهنگی جهت شده که ناظر دستاوردهای خوبی باشیم. 

او گفت: در ساختارها و زیرساختها در استان مشکلات جدی داریم بویژه در قسمت‌های بهداشت، ورزش، فضاهای آموزشی کمبودهایی داریم چون استقلال خود را این استان دیر زمان بدست آورده است و علیرغم ظرفیت های حاضر و با درآمد بالا و توانمندی های صنعتی و کشاورزی شاخص اما اعتبارات مناسبی نداریم و استان برخورداری نیستیم و در عرصه کتابخانه ها در رتبه ۳۰ سرزمین قرار داریم. 

ادامه مطلب
رادیو روستا راه اندازی شد/ پخش یک سریال پلیسی و یک مستند محرمانه- اخبار رادیو و تلویزیون - اخبار فرهنگی تسنیم

 اعلایی یادآورشد: بودجه های در اختیار استان محدود است و به نیازها جواب نمی دهد و در حوزه کتابخانه ها باید عمل های خوبی شکل بگیرد و پیگیری کنیم تا منبع های خوبی شکل بگیرد یقیناً واحدهای صنعتی و شهرداری ها در قالب امور فرهنگی و مسئولیت‌های اجتماعی زیاد تر ورود کنند و دقت به کتابخانه ها زیاد تر شود. 

وی اظهارداشت: ابتکار کتابخانه سیار اتفاق خوبی است که می تواند به مناطق محروم و کم برخوردار خدمت رسانی کند تا فرهنگ مطالعه در همه مناطق فراگیر شود. 

ادامه مطلب
توقف کره‌ جنوبی با دو گل روبه رو اردن

اعلایی فرمود: در استان ما یک تصمیم گرفتیم که کتاب های بسیاری که در ادارات داریم و به آن دقت نمی شود را جمع آوری و مولد سازی کنیم. 

او گفت: دارایی دولت فقط ساختمان نیست و این کتابها نیز اندوخته برداشت می شود لذا کمیته ای شکل گرفته تا همه این کتابها فهرست برداری شود و با همه شماری آنها بتوانیم آنها را جمع آوری کرده و  آنها که قابل منفعت گیری می باشند احصا و تبدیل به احسن شده و در اختیار مدارس و نهاد کتابخانه ها قرار گیرد. 

وی فرمود: امیدواریم در یک دوره سه ماهه این کار به سرانجام برسد تا با مولد سازی احتمالا نزدیک به ۱۰ هزار جلد کتاب جمع آوری شود. 

استاندار قزوین افزود: باید دانش آموزان را برای کارهای زیربنایی تحکیم کنیم تا ربط مدارس و کتابخانه ها زیاد تر شود. 

ادامه مطلب
کاندیداهای بهترین مربی سال فیفا اشکار شدند

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

استاندار قزوین: کتابخانه های سیار نقش مهمی در ایجاد دسترسی ساکنان مناطق محروم به کتاب دارند

در ادامه با وجود مسئولان نخستین کتابخانه عمومی سیار سبز سرزمین در قزوین راه اندازی شد. 

انتهای مطلب

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها