خوش آمدید

میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به 59.18 درصد رسید

مقدار پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به ۵۹.۱۸ درصد رسید

به نقل از خبرگزاری برنا؛ سید محمدامین آقامیری دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به آخرین حالت پیشرفت شبکه ملی اطلاعات، اظهار داشت: مرکز ملی فضای مجازی ناظر و راهبر شبکه ملی اطلاعات است و بر این مبنا کوششهای زیاد بسیاری در جهت تکمیل این پروژه مهم انجام داده است.

وی با گفتن این که تحقق شبکه ملی اطلاعات علتایجاد دسترسی‌های با کیفیت زیاد تر و اراعه خدمات مطلوب‌تری برای مردم می‌شود، او گفت: دستگاه‌های مختلفی برای تحقق این شبکه از سالیان قبل مشغول کار می باشند و مرکز ملی فضای مجازی نیز برای برسی این شبکه، شاخص‌ها و اهدافی را مطابق سند مطرح کلان و معماری شبکه ملی مصوب شورای عالی فضای مجازی و با شراکت دستگاه‌های متولی تعیین کرده و بر پایه همین شاخص‌ها و اهداف، مقدار پیشرفت شبکه ملی سنجیده می‌شود.

ادامه مطلب
نیازی نیست دلواپس فلزات سنگین درون شکلات تلخ باشید_تاشکن

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به این که برای شبکه ملی اطلاعات ۳۰ مقصد عملیاتی تعریف و برای تحقق هر مقصد تعدادی شاخص تعیین شده که جمعاً ۱۲۲ شاخص مورد برسی قرار گرفته است، اظهار داشت: با بازدید مقدار پیشرفت اهداف و شاخص‌های آن، پیشرفت کلی شبکه ملی اطلاعات نیز برآورد می‌شود. این اهداف عمدتا در حوزه افزایش شدت اینترنت، مزیت‌بخشی کیفی در دسترسی به خدمات و محتوای داخلی، دسترسی پر شدت برای کسب‌وکارها و مراکز آموزشی و تسهیل دسترسی به فناوری‌های نوین است.

آقامیری با اصرار بر این مسئله که مرکز ملی فضای مجازی با سنجش و تحلیل شاخص‌ها و بعد از چند ماه کار کارشناسی مداوم و مستمر و ساعت‌ها جلسه با مجریان این پروژه مهم، پیشرفت شبکه ملی اطلاعات را برسی کرده، خبرداد: فرآیند برسی شبکه ملی اطلاعات از اواخر شهریورماه اغاز شده و باید به خبر مردم گرامی ایران برسانیم که مقدار پیشرفت اهداف عملیاتی شبکه ملی اطلاعات تا آخر بهمن سال ۱۴۰۲ و بر پایه شاخص‌های تازه تعیین شده توسط مرکز ملی فضای مجازی، ۵۹.۱۸ است.

ادامه مطلب
همه برنامه های رادیو و تلویزیون در جشنواره فیلم فجر

دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: یقیناً شاخص‌های سنجش مقدار پیشرفت شبکه ملی اطلاعات دچار نقایص جدی می بود که مرکز ملی فضای مجازی با شراکت دستگاه‌های متولی و کارشناسان خبره، این شاخص‌ها را به روز کرده است اما مبتنی بر همان شاخص‌های اسبق، پیشرفت شبکه ملی اطلاعات ۶۶٫۳۷ است.

آقامیری با گفتن این که در جریان بازدید شبکه ملی اطلاعات، برخی دستگاه‌ها همکاری زیاد خوبی داشتند و در فاز اجرایی نیز تعدادی از دستگاه‌ها فعال بوده و تعداد فرد دیگر نیز متأسفانه در تحقق این پروژه ملی کوتاهی داشتند که در مرحله اول تذکرات ملزوم را دریافت کرده‌اند، او گفت: این کوتاهی‌ها علتشده در ۷ مقصد، درصد پیشرفت شبکه ملی اطلاعات زیر ۴۰ درصد باشد و این به هیچ وجه پذیرفتنی و قابل قبول نیست و متولیان باید پاسخگو باشند.

ادامه مطلب
معاون اپل استراتژی‌های این شرکت درمورد مدل‌های گوناگون آیپد را توضیح داد_تاشکن

وی در توضیح این قضیه اظهار داشت: برای مثال یکی اهداف تاسیس سه قطب مراکز داده در سرزمین است که با تاسیس این قطب ها، مردم خدمات بهتری در شدت و کیفیت شبکه به منظور دسترسی به فضای مجازی، دریافت می کنند. یا این که در یکی دیگر از اهداف شبکه ملی اطلاعات، دسترسی پرسرعت برای مراکز خدماتی، دستگاه‌ها، مراکز صنعتی و آموزشی لحاظ شده که این مقصد هم متأسفانه زیر ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با گفتن این که مرکز ملی فضای مجازی نقش ناظر و راهبر شبکه ملی را دارد و تلاش می‌کنیم این فرایند سال آینده با شدت بیشتری اتفاق بیفتد، اظهار داشت: مطابق ماده ۴ سند مطرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات مصوب شورای عالی فضای مجازی، مرکز ملی موظف است که هر دو سال با همکاری دستگاه‌های گوناگون، اهداف شبکه ملی را مورد بازنگری و به‌روز رسانی قرار دهد و این کار مهم در چند سال قبل مورد غفلت واقع شده است.

ادامه مطلب
مضرات تلفن همراه برای سلامتی چیست؟

آقامیری با تصریح بر این مسئله که سال آینده با پشتیبانی گرفتن از متخصصین، دانشگاهیان و مجموعه های مرجع برای بازنگری در اهداف عملیاتی شبکه ملی اطلاعات عمل می کنیم، او گفت: امیدواریم با دقت به گسترش فناوری های صورت گرفته، سطح کیفیت مورد نظر در شبکه ملی را ارتقا ببخشیم و دستگاه ها با دقت به سند تازه برنامه‌های خود را انجام بدهند. لذا از دانشگاهیان، متخصصین و مراجع علمی می‌خواهم که در این عرصه نظرات و پیشنهادها خود را به مرکز ملی فضای مجازی اراعه کنند.

انتهای مطلب/

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها