خوش آمدید

تمیز کردن اصولی بالش و ملحفه برای خانه‌تکانی عید

تمیز کردن اصولی بالش و ملحفه برای خانه‌تکانی عید

به نقل از برنا؛ فصل بهار در راه است و تعداد بسیاری از ما ایرانیان برای استقبال از سال تازه رسم قدیمی خانه تکانی را به جا می آوریم. اگر چه همه ما زدودن غبار از خانه و خانه تکانی را در همه ایام سال انجام می دهیم، اما این سنت دیرینه نوروزی در اغاز سال شکل تازه ای به خود می گیرد و جهت می شود با یک محیط تمیز و قشنگ برای تجدید حیات و اغاز مجدد به استقبال سال نو برویم.

یکی از مواردی که در خانه تکانی باید به آن دقت کرد، شستشوی رختخواب، روتختی و ملحفه ها است. ساس های تختخوابی طبق معمول در طول شب از خون انسان تغذیه می کنند و جهت خارش و تحریک پوست در طول شب می شوند. این مساله در خصوص کنه های گردوغبار نیز صدق می کند. این آفات خانگی جهت ابراز علائم آلرژیک همانند آبریزش بینی، عطسه، سرفه یا گلودرد در انسان می شوند. با شستشوی منظم بالش و روتختی، می توان از ابراز این چنین مشکلاتی جلوگیری کرد. در ادامه با آموزش نحوه تمیز کردن بالش و ملحفه با ما همراه باشید.

نحوه تمیز کردن بالش میکروفایبر

بالش‌های میکروفایبر به مرور زمان آلودگی، عرق و مواد حساسیت زا را به خود جذب می کنند و شستشوی منظم آنها علاوه بر از بین بردن آلودگی ها جهت افزایش عمرشان می شود. یکی از مواردی که جهت می شود افراد از شستشوی بالش میکروفایبر منصرف شوند، این است که آنها نمی دانند می توان این نوع بالش ها را با منفعت گیری از ماشین لباسشویی تمیز کرد:

ادامه مطلب
تحول در افت اتلاف انرژی در قسمت خانگی با مطرح معاوضه بخاری‌های فرسوده

۱- جدا کردن هر گونه محافظ بالش
محافظ بالش به گفتن یک سپر از بالش شما در برابر عرق، چربی، گردو غبار و انواع آلودگی محافظت می کند و از ورود آنها به بالش جلوگیری می کند. شما می توانید به راحتی این محافظ ها را جدا کرده و با شستشوی منظم آنها از آلوده شدن بالش جلوگیری نمایید.

۲- از بین بردن انواع لکه و بو
بالش ها امکان پذیر انواع لکه را به خود جذب کنند. بهتر است پیش از قرار دادن بالش در ماشین لباسشویی ابتدا لکه های آن را از بین ببرید. مقدار مساوی آب، مایع لباسشویی و سرکه سفید را با یکدیگر مخلوط کرده و به پشتیبانی یک پارچه تمیز لکه های بالش را از بین ببرید. لکه ها را به آرامی با پارچه مالش دهید تا کاملا از بین بروند. سپس بالش را در فضای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شود.

ادامه مطلب
برنامه های تلویزیون در «دهه کرامت»_تاشکن

۳- شستشو به پشتیبانی ماشین لباسشویی
بالش های میکروفایبر را می توان با منفعت گیری از ماشین لباسشویی تمیز کرد. با این حال، حتما باید ماشین لباسشویی را روی برنامه شستشوی مناسب تنظیم کرد. چرخه شستشوی پشم مناسب ترین نوع چرخه شستشو برای بالش های میکروفایبر است و دمای شستشو نباید زیاد داغ باشد. دمای ۳۰ درجه سانتی گراد برای شستشوی بالش های میکروفایبر مناسب است. این چنین پیشنهاد می کنیم به ظرفیت ماشین لباسشویی دقت کرده و آن را بیشتر از ظرفیت بار نکنید.

۴- افت مقدار مواد شوینده
از یک سوم مواد شوینده ای که به طور معمول در هر چرخه شستشو منفعت گیری می کنید، برای شستشوی بالش منفعت گیری کنید. دستگاه را طوری تنظیم کنید که در آخر چرخه شستشو یک چرخه آبکشی اضافی را اجرا کند. این کار از تجمع مواد شوینده در درون بالش جلوگیری کرده و به تمیز شدن بهتر آن پشتیبانی می کند.

۵- خشک کردن کامل بالش
در ابتدا برچسب مراقبتی بالش را بازدید کنید. در صورت مجاز بودن منفعت گیری از خشک کن، آن را درون خشک کن قرار دهید. در صورتی که خشک کن ندارید، آن را در هوای آزاد خشک کنید و در طول خشک کردن بالش را بچرخانید تا همه تکه های آن کاملا خشک شوند.

ادامه مطلب
همزمان با بلک فرایدی، کارگران آمازون برای دریافت حقوق زیاد تر اعتصاب کردند

 

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

نحوه تمیز کردن بالش معمولی

شستن بالش زیاد آسان است. با این حال پیشنهاد می کنیم پیش از شستشوی آن دستورالعمل های سازنده را به دقت بازدید کنید:

۱- بازدید پارگی
همیشه پیش از شستشوی بالش آن را از نظر پارگی یا صدمه دیدگی بازدید کنید. در غیر این صورت امکان پذیر ماشین لباسشویی شما از پر و الیاف بالش مملو شود.

۲- قرار دادن بالش در ماشین لباسشویی
می توانید بالش ها را با منفعت گیری از دست نیز بشویید. در صورتی که تصمیم دارید آنها را درون ماشین لباسشویی بیندازید، پیشنهاد می کنیم حداکثر دو بالش را با منفعت گیری از یک چرخه شستشو بشویید و ماشین لباسشویی را بیشتر از ظرفیت بارگیری نکنید.

۳- منفعت گیری از شوینده ملایم
همانند بالش های میکروفایبر، برای شستشوی بالش های معمولی نیز نباید از مقدار بسیاری شوینده منفعت گیری کنید. این کار از تجمع باقی مانده مواد شوینده درون بالش جلوگیری کرده و مانع از تحول شکل آن خواهد شد. اگر بر روی بالش خود بو یا لکه نامطبوعی مشاهده می کنید، می توانید یک فنجان سرکه سفید به چرخه شستشوی ماشین لباسشویی اضافه کنید. دمای ۴۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد برای شستشوی بالش های معمولی مناسب است. پیشنهاد می کنیم از برنامه شستشوی لباس های ظریف (delicate setting) برای تمیز کردن بالش های خود منفعت گیری کنید.

ادامه مطلب
گرانترین تیم‌های حاضر در یورو ۲۰۲۴ اشکار شدند_تاشکن

۴- خشک کردن
بعد از شستشو بالش را با منفعت گیری از خشک کن، کاملا خشک کنید. امکان پذیر نیاز باشد چند بار چرخه خشک کن را اجرا کنید تا بالش شما کاملا خشک شود. می توانید از یک توپ خشک کن برای شدت بخشیدن به فرآیند خشک کردن منفعت گیری کنید.

 

نحوه تمیز کردن ملحفه تخت

ما زمان بسیاری از شبانه روز را در رختخواب خود می گذرانیم و همین مساله جهت می شود تا ملحفه های ما در معرض آلودگی، سلول های مرده پوست، چربی و عرق قرار بگیرید. پیشنهاد می کنیم حداقل هفته ای یک بار ملحفه های تخت خود را بشویید. این کار علاوه بر پاکیزگی جهت نگه داری سلامتی و بهبود کیفیت خواب شما خواهد شد:

۱- جدا کردن ملحفه ها
همه ملحفه ها، از محافظ تشک گرفته تا روبالشی را جدا کنید. برای جلوگیری از صدمه رسیدن به پارچه ها حتماً برچسب محصول را به دقت مطالعه نمایید.

ادامه مطلب
مواد غذایی با طعم تلخ چه فوایدی دارند؟

۲- بارگیری ماشین لباسشویی
همه ملحفه های رختخواب را درون ماشین لباسشویی قرار دهید. بهترین دما برای شستشوی ملحفه ۶۰ درجه سانتی گراد است. باکتری ها و کنه های گردوغبار در این دما به طور کامل از بین خواهند رفت.

۳- منفعت گیری از شوینده ملایم
برای شستشوی ملحفه ها از مواد شوینده ملایم منفعت گیری کنید. این کار از صدمه رسیدن به الیاف پارچه جلوگیری کرده و مانع از هر گونه تحریک پوستی خواهد شد. این چنین پیشنهاد می کنیم از منفعت گیری از نرم کننده پارچه در زمان شستشوی ملحفه ها نیز خودداری کنید. چون نرم کننده ها طبق معمول بر روی پارچه باقی می همانند و مانع از خوب تمیز شدن آنها خواهند شد. علاوه بر این، زیاد تر الیاف پارچه را تضعیف کرده و جهت صدمه رسیدن به آنها خواهند شد.

۴- جارو کردن تشک
همه تکه های تشک تختخواب را بخوبی جاروبرقی بکشید. این کار با حذف هرگونه حشره، گردو غبار، ساس و دیگر آلودگی ها به تمیز شدن تشک تختخواب شما منجر خواهد شد.

۵- خشک کردن رختخواب
می توانید از خشک کن یا هوای آزاد برای خشک کردن ملحفه رختخواب خود منفعت گیری کنید. این مساله به ترجیح شما، وقتی که برای خشک کردن در اختیار دارید و برچسب مراقبتی پارچه بستگی دارد.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها