خوش آمدید

افتتاح مراکز جدید فرآهنگ برای سالمندان در سال آینده - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

افتتاح مراکز تازه فرآهنگ برای سالمندان در سال آینده – تاشکن

به نقل از خبرگزار، مهر حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در آخرین نشست شورای سالمندی تهران که با وجود اعضای شورای سالمندی تهران در ساختمان معاونت اجتماعی شهرداری برگزار شد، او گفت: مسیر سالمندی ما زیاد شتابان حرکت می‌کند با این حال، زیر ساخت‌ها ما در حوزه‌های گوناگون کالبدی، فرهنگی و اجتماعی آماده نیست. نبوده است این آمادگی می‌تواند برای جامعه در آینده تبعات جدی در پی داشته باشد.

او گفت: آمارها مشخص می کند در فاصله سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۷۰ با نوشته بیش‌زایی جمعیت در جامعه رو به رو بودیم. بخشی از این افراد در سال ۱۴۱۰ سالمند خواهند شد و در سال ۱۴۳۰ همه افرادی که در طول این سال‌ها به دنیا آمده‌اند سالمند خواهد شد. در این چنین وقتی بدون تردید با تبعات فرهنگی و اجتماعی این حجم از ورودی افراد سالمند رو به رو خواهیم شد که باید برای آن زمان آماده باشیم.

ادامه مطلب
دعوا برسر نخواستن یورگن کلینزمن در کره جنوبی بالا گرفت

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با گفتن این که مناطق ۳ و ۶ و ۲ سالمندترین مناطق تهران بر پایه پایش سال ۹۵ می باشند، او گفت: با دقت به این که از سال ۹۵ تا بحال سر شمارش نفوس و مسکن در سرزمین انجام نشده است، قطعاً نرخ سالمندی در تهران و مناطق آن بالاتر از آماری است که اکنون در اختیار داریم.

صاحب از وقوع اتفاق سالمند تنها و منزوی در پایتخت خبر داد و افزود: ۱۰ درصد جامعه سالمندی دچار تنهایی می باشند و در انزوا زندگی می‌کنند.گزارش‌هایی که دریافت می‌کنیم از حرکت نامناسب برخی با سالمندان حکایت می‌کند که اصلاح این روال نیازمند اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای همه اقشار مرتبط با سالمندان است.

فرآهنگ‌ها در تهران زیاد تر می‌شود

آخرین مطالب
ادامه مطلب
ترکیب استقلال برای بازی با شمس آذر قزوین اشکار شد_تاشکن

مدیرکل سلامت شهرداری تهران در قسمت فرد دیگر از سخنان خود به برنامه‌های اداره کل سلامت در حوزه سالمندی تهران اشاره کرد و او گفت: اکنون یک مرکز فرآهنگ فعالیت خود را در تهران اغاز و یک مرکز دیگر نیز تا قبل از سال تازه فعالیت خود را اغاز خواهد کرد. پیش بینی می‌شود مراکز فرآهنگ مناطق ۱۱،۱۴ ُ ۱۵، ۱۶ و ۲۰ نیز در سال آینده اغاز به کار کند.

صاحب با گفتن این که شهرداری موفق شد مراکز توانمندسازی سالمندان را به وجود اورده است او گفت: این مراکز حلقه مفقوده خدمات به سالمندان سرزمین است و امیدواریم هر محله در آینده ۱ تا ۲ مرکز را با محوریت مسائل فرهنگی و اجتماعی داشته باشد تا سالمند بخواهد، بداند و بتواند که چطور از خود مراقبت کنند را اشکار کنند.

ادامه مطلب
بغض احمد نجفی ناکامی/امیدوارم راه «شهید رئیسی» گم نشود_تاشکن

وی اصرار کرد: در تلاش هستیم در این مراکز سواد سلامت را در افراد جهان دیده ارتقا دهیم و به طوری عمل شود که افراد از نظر جسمی و شناختی شادتر از قبل باشند. صاحب به اجرای چند برنامه بزرگ در حوزه سالمندی تهران برای نخستین بار در پایتخت خبر داد و او گفت: برگزاری اتفاقات دورهمی یاد ایام با شرکت ۱۱ هزار سالمند، اجرای جشنواره بازی‌های نشاط سالمندی با شرکت ۲۱ هزار سالمند در رشته‌های گوناگون ورزشی و نیز اتفاقات گنجینه‌های شهر در ۷ حوزه هنری ارسال ۱۲ هزار تاثییر به دبیرخانه جشنواره از جمله رویدادهایی است که در یک سال قبل در حوزه سالمندی اجرا و برگزار شده است.

او گفت: برگزاری اتفاقات دوشنبه‌های سالمندی در سطح محله‌های پایتخت در بوستان‌ها و سراهای محله نیز از دیگر اقداماتی بوده است که در سال قبل اجرا و با استقبال بالای سالمندان تهرانی رو به رو شده است.

ادامه مطلب
«حسینیه نوگلان فاطمی»، اختصاصی برنامه تلویزیون در ایام فاطمیه

دبیر شورای سالمندان تهران بر اهمیت مداخله مردم در اجرای برنامه‌های مدیریت شهری اصرار کرد و او گفت: به جستوجو این هستیم که کانون‌های سالمندان در تهران فعال‌تر شوند و با شراکت مردم برنامه‌های مرتبط با هر قشر را اجرا کنیم تا افراد انگیزه شراکت در فعالیت‌های اجتماعی را بیشتر از قبل اشکار کنند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دبیر شورای سالمندان تهران با گفتن این که یک میلیون ۳۰۰ هزار سالمند در تهران داریم، اظهار داشت: مردم را باید برای خود مردم بسیج کنیم و ماموریت ما سازماندهی، جهت دهی و حمایتاز افراد است و این نوشته اکنون در حال پیگیری است.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها