خوش آمدید

نگاهی به یک حاشیه از «هفت سر اژدها» و غیبت سریال «پشت پرده» در ماه رمضان

نگاهی به یک حاشیه از «هفت سر اژدها» و غیبت سریال «پشت پرده» در ماه رمضان


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، بالأخره تکلیف سریال‌های رمضانی و نوروزی تلویزیون دو سه روزی است روشن شده و پخش آنها اغاز شده است. 

در شبکه یک «زیرخاکی۴» با اتفاقات جدیدی اغاز شده و در ادامه سپس از شب‌های قدر جای خودش را به «نون‌خ» تازه سعید آقاخانی می‌دهد. در شبکه دو مسعود ده نمکی با یک فضایی تازه یعنی ماورایی به تلویزیون رسیده و در شبکه سه هم «هفت سر اژدها» ابوالقاسم طالبی تلاش می‌کند سخن‌هایی از فضای روز جامعه بزند و پرونده‌های مفاسد اقتصادی را باز کند. 

نگاهی به یک حاشیه همراه با جواب سیمافیلم

یقیناً در کنار انتقاداتی به کیفیت برخی از سریال‌های رمضانی، «هفت سر اژدها» بیشتر از بقیه حاشیه‌ساز شده است. خصوصاً در جریان پخش یکی از تکه‌های سریال که به نوشته فساد و صاحبان رانت و اشرافیت می‌پردازد، ادای چند کلمه از سوی یکی از شخصیت‌های منفی سریال علتشد تا موجی از انتقادات از سمتِ سازمان نظام پرستاری نسبت به سریال تشکیل شود. تا جایی که  نه تنها نوشته را به‌گفتن توهین به پرستاران برداشت کنند، بلکه به صراحت گفتن کنند که سازمان صدا و سیما آن گونه که با لیاقت است کاری برای پرستاران انجام نداده است.

ادامه مطلب
چطور یک سیستم CRM می‌تواند کسب و کار کوچک شما را منقلب کند_تاشکن
آخرین مطالب

سیمافیلم در خصوص این حاشیه ترچیح داد توضیح کوتاهی بدهد؛ 

الف. بدیهی است که اگر ذم و قدح یک انسان از زبان شخصیتی منفی نقل شود، در واقع آن انسان را مدح کرده‌ایم چون مخاطب نسبت به گویندهٔ آن ذم و قدح حس نفرت دارد و با سخنان او همراه نیست. در «هفت‌سر اژدها» فردی که به پرستاران گرامی با زبان توهین‌آمیز سخن می‌گوید یکی از منفورترین شخصیت‌های سریال و از شخصیت‌های رانت‌خوار است. مبنا این صحنه همین بوده که نشان دهد عده‌ای از دماغ فیل افتاده به مردم زحمتکش ایران با چه چشمی نگاه می‌کنند. آیا اگر شخصیت‌های شمر و یزید در سریالی تاریخی علیه یکی از شخصیتهای مقدس تاریخی سخنان ناروایی بگویند، وهن آن شخصیت شده است؟

ادامه مطلب
اچ‌پی به‌زودی از «سبک‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ 14 اینچی جهان» رونمایی می‌کند

ب. سازمان صدا و سیما را متهم کرده‌اند که با وجود مجاهدت‌های جامعه پرستاری سرزمین در این باره کاری با لیاقت نکرده‌اند. در جریان همه‌گیری کووید رسانه ملی تشکیل سه سریال گوناگون در عرصه ایثارگری جامعه پرستاری را پیش برد که با صرف میلیاردها بودجه و بدون هیچ کمکی از سوی معترضین جاری، و فقط بنا به حس ماموریت ملی سازمان صدا و سیما در روبه رو پرستاران گرامی سرزمین با نام‌های «آزادی مشروط»، «محرمانه» و «بیست کووید» تشکیل و پخش شد.

ج. قابل پیش‌بینی می بود که ساختن سریالی با نوشته اشرافیت و فساد و رانت کم کم حملاتی را فهمید سازمان صداوسیما کند. به هر روی رسانه ملی پیگیر حقوق خود و کشف حقیقت در این عرصه خواهد شد اما این اتهامات‌ مخاطبان بیشتری را به پای تماشای سریال خواهد آورد تا مردم شریف ایران خود درمورد واقع امر قضاوت کنند، که بهترین داور کارنامه این رسانه، مردم شریف ایران می باشند.

ادامه مطلب
تهیه کننده سریال شهرزاد در زندان + عکس

در کنار این توضیح و برخی از حواشی دیگر سریال‌ها فعلاً نمی‌تواند نقد و تحلیلی انتشار کرد و چند تکه دیگر نیاز است چشم به راه بمانیم و سپس به قضاوت آنها بنشینیم. هرچند از تکه نخست برخی از سریال‌ها نقدهایی در شبکه‌های اجتماعی انتشار شد و نسبت به کیفیت آنها انتقاداتی نقل شد اما نقد و تحلیل سریال‌های رمضانی و نوروزی در این وهله زیاد سریع به نظر می‌رسد. 

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

غیبت سریالی به نام «پشت پرده» در ماه رمضان

سریال ۲۶ قسمتی «پشت پرده» در مرکز نهضت و با همکاری استانداری یزد و شبکه‌های آموزش و دو سیما ساخته شده و حرف های می‌شود این سریال با نگاه به تاریخ و فرهنگ کهن این شهر و نیز با رویکرد شهری مترقی در چشم‌انداز پیشرفت ایرانی – اسلامی این استان تشکیل شده است.

ادامه مطلب
مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین» سیما شد_تاشکن

معارفه ظرفیت‌های استان یزد، دقت به ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی خارج از پایتخت و روایت قصه‌ زندگی امروز، در اتمسفری متفاوت از آنچه تا بحال مخاطبان شبکه‌های سراسری تماشاگر آن بوده‌اند، از جمله ویژگی‌های مجموعه «پشت پرده» به شمار می‌روال.

پیش از این اظهار شده می بود این سریال طی ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما پخش خواهد شد، اما به دلایلی از جمله ترافیک سریال‌های رمضانی شبکه‌های گوناگون سیما، قرار شد سریال پشت پرده در آینده نزدیک و در زمان مناسب‌تری در کنداکتور این شبکه قرار بگیرد.

گفتنی است توافقاتی برای تشکیل فصل دوم این سریال هم صورت گرفته است؛ بر این مبنا مجموعه پشت پرده در فصل آتی به مسائل فرد دیگر همچون جوانی جمعیت و قضیه فرزندآوری و این چنین جایگاه معلمان و نقش سازنده آنها در جامعه نیز می‌پردازد ضمن این که معارفه ظرفیت‌های یزدِ نوین و پیشرفته، از دیگر محورهای اساسی آن فصل خواهد می بود.

ادامه مطلب
دانشور مرد شماره یک شطرنج ایران را ناکامی داد_تاشکن

این مجموعه تلویزیونی را  محمدرضا حاجی غلامی کارگردانی و مصطفی رضوانی تهیه کرده است. بازیگرانی همچون میرطاهر مظلومی، حسین سلیمانی، حدیثه تهرانی و آزیتا ترکاشوند در کنار بازیگران یزدی ایفای نقش کرده‌اند. 

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها