خوش آمدید

مستندهای رمضانی تلویزیون|داستان زندگی هایی که با «نور» قرآن روشن شد

مستندهای رمضانی تلویزیون|داستان زندگی هایی که با «نور» قرآن روشن شد


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، ۳ مجموعه مستند «بومرنگ»، «نور» و «در برابر تاریکی» اختصاصی برنامه‌های شبکه مستند در ماه مبارک رمضان است که از تلویزیون پخش می‌شود.

انجمن‌های خیریه که باید بشناسید!

مجموعه مستند «بومرنگ» اثری به تهیه‌کنندگی مهدی فارسی و کارگردانی فاطمه سادات محمودپور است که در قبل نیز تکه‌هایی از آن از تلویزیون پخش شده اما در ماه مبارک رمضان در ۲۶ تکه روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود. این مجموعه، روایتی متفاوت از گروه‌ها و انجمن‌های خیریه‌ای در سراسر سرزمین و فعالیت‌های مستمر آنهاست.

فاطمه سادات محمودپور درمورد مجموعه مستند «بومرنگ» می‌گوید: «بومرنگ» داستان انجمن‌های خیریه است و ما سراغ گروه‌هایی رفتیم که فعالیت خیرخواهانه بکر و بدیعی انجام خواهند داد. در این مستند ضمن معارفه این گروه‌ها، برنامه‌های مستمر آنها را به نمایش می‌گذاریم.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
حضور 2 هزار هوادار استقلال در بازی برابر شمس آذر در قزوین

او درمورد انتخاب این گروه‌ها اصرار کرد: یکی از با اهمیت ترین دلایلی که در این مجموعه سراغ انجمن‌ها رفتم این می بود که مردم را تشویق کنم که اگر می‌خواهند کار خیر انجام بدهند، به گروه‌هایی بدهند که اسم و رسم بیشتری دارند و فعالیت‌شان اشکار است. افرادی که در این مجموعه سراغشان رفتیم، خیرین زیاد مشهوری‌اند. یقیناً کارکردن با آنان مقداری سخت است، چرا که به علت دغدغه‌های زیاد، زمان مقداری دارند تا روبه رو دوربین حاضر شوند.

این مستندساز درمورد روال تشکیل این مجموعه مستند هم او گفت: نزدیک به ۴ ماه تحقیق و پژوهش داشتیم اما در میانه راه با مجموعه‌ای به نام «خیر ماندگار» آشنا شدیم که تعدادی از مراکز خیریه را آنان به ما معارفه کردند. رسالت گروه «خیر ماندگار» این است که آموزش علمی به خیریه‌های دیگر بدهد و آنان را تشویق کند که فعالیت موازی انجام ندهند.

ادامه مطلب
کدام خودروسازان جهان بیشترین درآمد را به ازای هر کارمند خود دارند؟ + اینفوگرافیک

بر پایه این گزارش، مجموعه مستند «بومرنگ» در استان‌های گوناگون ایران از جمله تهران، تبریز، اصفهان و … تصویربرداری شده و تعدادی از انجمن‌های خیریه در این استان‌ها به نمایش درآمده‌اند. این مجموعه مستند از سه‌شنبه ۲۲ اسفند در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفته و هر شب ساعت ۲۰ پخش می‌شود.

زندگی‌هایی که با «نور» قرآن روشن شده‌اند

مستند «نور» به کارگردانی مهدی فارسی، برای چندمین سال در جدول پخش رمضانی شبکه مستند قرار گرفته و در ۲۶ تکه ۴۰ دقیقه‌ای هر شب روانه آنتن می‌شود.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

نوشته مهم این مجموعه مستند، روایت زندگی افرادی است که انس بیشتری با قرآن کریم دارند. این مستند این چنین مروری بر مفاهیم کاربردی قرآن کریم به‌صورت مصداقی دارد.  

ورزشکاران مشهور دنیا علیه رژیم صهیونیستی؛ از رونالدو تا محمد صلاح

دیگر مجموعه مستندی که در ماه رمضان از شبکه مستند پخش می‌شود، «در برابر تاریکی» است.

ادامه مطلب
تاثییر معامله های هوش‌مصنوعی در اقتصاد اتحادیه اروپا_تاشکن

این مستند به کارگردانی اسماعیل ذبیح‌الله ساخته شده و روایتی از زندگی ورزشکاران خارجی در رشته‌های گوناگون است که حمایتکننده فلسطین‌اند و رویکردهای ضداسرائیلی خود را چندین دفعه در رسانه‌ها اظهار کرده‌اند. از جمله ورزشکاران مشهور خارجی که رویکرد ضد اسرائیلی دارند و این مستند به فعالیت‌های آنها پرداخته می‌توان به کریستیانو رونالدو، محمد صلاح، فتحی نورین، ماردونا، اریک کانتونا، مایک تایسون، کریستین زیمرمن و … اشاره کرد.

یکی از سوژه‌های این مجموعه مستند، فتحی نورین است. او الجزایری است و به علت عدم رویارویی با ورزشکار اسرائیلی، المپیک را از دست می‌دهد.

ترور هوگان یکی دیگر از سوژه‌های مستند «در برابر تاریکی» است. او ورزش راگبی انجام می‌دهد و اصالتا ایرلندی است اما به علت فعالیت‌‌هایش در حمایتاز مردم فلسطین مشهور است. برای مثال او تصمیم می‌گیرد به کشتی‌های کمکی که غذا و دارو برای مردم فلسطین می‌برند، بپیوندد و با این کار حمایتخود را نشان بدهد. او این چنین سردمدار تعدادی از افرادی است که تفکرات ضد اسرائیلی دارند و تلاش می‌کنند تا سفارت اسرائیل در ایرلند جمع بشود. علاوه براین، او تعدادی از ورزشکاران کودک و نوجوان را از فلسطین جمع کرده و به ایرلند می‌آورد تا بهشان آموزش بدهد. اتفاقا یکی از همین نوجوانان فلسطینی زیاد رشد می‌کند و به پیروزی نیز می‌رسد.

ادامه مطلب
افراد دیابتی چه خدماتی از صندوق بیماری‌های خاص دریافت می کنند - تاشکن

بابی فیشر قهرمان جهان در ورزش شطرنج، یکی دیگر از سوژه‌های این فیلم است. احتمالا زیاد‌ها گاسپاروف را بهترین شطرنج‌باز دنیا بدانند اما به زعم تعداد بسیاری از شطرنج‌بازها، بابی فیشر چهره‌ای بزرگتر از او باشد. در زندگینامه او دیده می‌شود که یهودی و آمریکایی است اما با اسرائیل و فلسفه وجودی او به شدت مشکل دارد و حتی از جایی به سپس یهودیت را نیز قبول ندارد.

زیمرمن هم سوارکار آلمانی است که در تکه فرد دیگر از این مستند به زندگی وی پرداخته‌ شده است. او تصمیم می‌گیرد که برای فلسطین مسابقه بدهد و در المپیک شرکت کند و همین اتفاق نیز رقم می‌خورد. 

وحید مردانه پژوهشگر مجموعه مستند در برابر تاریکی است. او درمورد انتخاب سوژه‌های مهم این تاثییر می‌گوید: انتخاب‌مان برای قهرمانان و ورزشکاران در وهله اول برای این می بود که امروزه، ورزشکاران و هنرمندان زبان مشترک بین همه مردم در دنیا می باشند. به این علت ما این را انتخاب کردیم تا با زبان مشترک با هم وطنان خودمان و سپس مردم دنیا سخن بگویید کنیم.

ادامه مطلب
بازارچه محصولات مطرح شمیم خدمت در قم برقرار می‌بشود

او همین طور گفت: وقتی که می‌خواستیم این مستند را تشکیل کنیم، به جهانی بودن آن هم فکر می‌کردیم تا بتوانیم با زبان بین الملل هم سخن بگویید کنیم؛ طبیعتا افرادی همانند مارادونا، رونالدو، اریک کانتونا یا قهرمانان فرد دیگر که ما در این مستند داریم، در دنیا شناخته شده می باشند و حس و فهمیدن مشترکی بین مردم تشکیل می‌کنند. به این علت ما مستند را با چهره‌های معروف اغاز کردیم اما در بین تکه‌ها به قهرمانان ایرانی هم اشاره می‌کنیم.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها