خوش آمدید

فواید استفاده منظم از چای زنجبیل

مزایا منفعت گیری منظم از چای زنجبیل

به نقل از برنا؛ نوشیدن روزانه یک فنجان چای زنجبیل خواصی زیاد تر از تسکین معده دارد. این ریشه قابل دقت هزاران سال است که به گفتن یک گوهر آشپزی و درمان دارویی قوی به علت خواص فوق العاده تسکین دهنده آن مورد دقت بوده است. کیفیت گرم کنندگی زنجبیل به اختصاصی هنگامی که ریشه آن در آب داغ دم کرده و چای درست می‌کنید لذت قسمت است.

چای زنجبیل حاوی مقادیر مقداری ویتامین و مواد معدنی است، اما منبع قابل توجهی از این مواد مغذی نیست. در عوض، تحقیقات نشان داده است که چای زنجبیل سرشار از ترکیبات فعال زیستی است که اشکار شده است طیف گسترده‌ای از مزایا سلامتی دارند.

مزایا چای زنجبیل برای سلامتی

حالت تهوع و استفراغ را افت می‌دهد

نوشیدن چای زنجبیل امکان پذیر حس تهوع و استفراغ را در معده شما خاموش کند. زنجبیل به تهوع در دوران بارداری، بعد از جراحی یا شیمی‌درمانی و بیماری حرکتی پشتیبانی می‌کند. در واقع، داده‌ها نشان داده است که زنجبیل امکان پذیر به اندازه دارو‌های رایج ضد استفراغ در افت تهوع و استفراغ در دوران بارداری موثر باشد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
ایران رسما به کارت زرد اول مهدی طارمی برابر سوریه عیب گرفت

یکی دیگر از دلایلی که زنجبیل امکان پذیر برای درمان حالت تهوع سودمند باشد، توانایی آن در افزایش تحرک دستگاه گوارش یا شدت عبور محتویات روده ما است. با افزایش شدت، امکان پذیر به افت زمان وقتی که علائم ناخوشایند را توانایی می‌کنید، پشتیبانی کند.

التهاب را افت می‌دهد

التهاب مداوم عامل مهم تشکیل و پیشرفت بیماری‌های مزمن گوناگون است. خوشبختانه ترکیبات گوناگون حاضر در زنجبیل برای داشتن خواص ضدالتهابی در بیماری‌های خودایمنی همانند روماتیسم فصلی، بیماری التهابی روده و این چنین پسوریازیس مورد مطالعه قرار گرفته است. زنجبیل امکان پذیر با افت تشکیل و آزادسازی مولکول‌های التهابی، مزایا ضد التهابی داشته باشد. به این علت، زنجبیل امکان پذیر نشانگر‌های التهابی مرتبط با بیماری را افت دهد.

علتتسکین درد می‌شود

نوشیدن منظم چای زنجبیل نیز امکان پذیر به افت درد پشتیبانی کند. زنجبیل برای افت درد ناشی از گرفتگی‌های قاعدگی، به‌اختصاصی وقتی که برای چند روز اول مرحله قاعدگی مصرف شود، مؤثر است. علاوه بر این، زنجبیل امکان پذیر به تسکین درد‌های مرتبط با درد عضلانی، میگرن، استئوآرتریت زانو و کمردرد مزمن نیز پشتیبانی کند. این اثرات افت درد امکان پذیر تا حدی به علت خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی زنجبیل باشد.

ادامه مطلب
ایران امسال می‌خواهد اتفاق بزرگی را در آسیا رقم بزند

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

تحقیقات تازه مشخص می کند که زنجبیل امکان پذیر قند خون را کنترل کند. بر پایه یک بازدید، زنجبیل می‌تواند به افت قند خون ناشتا و هموگلوبین در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ پشتیبانی کند. ترکیبات حاضر در زنجبیل علتافزایش پاکسازی گلوکز در بافت‌های محیطی می‌شود که برای نگه داری اعتدال گلوکز خون و بهبود کنترل دیابت مهم است. به زبان ساده، زنجبیل امکان پذیر به انتقال گلوکز از جریان خون به سلول‌ها پشتیبانی کند و در نتیجه سطح قند خون را افت دهد.

خطرات بالقوه و عمل های احتیاطی
ریختن روزانه یک فنجان چای زنجبیل دور از انتظار است که خطرات جدی برای اکثر افراد تشکیل کند. سازمان غذا و دارو (FDA) زنجبیل را با دوز‌های تا ۴ گرم بی خطر می‌داند. خوشبختانه، فرمولاسیون معمول چای زنجبیل حاوی نزدیک به ۱ تا ۱.۵ گرم در هر چای کیسه‌ای است. با این حال، اگر زنجبیل در مقادیر زیاد مصرف شود، می‌تواند چندین عارضه جانبی از جمله سوزش خفیف و اسهال تشکیل کند.

ادامه مطلب
دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان + تفسیر

این چنین در صورت مصرف دارو‌های خاصی باید در مصرف زنجبیل احتیاط کنید. برای مثال، زنجبیل دارای اثرات ضد پلاکتی است، که امکان پذیر خطر خونریزی را در صورت منفعت گیری با دارو‌های ضد انعقاد یا ضد پلاکت همانند وارفارین افزایش دهد. این چنین، چون امکان پذیر قند خون را افت دهد، مصرف زنجبیل در کنار دارو‌های ضد دیابت امکان پذیر خطر هیپوگلیسمی (یا قند خون پایین) را افزایش دهد.

به این علت، قبل از این که چای زنجبیل را به گفتن بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید، باید با پزشک خود سخن بگویید کنید – به خصوص اگر دارو‌های فوق را مصرف می‌کنید یا باردار یا شیرده هستید.

نحوه تهیه چای زنجبیل

فرقی نمی‌کند یک چای کیسه‌ای زنجبیل خشک را بجوشانید یا ریشه زنجبیل تازه را بجوشانید، فرآیند آماده‌سازی زیاد شبیه و ساده است.

مرحله ۱: اگر زنجبیل تازه را انتخاب می‌کنید، با پوست کندن (اختیاری) و برش نازک یک تکه ریشه زنجبیل اغاز کنید.

ادامه مطلب
وزیر بهداشت امشب عازم قطر می بشود - تاشکن

مرحله ۲: یک فنجان آب و ریشه زنجبیل را در یک قابلمه متوسط روی حرارت زیاد به جوش آورید. سپس از این که به جوش آمد، حرارت را کم کرده و به زمان ۱۵ دقیقه بجوشانید.

اگر از چای کیسه‌ای منفعت گیری می‌کنید، به سادگی یک فنجان آب را بجوشانید.

مرحله ۳: چای را در یک فنجان صاف کرده و ریشه زنجبیل را دور بریزید.

برای زنجبیل کیسه‌ای، آب داغ در حال جوش را در یک فنجان روی چای کیسه‌ای بریزید و برای زمان زمان پیشنهاد شده در دستورالعمل‌های محصول دم کنید.

مرحله ۴: گرم سرو کنید و لذت ببرید!

افزودنی‌های اختیاری: برای افزایش طعم چای زنجبیل خود، می‌توانید مقداری شیرینی با عسل یا شربت افرا اضافه کنید، چند تکه لیمو، پرتقال یا آناناس اضافه کنید، یا زنجبیل خود را همراه با زردچوبه یا چوب دارچین بجوشانید.

چرا چای زنجبیل برای معده سودمند است؟

چای زنجبیل می‌تواند ناراحتی معده همراه با حالت تهوع و استفراغ را افت دهد. به لطف ترکیبی به نام جینجرول، زنجبیل دارای خواص ضد تهوع است که می‌تواند حالت تهوع را تسکین و تحرک دستگاه گوارش را افزایش دهد تا به افت زمان حس تهوع پشتیبانی کند.

ادامه مطلب
«جان علی» به تلویزیون برگشت

آیا نوشیدن چای زنجبیل قبل از خواب خوب است؟

نوشیدن چای زنجبیل سپس از شام یا قبل از خواب می‌تواند به هضم غذا و حرکت روده پشتیبانی کند. چای زنجبیل یک گزینه عالی بدون کافئین برای نوشیدن قبل از خواب است، به خصوص اگر درد عضلانی را توانایی می‌کنید، چون خواص ضد التهابی آن امکان پذیر به اسایش آن پشتیبانی کند و خواب بهتری داشته باشید.

آیا چای زنجبیل معده را پاکسازی می‌کند؟

در حالی که زنجبیل امکان پذیر مزایا خاصی برای سیستم گوارشی داشته باشد، معده را پاکسازی نمی‌کند و در فرآیند‌های سم زدایی طبیعی بدن ما نقشی ندارد. با این حال، امکان پذیر به افت درد معده و حتی جلوگیری از رشد عفونت رایج در معده ناشی از باکتری هلیکوباکتر پیلوری پشتیبانی کند.

اگر به جستوجو نوشیدنی‌ای هستید که بتواند به تسکین حالت تهوع و استفراغ، افت التهاب، دفع عوامل بیماری زا، افت درد یا کنترل قند خون پشتیبانی کند، چای زنجبیل مصرف کنید. این دمنوش با طراوت سرشار از چندین ترکیب گیاهی است که خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد استفراغ دارد. به این علت، به جرات می‌توان او گفت که مصرف منظم چای زنجبیل امکان پذیر به بهبود سلامت پشتیبانی کند.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها