خوش آمدید

مردی پس از 70 سال زندگی با «ریه آهنی» درگذشت

مردی بعد از ۷۰ سال زندگی با «ریه آهنی» درگذشت


مرد ۷۸ ساله‌ای که از دهه ۱۹۵۰ و زمان نجات از فلج اطفال در داخل دستگاه بزرگ و سنگینی به نام «ریه آهنی» زندگی می‌کرد، درگذشت.

بر پایه گزارش سی‌بی‌اس نیوز، «پل الکساندر» که در شبکه‌های اجتماعی طرفداران بسیاری به‌دست آورده می بود و در تیک تاک به سؤالات میلیون‌ها بازدیدکننده درمورد زندگی غیرمعمول خود جواب می‌داد، درگذشته است. زندگی در همین شرایط نیز علتنشد تا الکساندر از وکیل‌شدن و افتتاح دفتر خود صرف‌نظر کند و او این چنین کتابی درمورد زندگی‌اش انتشار کرده است.

ریه آهنی و پشتیبانی به بیماران فلج اطفال

مردی بعد از ۷۰ سال زندگی با «ریه آهنی» درگذشت ۱۹

ریه آهنی که در دهه ۱۹۲۰ اختراع شد، دستگاه فلزی بزرگی است که یک محفظه بسته و نفوذناپذیر دارد و اکسیژن را از طریق سختی منفی به داخل می‌کشد و با این کار ریه را وادار به انبساط می‌کند تا بیمار مبتلا به فلج اطفال و دیگر بیماری‌های ناتوان‌کننده که تبدیل فلج می‌شود بتوانند نفس بکشد.

ادامه مطلب
واردا اسپیس یک کپسول را برای شبیه سازی ورود به جو در استرالیا فرود می‌آورد

الکساندر در اغاز دهه ۱۹۵۰ و در یکی از بدترین شیوع‌های سرزمین خود به فلج اطفال مبتلا شد و به‌علت تراکستومی در آخرین لحظه زنده ماند. او در طول زندگی‌اش از یک میله برای ورق زدن کتاب‌ها و تایپ روی صفحه کلید منفعت گیری می‌کرد و به‌همین صورت توانست در دانشکده حقوق وجود اشکار کند.

1710427913 108 مردی بعد از 70 سال زندگی با ریه آهنی درگذشت
مردی بعد از ۷۰ سال زندگی با «ریه آهنی» درگذشت ۲۰

مطابق رکوردهای جهانی گینس، او در بین همه بیمارانی که در ریه آهنی بوده‌اند، بیشترین زمان ممکن را زنده بوده است.

ادامه مطلب
بهترین فیلم های مافیایی | ۲۵ فیلم برتر گانگستری تا سال ۲۰۲۳

فلج اطفال ویروس کشنده‌ای است که به نخاع دعوا کرده و برخی از بازماندگان را فلج می‌کند. این ویروس ربط بین سیستم عصبی مرکزی و ماهیچه‌ها را مختل می‌کند و سرانجام ماهیچه‌ها به‌حدی ضعیف خواهد شد که بیمار دیگر بدون دستگاه قادر به نفس کشیدن نیست.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها