خوش آمدید

ربات انسان‌نما مجهز به ChatGPT صحبت می‌کند و دلیل می‌آورد + ویدیو

ربات انسان‌نما تجهیزبه ChatGPT سخن بگویید می‌کند و علت می‌آورد + ویدیو


استارتاپ Figure که با همکاری OpenAI، سازنده هوش مصنوعی ChatGPT در حال گسترش یک ربات انسان‌نما است، اکنون ویدیو جدیدی از ربات خود با نام Figure 01 انتشار کرده است. در این ویدیو، Figure 01 می‌تواند برخی ماموریت های همانند جابه‌جاکردن اجسام را انجام دهد و با انسان درمورد موضوعات مختلفی سخن بگویید کند و برای کارهای خود علت بیاورد.

در این ویدیو که توسط یوتوب انتشار شده، اپراتوری با Figure 01 در حال سخن بگویید کردن است و ابتدا از آن می‌خواهد چیزی که نگاه می‌بیند را تشریح کند. ربات در جواب به این خواست با لحنی همانند به انسان‌ها می‌گوید:

«من یک سیب قرمز یک بشقاب در مرکز میز، یک جا ظرفی با فنجان و یک بشقاب و شما که در همان نزدیکی ایستاده‌اید و دست خود را رو میز قرار داده‌اید را می‌بینم.»

ربات انسان‌نما تجهیزبه ChatGPT

سپس کاربر از Figure 01 می‌خواهد که چیزی برای خوردن به او بدهد و ربات انسان‌نما سیب را به او می‌دهد. بعد از آن نیز، مقداری زباله روی بشقاب ریخته می‌شود و از ربات خواسته می‌شود که علاوه بر جمع‌آوری زباله‌ها، علت انتخاب سیب را توضیح دهد.

ادامه مطلب
اولین قانون نوشته‌شده با ChatGPT به‌طور ناخواسته تصویب شد!
آخرین مطالب

Figure 01 سپس اغاز به جمع‌آوری زباله‌ها می‌کند و در همین حال می‌گوید:

«سیب را به شما دادم، چون تنها خوراکی است که می‌توانم از روی میز برای شما تهیه کنم.»

در نهایت، از Figure 01 سوال می‌شود که بر پایه نحوه چیدمان ظروف روی میز، چه کاری باید انجام شود. ربان انسان‌نما در جواب تشخیص می‌دهد که ظروف باید در جا ظرفی قرار بگیرند و سپس توانایی و دقت باورنکردنی خود در برداشتن فنجان و قرار دادن آن در جای مشخصی را مشخص می کند.

ادامه مطلب
سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI: اسم ChatGPT افتضاح است!

اکنون ربات‌های انسان‌نما فرد دیگر نیز در حال ساخت می باشند. از جمله آن‌ها می‌توان به آمِکا (Ameca) اشاره کرد که از آن به‌گفتن گسترش یافتهترین ربات انسان‌نما جهان یاد می‌شود. روز قبل، ویدیویی از این ربات انتشار شده می بود که در آن می‌توانست صدای افراد مشهوری از جمله «ایلان ماسک» را پیروی کند. خود ماسک نیز در شرکت تسلا در حال ساخت یک ربات انسان‌نما با نام اپتیموس است که ماه قبل اجزای داخلی و شیوه راه‌رفتن آن در ویدیویی به نمایش گذاشته شده می بود.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها