خوش آمدید

تحویل سال نو رادیو فرهنگ همراه با منوچهر آذری و  عباس محبی

تحویل سال نو رادیو فرهنگ همراه با منوچهر آذری و عباس محبی


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، برنامه «سال نو، حال نو» کاری از گروه کتاب و جامعه رادیو فرهنگ است که به تهیه‌کنندگی سیدهادی موسوی‌نژاد از ساعت ۵ تا ۸ صبح همراه لحظات تحویل سال شنوندگان است.

موسوی نژاد تهیه‌کننده این برنامه در توضیح موضوعات و قسمت‌هایی که تدارک دیده است او گفت:وجود نوجوانان به گفتن نسلی که با سنت‌ها آشنا خواهد شد در برنامه«سال نو،حال نو»  با نمایش‌خوانی همراه است.

وی به  وجود پیشکسوتان صدا نیز اشاره کرد و او گفت: سال نو وقتی برای تکریم از بزرگان و احیای سنت‌ها و یادبودی برای درگذشتگان و گپ و گفتی درمورد خاطرات است بر همین مبنا در این برنامه میزبان استاد بهروز رضوی و امیر نوری با حافظ خوانی و شاهنامه خوانی و بهاریه خوانی هستیم، این چنین فاطمه رکنی گوینده پیشکسوت رادیو فرهنگ در این برنامه از خاطرات بهاری در رادیو می‌گوید.

ادامه مطلب
ملی پوشان ایران روبه رو هنگ کنگ اشکار شدند

این تهیه‌کننده در ادامه گفت: یکی از قسمت‌های پرطرفدار شنوندگان رادیو «ترانه و موسیقی» است بعد در عیدانه برنامه رادیو فرهنگ پخش قطعات موسیقی بهاری داریم این چنین نوروز در سینمای ایران با نوشته برش‌هایی از فیلم های سینمایی که به نوشته نوروز و بهار پرداخته‌اند از دیگر قسمت‌های این برنامه است.

موسوی‌نژاد متن.خوانی و تبریک سال نو اهالی رادیو فرهنگ به مردم را از  دیگر قسمت های برنامه « سال نو، حال نو» گفت و افزود: متنی تدارک دیده شده که همکاران ما در رادیو فرهنگ آن را خوانده و از طریق این برنامه سال و حالی خوب برای شنوندگان آرزو می‌کنند.

ادامه مطلب
شناسایی ۲۱۰ بیمار مبتلا به کرونا و ۱۰ فوتی در سرزمین - تاشکن

او گفت:  وجود هادی فیض آبادی خواننده سنتی خوان و‌ تقدیم چند اجرای ایشان به شنوندگان رادیو فرهنگ از دیگر قسمت‌های  این برنامه است.

موسوی‌نژاد با اشاره به این نوشته که فلسفه نوروز، دیپلماسی فرهنگی نوروز، نوروز در اقوام و مناطق گوناگون سرزمین و … از جمله با اهمیت ترین مباحث محتوایی  این برنامه است، او گفت: تلاش می‌شود، حال و هوای نوروزی مناطق گوناگون سرزمین منعکس شود و گزارش حال و هوای حرم مطهر امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه(س) و گفتگو با گزارشگران شهرستان‌ها» قسمت‌های متنوع این برنامه است.

وی این چنین  پخش بیانات رهبری در سال نو ، نمایش و کارشناسی و دقت به شعار سال را از دیگر قسمت‌های برنامه گفتن‌کرد و افزود: یکی از قسمت‌های مهم این برنامه که  با مقصد آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ بومی و ملی ایرانی تشکیل شده است، همراهی نمایشی امیرحسین انصافی است که روایت داستانی عمو نوروز و ننه سرما است این چنین در قسمت‌هایی نوروزخوانی و نمایش‌های مرتبط با نوروز با همراهی موسیقی و حکایت هایی از نوروز و رمضان داریم.

ادامه مطلب
بسته خبری صداوسیما| پخش صحنه های تکان دهنده از خشونت داعش در تلویزیون/ مجموعه مستندهایی با نوشته مقاومت آماده شد

رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز و ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز بشنوید.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها