خوش آمدید

تیم روزتا سیارک‌های نهایی برای بازدید را انتخاب کرد

تیم روزتا سیارک‌های نهایی برای بازدید را انتخاب کرد


۱۱ مارس ۲۰۰۴، تیم مأموریت روزتا انتخاب نهایی سیارک‌هایی را انجام داد که روزتا در طول سفر خود به دنباله‌دار ۶۷p یا چوریوموف-گراسیمنکو از نزدیک مشاهده خواهد کرد.

استینز و لوتتیا دو خرده سیارک می باشند که در کمربند سیارکی، بین مدار مریخ و مشتری قرار دارند. این دو سیارک برای بازدید توسط فضاپیما انتخاب شدند.

روزتا کاوشگر سازمان فضایی اروپا می بود که در سال ۲۰۰۴ مأموریت خود را اغاز کرد. فضاپیما در طول مأموریتش درصدد رمزگشایی از معمای منظومه شمسی می بود و اطلاعات بسیاری را در این عرصه در اختیار دانشمندان قرار داد.

فرآیند نزدیکی این کاوشگر به دنباله‌دار ۶۷پی از سال ۲۰۱۴ اغاز شد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
هنر متعادل کردن انسان و هوش مصنوعی در بازاریابی مدرن

اهداف علمی روزتا همیشه شامل امکان مطالعه یک یا چند سیارک از فاصله نزدیک می بود. بااین‌حال، تنها بعد از پرتاب روزتا و قرارگیری آن در مدار بین سیاره‌ای، مدیران مأموریت آژانس فضایی اروپا امکان برسی مقدار سوخت واقعی برای پرتاب‌ها را اشکار می‌کنند.

اطلاعات مرکز عملیات فضایی اروپا (ESOC) در آلمان، تیم روزتا را قادر ساخت تا یک جفت سیارک را مشابه با مقدار سوخت انتخاب کنند.

بازدید سیارک‌های منظومه شمسی می‌تواند ابعاد جدیدی را درمورد تاریخچه منشأ زیست در زمین، به روی ما بگشاید. یافته‌های این فضاپیما نظریه‌ای که ادعا می‌کرد دنباله‌دارها بذر حیات را در کره زمین کاشته‌اند، تحکیم کرد.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
شایع‌ترین سرطان‌های کودکان در ایران/ نشانه‌های تومور مغزی - تاشکن

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها