خوش آمدید

اپل ظاهراً روی نسل جدید مک‌بوک پرو با تراشه M4 کار می‌کند

اپل انگارً روی نسل تازه مک‌بوک پرو با تراشه M4 کار می‌کند


سال قبل میلادی، اپل نسل جدیدی از مک‌بوک پرو با تراشه M3 را معارفه کرد. اکنون به‌نظر می‌رسد که این شرکت روی نسل تازه مک‌بوک پرو تجهیزبه تراشه M4 – که تا این مدت معارفه نشده است – کار می‌کند.

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، در قسمت سوال و جواب یادداشتی مربوط به خودروی اپل، به‌صورت خلاصه به تراشه M4 نیز اشاره کرده است. به حرف های گرمن، اپل به‌تازگی گسترش رسمی مک‌بوک پرو تازه تجهیزبه تراشه M4 را اغاز کرده است.

مک‌بوک پرو جاری اپل که در اکتبر سال ۲۰۲۳ معارفه شد، اولین دستگاه این شرکت می بود که از تراشه M3 منفعت می‌‌برد. این تراشه همان فناوری ۳ نانومتری تراشه A17 پرو آیفون ۱۵ پرو را دارد. در کنار تراشه M3، اپل این چنین نسخه‌های پرقدرت M3 پرو و M3 مکس را برای نسخه‌های پیشرفته مک‌بوک پرو اراعه کرد.

ادامه مطلب
نامه اعتراضی باشگاه سپاهان به سازمان لیگ، در خصوص میزبانی فینال جام حذفی_تاشکن

علاوه‌ بر مک‌بوک پرو، مک‌بوک ایر و آی‌مک نیز با تراشه M3 به‌روز شده‌اند. بااین‌وجود، مک مینی، مک استودیو و مک پرو تا این مدت با تراشه M3 به‌روز نشده‌اند. احتمالا حداقل یک سال دیگر طول بکشد تا اپل از اولین کامپیوتر مبتنی بر M4 خود رونمایی کند.

اپل انگارً روی نسل تازه مک‌بوک پرو با تراشه M4 کار می‌کند ۱۴

نسل تازه مک‌بوک پرو اپل با تراشه M4 از راه می‌رسد

مارک گرمن در سوال و پاسخی با محوریت خودروی اپل، در رابطه تراشه M4 اطلاعاتی را اراعه کرد. گرمن به‌طور خلاصه به چند نوشته اشاره کرد که یکی از آن‌ها این می بود که اپل انگارً گسترش رسمی مک‌بوک پرو تازه با تراشه M4 را اغاز کرده است. او جزئیات بیشتری در رابطه این تراشه که تا این مدت توسط اپل معارفه نشده، اراعه نکرد.

ادامه مطلب
نسل تازه آیپدها و مک‌های اپل به گمان زیادً طی چند روز آینده معارفه خواهد شد

بر پایه اطلاعات غیررسمی، انگارً تراشه M4 مبتنی بر A18، تراشه بعدی اپل است که برای آیفون‌های سال جاری میلادی گسترش می‌یابد. انتظار می‌رود این تراشه دارای هسته‌های موتور عصبی بیشتری برای انجام ماموریت های مرتبط با هوش مصنوعی باشد که در سیستم‌عامل iOS 18 و macOS 15 مورد منفعت گیری قرار می‌گیرد. موتور عصبی تراشه A17 پرو قادر است تا ۳۵ تریلیون عملیات را در یک ثانیه پردازش کند.

اپل تراشه M1 را برای مک در نوامبر ۲۰۲۰ معارفه کرد، بعد از آن تراشه M2 در ژوئن ۲۰۲۲ و تراشه M3 در آخر اکتبر ۲۰۲۳ معارفه شد؛ به این علت بین هریک از تراشه‌ها نزدیک به یک سال و نیم فاصله وجود داشته است. اگر این الگو ادامه یابد، تراشه M4 در نیمه اول سال ۲۰۲۵ اراعه خواهد شد. بااین‌حال، این گمان وجود دارد که این محصول اواخر سال ۲۰۲۴ نیز معارفه شود.

ادامه مطلب
ایران و هند همکاری های مشترک فرهنگی و هنری می کنند_تاشکن



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها