خوش آمدید

آموزش هوش مصنوعی گوگل

گوگل یک رویکرد یادگیری تازه را برای مدل‌های هوش مصنوعی معارفه کرد


گوگل از رویکرد جدیدی برای آموزش هوش مصنوعی رونمایی کرد. این رویکرد که «آموزش اجتماعی» نام دارد به مدل‌های هوش مصنوعی امکان می‌دهد از طریق تعامل های گوناگون از یکدیگر اطلاعات بیاموزند؛ به عبارتی مدل‌های پیشرفته «معلم»، به مدل‌های هوش مصنوعی دیگر که «دانش‌آموز» برداشت خواهد شد، آموزش خواهند داد و دانش خود را با آن‌ها به‌اشتراک می‌گذارند. یقیناً اطلاعات حساس کاربران در این رویکرد برای آموزش منفعت گیری نخواهد شد و به‌همین خاطر حریم خصوصی نگه داری می‌شود.

بر پایه اطلاعات بلاگ رسمی گوگل، رویکرد آموزشی تازه شامل یک مدل دانش‌آموز است که از چندین مدل معلم یاد می‌گیرد. از طریق چهارچوب یادگیری اجتماعی، مدل‌های معلم می‌توانند بدون به‌اشتراک‌گذاشتن مستقیم داده‌های حساس یا خصوصی، دانش خود را به مدل‌های دانش‌آموز انتقال دهند تا ضمن تسهیل در یادگیری مؤثر، حفاظت از حریم خصوصی را ضمانت کنند.

نحوه آموزش مدل‌های هوش مصنوعی در روش «آموزش اجتماعی» گوگل

«آموزش اجتماعی» گوگل شامل هوش مصنوعی معلم و دانش‌آموز است

در این چهارچوب تازه، مدل‌های دانش‌آموز از چندین مدل معلم آموزش می‌بینند که هر کدام در عرصه خاصی همانند تشخیص اسپم، حل مسائل ریاضی یا جواب‌دادن به سؤالات توانایی دارند. با منفعت گیری از مثالهای برچسب‌گذاری‌شده توسط انسان، مدل‌های معلم می‌توانند بدون نیاز به تبادل داده‌های حساس به دانش‌آموزان خود آموزش دهند. به‌علاوه، مدل‌های معلم می‌توانند مواد درسی تازه را ترکیب یا دستورالعمل‌هایی را برای کارهای گوناگون تشکیل کنند تا روال یادگیری را ارتقا دهند.

ادامه مطلب
گوگل با همکاری باشگاه لیورپول هوش مصنوعی را به فوتبال می‌آورد_تاشکن

آزمایش‌ این رویکرد نشان داده است که دستورالعمل‌های تولیدشده توسط مدل‌های معلم کارکرد مدل‌های دیگر را ارتقا خواهند داد.

برای مطمعن از حریم خصوصی، محققان از معیارهایی همانند Secret Sharer برای تعیین کمیت نشت داده‌ها در طول فرایند یادگیری منفعت گیری کرده‌اند. نتایج آزمایش‌ها حداقل نشت داده‌های خصوصی را نشان‌ داده است.

در روش تازه گوگل که تقلیدی از فرایند یادگیری اجتماعی انسانی است، مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند به‌طور مؤثر دانش خود را با هم به‌اشتراک بگذارند و کارکرد یکدیگر را بهبود بخشند؛ درعین‌حال حریم خصوصی کاربران نیز نگه داری می‌شود.

ادامه مطلب
سودابه آقاجانیان از علت غیبتش در تلویزیون پرده برداشت_تاشکن



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها