خوش آمدید

توجه به نهاد خانواده در نظام سلامت کشورها

دقت به نهاد خانواده در نظام سلامت جوامع – تاشکن


به نقل از خبرگزاری مهر، همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت خانواده و نظام ارجاع، یک اتفاقات موفق برای انتقال تجارب ایران در حوزه سلامت می بود.

در روز نخست این همایش بین‌المللی چند پنل برگزار شد که در یکی از این پنل ها با نوشته حاکمیت و رهبری در برنامه سلامت خانواده و سیستم ارجاع، جاستین هسو نماینده سازمان بهداشت جهانی الزام فراهم مالی و اصلاحات مبتنی بر PHC را مورد اصرار قرار داد و پوشش بیمه‌ای ایران را نزدیک به سطح عمومی جهانی دانست و او گفت: مقصد از گسترش و تحکیم پوشش بیمه‌ای افت هزینه‌های درمانی از سوی بیماران است.

وی، افزایش بسترهای خدمات سلامت محور و ترقی درمان‌های بیمارستانی تحت پوشش بیمه‌ها را مورد اصرار قرار داد و افزود: به طور کلی در ایران با دقت به جمعیت تحت پوشش بیمه‌ها، عمل های مناسبی به مردم داده می‌شود.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ادامه گفت: نوشته کلی فرد دیگر که می‌توان به آن پرداخت سیاست کلی مربوط به درآمدها و ربط آن با افزایش یا افت بار بیماری‌ها است، به معنی ساده‌تر تمرکز مهم به مدیریت مالی دولت‌ها برمی‌گردد، هر چه اقتصاد بزرگ‌تر باشد عدد و رقم تعلق یافته به درمان مردم هم بزرگ‌تر خواهد شد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
ایتالیا با ۲ گل از سد آلبانی در رقابت‌های فوتبال یورو ۲۰۲۴ گذشت_تاشکن

وی، منفعت گیری از کلان داده‌ها را با مقصد تخصیص بودجه در درمان مورد دقت قرار داد و افزود: در مدیریت مالی مرحله مهم اجرا است، به این شکل که دولت‌ها به قوانین و راه حلهای اجرایی نیازمند می باشند و در مرحله آخر گزارش‌دهی و پاسخگویی مد نظر است.

در قسمت فرد دیگر از این پنل، محمدرضا واعظ مهدوی کارشناس اقتصاد سلامت، به نوشته اثرات بیولوژیکی نابرابری در سلامت پرداخت و او گفت: امروزه مفهوم سیاست مبتنی بر عدل برای سیاستگذاران مفهوم ناآشنایی نیست و در ادبیات حوزه سلامت از کفایت ملزوم برخوردار است.

وی، ورود مفهوم عدل در سلامت را راهکاری برای نشان دادن آثار سو بی‌عدالتی و افت نابرابری اجتماعی در سلامت دانست.

واعظ مهدوی با اصرار بر این که در قبل درآمد سرانه شاخص پیشرفت کشورها برداشت می‌شد، در ادامه گفت: باید به سمت بسط شاخص‌های کیفی، گسترش انسانی و رفاه اجتماعی حرکت کنیم.

در دومین روز همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع که با وجود نمایندگان ۱۷ سرزمین برگزار شد، در چند پنل تخصصی درمورد موضوعاتی همچون برنامه سلامت نوزادان، فناوری‌های تازه و ترقی راه حلهای نظارت و برسی برای بهبود کیفیت خدمات سلامت، تسریع در نتایج سلامت نوزادان، نقش تحول قسمت بیمارستان در تحکیم مراقبت‌های بهداشتی اولیه، همسوسازی نظام آموزش حرفه‌های بهداشتی مطابق با نیازهای مراقبت‌های بهداشتی اولیه مطالبی نقل شد.

ادامه مطلب
بیانیه شورای عالی نظام پرستاری در اغاز انتخابات ۱۱ اسفند - تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

گاگان گوپتا نماینده UNICEF که درمورد ادغام برنامه سلامت نوزادان در این کنگره سخنرانی می‌کرد، او گفت: از همه همکاران بهداشتی سراسر دنیا و نیز دیگر مسئولانی که برای افزایش سلامت مردم جهان به ما پشتیبانی می‌کند سپاس می‌کنم، دغدغه امروز این است که چطور از مرگ و میرهای مادران باردار، نوزادان و کودکان پیشگیری کنیم.

وی حالت برخی کشورها در خاورمیانه و آفریقا را نامطلوب توصیف کرد و در ادامه گفت: ما در میانه دوره آزمایشی هستیم ضمن این که طی پنج سال قبل، مداخلات بهداشتی ما در منطقه تغییرات مقداری داشته است.

گاگان گوپتا اصرار کرد: یونیسف برای بقای کودکان و پوشش و دسترسی منصفانه همه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی تلاش می‌کند.

نماینده UNICEF با گفتن این که اگر می‌خواهیم جان و سلامت نوزاد را نگه داری کنیم باید به بهداشت مادر هم دقت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید درمورد بهداشت مادر و کودک برنامه‌ریزی کنیم ضمن این که یکپارچه‌سازی ایده‌ها الزام دارد.

ادامه مطلب
چرا باید از هوش مصنوعی در حسابداری منفعت گیری کنیم؟_تاشکن

حمید رواقی نماینده WHO با نوشته نقش تحول قسمت بیمارستان در تحکیم PHC (مراقبت‌های بهداشتی اولیه) سخنرانی کرد و او گفت: درمورد بیمارستان تعریف‌های بسیاری می‌شود، اما با تعریف WHO بیمارستان مکانی است که باید ۲۴ ساعته خدمات سرپایی و بستری انجام دهد.

وی با اشاره به این که بیمارستان نقش متغیری هم برای دیگر اجزای نظام سلامت دارد، در ادامه گفت: به نظر می‌رسد تعریف بیمارستان را باید تحول داد به این شکل که در بیمارستان‌ها از سوی درمان بیماری باید به سمت از بین بردن نیازهای سلامت مردم حرکت کنیم.

گوهر واجید نیز در پنلی با نوشته همسوسازی نظام آموزش حرفه‌های بهداشتی مطابق با نیازهای PHC او گفت: اگر به کارکرد پزشکی که مشکل بیماری را حل می‌کند دقت کنید، می‌بینید که همه عناصر بهداشت و سلامت و دیگر کارکنان باید با او همکاری کنند و او باید نقش یک رهبر را در این عرصه ایفا کند.

او گفت: در مباحث سلامت باید آموزش‌ها مبتنی بر آموزش‌های کاربردی باشد، در ایران این کار انجام شده است.

به حرف های گوهر، در واقع از پیشینیه‌های تحقیقات می‌شود فهمید که ایران این کار را به خوبی انجام داده و آموزش‌ها برای کادر بهداشت و درمان زیاد واقع گرانه بوده است؛ ضمن این که یافته‌ها بیانگر این است که تعداد بسیاری از چالش‌های آموزش مامایی در عرصه بافت اجتماعی و فرهنگی و فرهنگ مادرانه قابل توجیه است.

ادامه مطلب
اغاز یک اتفاق اختصاصی برای روشندلان و ناشنوایان در تلویزیون

توجه به نهاد خانواده در نظام سلامت کشورها

وی با اشاره به این که تبعیض علیه بیماران یکی از چالش‌هایی است که در برخی مطالعات به آن دست یافته ایم اصرار کرد: ما به اصلاحات آموزشی در سراسر دنیا برای دسترسی به عدل در درمان نیاز داریم.

حامد مصلحی نیز در این پنل با نوشته توانایی‌های برنامه‌های سلامت روان اجتماعی در جمهوری اسلامی و نقش آن سخنرانی کرد و او گفت: بدون تردید عواملی اجتماعی همانند عدم امنیت، فقر و تبعیض اجتماعی از جمله عوامل مؤثر بر سلامت است چرا که بدون آن نمی‌توان به سلامت عمومی فکر کرد.

وی به تأثیر شاخص‌های حوزه بهداشت بر سلامت عمومی اشاره کرد و او گفت: فقر در ربط مستقیم با شاخص‌های سلامت است، در ایران تأثیرگذاری کلان توسط شورای عالی امنیت و غذا انجام می‌شود و این ساختار مهمی است اما برای ما که در واحد اجرایی هستیم و با مردم مستقیماً در ربط هستیم تأثیر این عوامل بر شاخص سلامت به خوبی قابل لمس است.

ادامه مطلب
چطور یک سیستم CRM می‌تواند کسب و کار کوچک شما را منقلب کند_تاشکن

مصلحی در ادامه با گفتن این که دستاوردها سلامت محور ایران مورد تقدیر سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته خاطرنشان کرد: در چهار سال قبل مراکزی را به طور آزمایشی راه اندازی کرده ایم و اثربخشی آن در سطح آزمایشی سنجیده شده، در این مراکز با اهمیت ترین محورهای نیازمند مداخله موضوعات مربوط به اصلاح سبک زندگی، اختلالات روانشناختی و تغذیه است که نیاز به آموزش با مقصد ترقی سطح سلامت دارد.

وی با اشاره به نیازهای گوناگون افراد صدمه دیده او گفت: به گفتن مثال فردی که همسرش زندانی است به صرف آموزش رایگان مشکلش رفع نمی‌شود، این افراد مشکلات بسیاری دارند که با پشتیبانی مددکاران، دولت‌ها و در بخشی شراکتهای مردمی، تا حدودی این مشکلات مرتفع و یا تسهیل می‌شود.

مصلحی با گفتن این که برای از بین بردن مشکلات و برقراری عدل در سلامت باید اراده تحولی وجود داشته باشد اصرار کرد: این اراده از بیشترین سطح سیاسی تا پایین‌ترین سطح باید باشد تا این برنامه‌ها امکان عملیاتی شدن داشته باشند.

در آخر نخستین همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت خانواده و نظام ارجاع، شرکت کنندگان در بیانیه‌ای اظهار کردند؛ متعهد می‌شویم برنامه‌های سلامت خانواده را که ربط مستقیم با شبکه بهداشتی دارد، از طریق اراعه مراقبت‌های یکپارچه PHC تحکیم کرده و گسترش دهیم.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها