خوش آمدید

افزایش تعداد متخصص تغذیه در طرح پزشک خانواده - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

اغاز مطرح کنترل هپاتیت B از پاییز ۱۴۰۳ – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی، در جلسه مشترک وزیر و معاونان وزارت بهداشت با هیأت رئیسه فرهنگستان علوم پزشکی، او گفت: مطرح ریشه کنی بیماری هپاتیت C با درمان رایگان اغاز شده و ظرف دو سال آخر می‌یابد و از مهرماه ۱۴۰۳ مطرح کنترل بیماری هپاتیت B اغاز خواهد شد.

وی، فرهنگستان علوم پزشکی را بازوی قوی نظام سلامت دانست و افزود: با دقت به اصرار رئیس محترم فرهنگستان علوم پزشکی در خصوص دقت به سلامت مادر و نوازد، مطرح «هزار روز اول زندگی» در شهرستان کهنوج به طور آزمایشی اغاز شده است. ۲۷۰ روز از این مطرح مربوط به قبل از تولد و دو سال نیز مربوط به سپس از تولد است.

فرشیدی در ادامه گفت: در عرصه سلامت روانی و اجتماعی خانه‌های شراکت مراکز سراج افزایش یافته و از ۲۳ به ۱۰۰ مورد رسیده و علاوه بر استقرار ۳۰۰ روانشناس، مددکاران اجتماعی نیز جذب این مراکز شده‌اند.

ادامه مطلب
بازرسی از داروخانه‌ها با سامانه های هوشمند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

معاون بهداشت وزارت بهداشت او گفت: در عرصه بهداشت دهان و دندان از اردیبهشت ۱۴۰۳ برنامه جدیدی اغاز خواهد شد. این چنین در حوزه بیماری‌های مزمن مطابق تفاهمنامه ای که با وزارت آموزش و پرورش داریم، برنامه‌هایی در مدارس اجرا می‌شود.

فرشیدی با گفتن این که واکسیناسیون افراد با واکسن‌های تازه روتاویروس و پنوموکوک از شهرستان خمیر در استان هرمزگان اغاز شد، او گفت: برای کنترل بیماری‌های عفونی یک برنامه پنج ساله اجرا خواهد شد.

وی در آخر از راه اندازی مرکز تحقیقات و گسترش شبکه و در دستور کار بودن ۲۰ مطرح اجرایی توسط این مرکز خبر داد و تصریح کرد: شبکه بهداشتی سرزمین اتفاق انقلاب و تحکیم آن از اهم برنامه‌های وزارت بهداشت است.

ادامه مطلب
مراسم یادبود شهدای خدمت در منطقه آزاد اروند_تاشکن



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها