خوش آمدید

برنامه سلامت خانواده را بهیاران انجام می دهند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

نقش خیرین در تداوم خدمات بیمارستان های دولتی – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، روز یکشنبه بیستم اسفندماه در مراسم افتتاح سه پروژه عمرانی درمانی در بیمارستان آیت الله طالقانی، با اشاره به جایگاه بی‌بدیل خیرین در همراهی و همکاری با سپیدپوشان عرصه سلامت، او گفت: با همت ستودنی خیرین سلامت ناظر افتتاح پروژه‌های بسیاری از جمله نوسازی و بهسازی قسمت‌های گوناگون در سال قبل در این بیمارستان بودیم و امروز نیز سه پروژه مهم منفعت برداری می‌شود.

وی ضمن تقدیر از شراکت خیرین و نقش بی بدیل آنان در زدودن آلام محرومان و مددجویانی که به مراکز دولتی مراجعه می‌کنند او گفت: امروز بیمارستان‌های دولتی ملجا مددجویان و بیماران کم برخوردار دارای مشکلات اقتصادی است.

زالی، شراکت خیرین در عرصه‌های گوناگون حوزه سلامت از جمله درمان و بیمارستان‌ها را یکی از مؤثرترین و اصیل‌ترین خدمات خیر و مردم دوستانه گفت.

او گفت: بین فقر و او گفت و گو درمان، وسعت و انقباض سفره مردم رابطه مستقیم وجود دارد و یکی از بازدید‌های مهم درخصوص شاخص‌های فلاکت بار در عرصه جهانی این است که افراد به چه مقدار در حوزه سلامت و درمان با پرداخت از جیب دچار صدمه‌های اقتصادی خواهد شد.

به حرف های زالی، یکی از شاخص‌های مهم در عدل اجتماعی این است که چند درصد مردم یک جامعه از خدمات درمانی محروم می باشند یا در زمان دریافت خدمات درمانی به لایه‌های زیرین اقتصادی منتقل خواهد شد.

ادامه مطلب
جزایر مارشال تنها کشوری که در دنیا تیم ملی فوتبال ندارد
آخرین مطالب

وی یادآور شد: در این راستا شراکت و اندوخته گذاری خیرین و مدیران حوزه‌های سلامت در حوزه درمان و بیمارستان‌های دولتی می‌تواند کاملاً موثر و ساماندهی شود.

زالی با اشاره به محدودیت بودجه‌ای دانشگاه‌های علوم پزشکی سرزمین، شراکت خیرین را علتبهسازی و تداوم خدمات بیمارستان‌های دولتی برشمرد.

وی در ادامه یادآور شد: تعطیلی یا تقلیل خدمات بیمارستان‌های دولتی پیامدهای ناگوار اجتماعی برای افراد مستضعف و نابرخوردار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وجود پررنگ و پرنشاط خیرین در راستای اعتلای خدمات درمانی در قسمت‌های دولتی و آموزشی را جهت رونق، گسترش، تحقق عدل اجتماعی و از بین بردن کاستی‌های بهداشتی و درمانی و تشکیل برنامه‌های سودمند برای افراد نابرخوردار برشمرد است که بیمارستان‌های دولتی میزبان پرافتخار آنان می باشند.

زالی بیمارستان طالقانی را یکی از مراکز مهم درمانی و آموزشی دانشگاه برشمرد و یادآور شد: زیرساخت و شالوده‌ریزی آینده ایران از مجرای آموزشی می‌گذرد. همانطور که شما خیرین با نگاه بلند، عمیق و آینده‌نگارانه در شالوده‌ریزی فرهنگ نوین با ساخت مدارس شراکت دارید به اهمیت فضاها و مصادیق آکادمیک و آموزشی دانشگاه نیز دقت داشته باشید.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
تدوین برنامه عملیاتی سازمان غذا و دارو - تاشکن

وی خطاب به خیرین او گفت: شما عزیزان با پشتیبانی به مراکز آموزشی حوزه سلامت نه تنها نیازهای یک مرکز آموزشی را فراهم می‌کنید بلکه یک خدمت ملی انجام می‌دهید. چون دانش آموختگان این مراکز که در آینده به خدمت‌رسانی در سراسر سرزمین می‌پردازند با دریافت آموزش‌های ملزوم به اطبا و متخصصان زبده و متبحری مبدل خواهند شد.

زالی خاطرنشان کرد: گرچه بیمارستان طالقانی در جغرافیای خاصی واقع شده اما گستره آموزشی و درمانی و اثربخشی آن بسیط و ملی است.

به حرف های وی، بر پایه بازدید‌های صورت گرفته در سرزمین بیشترین مقدار شراکت خیرین حوزه سلامت به بیمارستان‌های آموزشی درمانی تعلق داشته است، چون خیرین اعتقاد دارند با اعتلای مراکز آموزشی و درمانی، سلامت سرزمین نیز اصلاح می‌شود.

زالی، بیمارستان طالقانی را یکی از مراکزی گفت که در فضای آموزشی آن همه سطوح فراگیران از رشته‌های گوناگون علوم پزشکی از کاردانی تا تخصص و فوق تخصص و فلوشیپ مشغول تحصیل می باشند و اصرار کرد: این چنین بستر متنوعی از خدمات آموزشی دارای نیازهای بیشتری است و برخی از این آموزش‌های تخصصی وابسته به تجهیزات گران قیمت است.

وی، بیمارستان طالقانی را از معدود بیمارستان‌های سرزمین دانست که دارای دو پژوهشکده بزرگ غدد و گوارش است و آن را نشان از پویایی و نشاط تحقیقاتی این مرکز ذکر کرد.

ادامه مطلب
وقتشه حراجمعه اسنپ برگرده

زالی با اشاره به اهمیت شراکت خیرین در حوزه تحقیقات او گفت: در سال ۲۰۲۳ بیشترین مقدار شراکت خیرین در آمریکا در حوزه تحقیقات سلامت محور بوده است که این فرهنگ در ایران نیز خوشبختانه در حال استقرار است به نحوی که در بیمارستان طالقانی ناظر شراکت خیرین در حوزه‌های آموزشی و درمانی و تحقیقات هستیم.

رئیس دانشگاه با اشاره به وجود قسمت‌های تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان طالقانی خاطرنشان کرد: علاوه بر مراجعان تهرانی، قسمت بسیاری از مراجعان این مرکز را بیماران ارجاع شده از سراسر سرزمین و مناطق کمتر برخوردار محروم و نابرخوردار راه اندازی خواهند داد.

زالی ضمن تبیین جایگاه، ویژگی‌ها و کارکرد بیمارستان طالقانی اصرار کرد که شراکت خیرخواهانه خیرین در این مرکز آثار و پیامدهای فوق الاده دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه سخنان خود از خانواده خیر مرحوم دکتر محمود نوربخش در راستای بهسازی و نوسازی قسمت جراحی عمومی این مرکز تقدیر کرد و شادروان محمود نوربخش را پزشکی حاذق و الگویی با لیاقت برای نسل جوان گفت.

زالی با اشاره به اهمیت بازسازی و بهسازی قسمت جراحی او گفت: در این قسمت، مرگ و حیات درهم تنیده شده است و مداخلات پزشکی در موارد اضطراری، حیات قسمت و تبدیل نجات جان افراد می‌شود و از مرگ جلوگیری می‌کند.

وی ضمن نکوداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر محمود نوربخش خاطرنشان کرد که نام و یاد وی به گفتن طبیبی حاذق در کالبد این بیمارستان مدام جاری و ساری خواهد می بود و مصداق بارز باقیات صالحات و صدقه جاریه است.

ادامه مطلب
فراخوان مداحی و مناجات امام زمان(عج) اظهار شد

زالی بهسازی و بازسازی قسمت جراحی، تأسیسات و CSR این بیمارستان با حمایتخیرین را جهت بهبود و ترقی خدمت‌رسانی به مراجعان و بیماران دانست و از اهتمام و کوششهای انسان دوستانه خیرین در راستای ترقی خدمات درمانی و زدودن آلام بیماران تقدیر کرد.

محمدرضا کارگری نایب‌رئیس هیئت‌مدیره مجمع خیرین سرزمین نیز در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش کادر سلامت در راستای خدمت رسانی به بیماران و دردمندان، یاد و خاطره شهدای سلامت و ایثارگری کادر درمان در پاندمی کرونا را گرامی داشت.

وی با اشاره به اهمیت سلامت افراد به گفتن گزارشی اجمالی در خصوص شراکت خیرین در بیمارستان‌های سراسر سرزمین پرداخت و آمادگی خیرین برای حمایتاز حوزه سلامت را خبرداد.

در ادامه محمدرضا مشاری رئیس بیمارستان به معارفه جایگاه و کارکرد این مرکز در اراعه خدمات درمانی به بیماران پرداخت.

به حرف های وی این مرکز درمانی دولتی با دارا بودن قسمت‌های تخصصی و فوق تخصصی متعدد به اراعه خدمات درمانی به بیماران و مراجعان تهرانی و بیماران ارجاعی از سراسر سرزمین و نقاط محروم می‌پردازد.

در ادامه این مراسم برادر مرحوم دکتر محمود نوربخش خیر شراکت کننده در بازسازی قسمت جراحی عمومی بیمارستان به ذکر خاطراتی از مرحوم نوربخش پرداخت و وی را از نخبگان علمی و پزشکی سرزمین برشمرد و از زحمات کادر درمان و سرزمین و این بیمارستان تقدیر کرد.

ادامه مطلب
ساخت طنز عروسکی «مدیر شبکه» برای بزرگسالان + تیزر

هاشم سلیمی آشتیانی عضو مجمع خیرین کل سرزمین نیز در این مراسم ضمن تقدیر از حمایتخیرین حوزه سلامت، عمل های خیرین را شکر نعمات الهی برشمرد و با اشاره به برخی از عمل های صورت گرفته در این بیمارستان در طی سال قبل، بیمارستان طالقانی را یکی از مراکز درمانی دولتی مهمی برشمرد که نیاز به دقت بشتر خیرین دارد.

وی با اشاره به کارکرد این مجمع در حوزه‌های گوناگون و عمل های صورت گرفته خواستار شراکت خیرین حاضر در پروژه‌های آتی این مجمع شد.

بر پایه این گزارش این مراسم با وجود دکتر زالی رئیس دانشگاه، دکتر خدادوست معاون گسترش مدیریت و منبع های دانشگاه، دکتر اسدی سرپرست مدیریت سازمان‌های مردم نهاد و مجمع خیرین سلامت دانشگاه، دکتر مشاری رئیس بیمارستان، حاج آقا سلیمی آشتیانی، کارگری و جمعی از خیرین سلامت برگزار شد.

در خاتمه این مراسم با وجود خیرین حوزه سلامت پروژه‌های مذکور رسماً مورد منفعت برداری قرارگرفتند.

بر پایه این گزارش قسمت جراحی بیمارستان با متراژ ۹۲۰ مترمربع به طور کامل بازسازی شده و قسمت CSR نیز گسترش یافته و با متراژ ۱۶۳ مترمربع مورد بازسازی کامل قرار گرفته است. بازسازی کامل تأسیسات این بیمارستان نیز مطابق با استانداردهای وزارت بهداشت و معاونت درمان، انجام گرفت.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها