خوش آمدید

برزیل استفاده از هوش‌مصنوعی در انتخابات را ممنوع می‌کند

برزیل منفعت گیری از هوش‌مصنوعی در انتخابات را ممنوع می‌کند

به نقل از خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ ویدئوها و تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی با اهداف سیاسی در سالی پر از انتخابات، می‌توانند نتایج زیان‌باری به همراه داشته باشند. در همین حال برزیل تلاش دارد پیش از برگزاری انتخابات، برای این فناوری قانون‌گذاری کند.

در کشوری با ۲۰۳ میلیون جمعیت که مقدار تلفن‌های همراه از جمعیت پیشی می‌گیرد، قانون‌گذاران برزیل تصمیم هفته قبل منفعت گیری از فناوری جمع عمیق را ممنوع کردند و برای منفعت گیری از این فناوری با اهداف انتخاباتی، خط‌مشی‌هایی تعیین کردند.

گسترش سریع هوش مصنوعی که با اراعه چت جی پی تی در سال ۲۰۲۲ شدت گرفته، چشم‌انداز جهان آنلاین را تحول داده و همزمان علتهراس و نگرانی در رابطه آینده شده اما در کشوری که پیش از این هم از انتشار کردن اخبار جعلی سیاسی ضربه خورده، قوت‌ها از این می‌ترسند که در رابطه آنها هم اخبار جعلی انتشار شوند؛ برای مثال چندی پیش می بود که فایل صوتی از شهردار سائو پائولو انتشار شد که در آن به معملان قسمت خود توهین می‌کرد. بعدها انتشار شد که این فایل صوتی جعلی بوده. با دقت به انتخابات شورای شهر در برزیل که اکتبر سال جاری برگزار خواهد شد، این هراس زیاد تر هم شده.

مطابق قانون برزیل، هر نوع منفعت گیری‌ای از هوش مصنوعی برای اهداف انتخاباتی، باید همراه با نشانه‌ای باشند که گویای منفعت گیری از هوش مصنوعی و برای مردم قابل تشخیص باشد.

اگر نمایندگانی بدون در نظر گرفتن این مسئله، از هوش مصنوعی در کمپین‌هایشان منفعت گیری کنند، قانون اجازه می‌دهد که از انتخابات حذف شوند یا اگر انتخاب شده بودند، حکم آنها لغو شود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
متخلفین دربی ۱۰۲ پایتخت آنلاین محکوم انضباطی خواهد شد

رئیس جمهور برزیل هفته قبل حرف های می بود: «حقیقت این است که انسانیت قربانی الگوریتم‌ها شده و توسط هوش مصنوعی دستکاری می‌شود.»

مدیرعامل مرکز امنیت داده برزیل، سازمانی برای حفاظت از داده و حقوق دیجیتال هم حرف های:‌ «هیچ راه قطعی برای قانون‌گذاری هوش مصنوعی وجود ندارد.»

وی این چنین به خطرات فریب‌کاری با منفعت گیری از فناوری تشخیص چهره هوش مصنوعی اشاره کرد. آن هم در کشوری که بیشتر از نیمی از جمعیتش سیاه پوست می باشند یا نژادی ترکیبی دارند.

 

انتهای مطلب/

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها