خوش آمدید

ورود طب ایرانی به اثربخشی ادویه ها بر سلامت افراد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

ورود طب ایرانی به اثربخشی ادویه ها بر سلامت افراد – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، نشست مدیریت پیشگیری و درمان بیماری‌ها با تدبیرها تغذیه طب ایرانی مستند به شواهد علمی، با وجود متخصصان حوزه‌های طب نوین و طب سنتی ایرانی در سالن کتابخانه فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد.

محسن ناصری استاد دانشگاه و پژوهشگر طب ایرانی، به اهمیت مطالعات تاریخی اشاره کرد و او گفت: باید به مطالعات تاریخی دقت اختصاصی داشته باشیم تا بتوانیم از طب ایرانی علمی منفعت ببریم.

وی به اهمیت رشته تغذیه اشاره کرد و افزود: دانشگاه باید به رشته تغذیه بها دهد، اما متأسفانه اکنون رشته تغذیه جزو رشته‌های محبوب و تراز اول تخصصی پزشکی نیست.

ناصری در ادامه گفت: اگر افراد نحوه منفعت گیری صحیح از مواد غذایی را بدانند، بیماری و نیاز به مصرف دارو به مراتب کم خواهد شد.

این استاد دانشگاه در باره مطالعات علمی روی مبانی طب سنتی، او گفت: مطالعات مبتنی بر شواهد که بر روی آویشن، سماق و زنجبیل صورت گرفت، نشان داد که او گفت و گو گرمی و سردی غذاها و ادویه‌ها چطور بر ضربان قلب، تعداد تنفس فرد، هورمون تیروئید و گردش خون محیطی، آثار فزاینده یا کاهنده خواهد داشت.

ادامه مطلب
پرسپولیس در دیدار تدارکاتی با گلزنی نبیل باهویی پیروز شد
آخرین مطالب

ناصری افزود: مطالعات جاری در حوزه مشترکات طب سنتی و علم تغذیه نوین، به این صورت است که انواع مواد غذایی و ادویه‌های طبیعی را از نظر تاثییر درمانی در دیابت، کبد چرب، باروری و دیگر بیماری‌ها و نیز آثار پیشگیرانه بازدید می‌کنیم و با تشکیل مستندات علمی، اثربخشی آنها را اثبات می‌کنیم.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها