خوش آمدید

بررسی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

بازدید ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس؛ سرابی از یک پرچمدار + ویدیو


ردمی نوت‌ها از محبوب‌ترین تلفنهای بین‌رده شیائومی می باشند که به‌واسطه امکانات قابل‌دقت و قیمت مناسب خود، بین طرفداران این برند جایگاه اختصاصی‌ای دارند. ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس بهترین گوشی از این خانواده به‌شمار می‌آید. ویژگی‌های دلنشین این گوشی ازجمله دوربین ٢۰۰ مگاپیکسلی، چیپ Dimensity 7200 Ultra، نمایشگر اولد ١٢۰ هرتزی و حمایتاز فناوری شارژ ١٢۰ واتی، آن‌را به یکی از مدل‌های دلنشین بازار بدل کرده‌اند. در ادامه نوشته، ردمی نوت ١٣ پرو پلاس را زیر ذره‌بین خواهیم برد.

بازدید ویدیویی ردمی نوت ١٣ پرو پلاس

تماشای ویدیو از یوتوب

تماشای ویدیو از آپارات

مشخصات فنی ردمی نوت ١٣ پرو پلاس

نام گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی اولد با رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسلی و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی
چیپست مدیاتک Dimensity 7200 Ultra
حافظه رم ۸ یا ۱۲ گیگابایت LPDDR5
حافظه داخلی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت از نوع UFS 3.1
سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با پوسته MIUI 14
دوربین مهم سه‌گانه شامل دوربین عریض ۲۰۰ مگاپیکسلی، فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و ماکروی ۲ مگاپیکسلی
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۱۲۰ وات
وزن ۱۹۹ یا ۲۰۴.۵ گرم بسته به جنس بدنه
بدنه قاب پشتی شیشه‌ای یا چرم مصنوعی / فریم پلاستیکی / شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس برای نمایشگر / استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ گردوخاک و آب تا عمق ۱.۵ متر به‌زمان ۳۰ دقیقه
قابلیت‌های جانبی تجهیزبه حسگر تاثییر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر، اسپیکر استریو و حمایتاز اینترنت ۵G
قیمت مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی نزدیک به ۱۷.۵ میلیون تومان

ردمی نوت ١٣ پرو پلاس از سوی فروشگاه اینترنتی «گوگل کالا» در دسترس دیجیاتو قرار گرفته است. گوگل کالا یکی از مجموعه‌های بزرگ فروش انواع تلفنهای هوشمند، گجت‌های پوشیدنی و دیگر لوازم الکترونیکی محسوب می‌شود. برای کسب اطلاعات زیاد تر از سبد محصولات گوگل کالا، داخل سایت این فروشگاه اینترنتی شوید.

طراحی و کیفیت ساخت

بازدید ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس؛ سرابی از یک پرچمدار + ویدیو ۶۹

ردمی مجدداً طراحی بین‌رده جدیدش را دست‌خوش تغییرات قابل‌توجهی کرده تا عملاً نسبت به نسل قبل‌اش متفاوت به‌نظر برسد. دیگر خبری از ماژول بزرگ دوربین نیست و درعوض دوربین‌ها به‌صورت جزیره‌های تکی روی پنل پشتی جا خوش کرده‌اند. ازطرفی لبه‌های پشت و جلوی دستگاه کاملاً خمیده طراحی شده‌اند. همه این‌ها جهت شده تا این بین‌رده چینی‌ها در قیاس با دیگر رقیب ها حس‌وحال متغیری داشته باشد.

بررسی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس
بازدید ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس؛ سرابی از یک پرچمدار + ویدیو ۷۰

رنگ‌بندی پرچمدار سری ردمی نوت زیاد متنوع‌تر شده و اکنون نسخه Aape آن، این دستگاه را متمایزتر کرده است. دیجیاتو مینیمال‌ترین رنگ این گوشی، یعنی مشکی را در اختیار دارد.

ادامه مطلب
سردار آزمون دومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی ایران شد

روی نمای پشتی گوشی دوربین مهم سه‌گانه با فلش LED دوگانه به‌چشم می‌خورند. نوشته‌های دیگر همانند لوگوی ردمی، برخی اطلاعات دوربین و دیگر نوشته‌های بی‌کاربرد نیز در همین تکه نقش بسته‌اند.

شیائومی و زیرمجموعه‌های این شرکت تا این مدت تکلیف خود را نمی‌دانند. به‌گفتن مثال، ردمی نوت‌ها چند سال قبل از بدنه با لبه‌های خمیده منفعت می‌بردند؛ اما ردمی تصمیم گرفت که با پیروی از ترندهای روز، دستگاه‌های سری نوت ١٢ را با لبه‌های تخت بدنه اراعه کند. باوجوداین، ردمی مجدد سیاست قدیمی‌تری را پیش گرفته تا لبه‌های خمیده را در دو طرف نمای پشتی نوت ١٣ پرو پلاس ناظر باشیم. این کار به‌خودی خود بد نیست؛ اما اکثر رقیب ها از جمله گلکسی A55 و ناتینگ فون ۲a بدنه‌ای کاملاً تخت دارند. دلنشین این‌که حتی دیگر تلفنهای سری ردمی Note 13 بدنه تخت دارند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

پنل پشتی ردمی نوت ١٣ پرو پلاس نمود‌ای براق دارد. این نمود براق، زیبایی دستگاه را تا حد قابل‌توجهی بالا می‌برد؛ اما تا وقتی که کثیف نشده باشد. مشکل این نوع پنل‌ها، توانایی بالای آن‌ها در جذب چربی و رد تاثییر انگشت است. پنل پشتی نماینده ردمی هم از این قاعده مستثنی نیست؛ به این علت اگر بدون قاب از این گوشی منفعت گیری می‌کنید، نظر می‌کنم یک دستمال پارچه‌ای برای تمیز کردن آن همراه داشته باشید. اگر هم از قاب منفعت گیری می‌کنید که چه بهتر؛ ردمی قاب محافظ سیلیکون باکیفیتی را در جعبه دستگاه قرار داده که می‌تواند شما را از خرید قاب تازه بی‌نیاز کند.

بررسی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس
بازدید ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس؛ سرابی از یک پرچمدار + ویدیو ۷۱

روی فریم میانی ردمی نوت ١٣ پرو پلاس همان چیزهایی که انتظارشان را داریم، می‌بینیم. علاوه‌براین موارد اما فرستنده اینفرارد و بلندگوی استریو، مواردی می باشند که این قسمت را دلنشین‌تر کرده‌اند. با فرستنده اینفرارد این نماینده ردمی می‌توانید گیرنده‌های دیجیتال همانند تلویزیون، ست‌تاپ باکس، کولر و… را به‌سادگی کنترل کنید.

بررسی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس
بازدید ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس؛ سرابی از یک پرچمدار + ویدیو ۷۲

بلندگوی استریوی ردمی نوت ١٣ پرو پلاس نیز به دو خروجی صدا تجهیزشده که یکی بالا و فرد دیگر پایین دستگاه جا خوش کرده است. این مجموعه از فناوری Dolby Atmos و صدای ٢۴ بیت / ١٩٢ کیلوهرتز حمایتمی‌کند. کارکرد این بلندگو از لحاظ بلندی، در سطح خوب و فقطً خوبی قرار می‌گیرد و فراتر از انتظارات‌تان نخواهد می بود. از لحاظ کیفیت صدا اما ردمی نوت ١٣ پرو پلاس یکی از بهترین‌های رده خود است. بلندگوی استریوی این گوشی به‌لطف تفکیک دقیق صدا و بیس قابل‌دقت آن‌را به گزینه‌ای دلنشین برای عاشقان موسیقی تبدیل می‌کند.

بررسی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس
بازدید ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس؛ سرابی از یک پرچمدار + ویدیو ۷۳

درنهایت نوبت به نمای جلوی ردمی نوت ١٣ پرو پلاس می‌رسد. ردمی برخلاف دیگر اعضای این خانواده، پنل دو طرف خمیده را در پرچمدار سری نوت ١٣ به‌کار برده است. در این تکه نمایشگری ۶.۶٧ اینچی بستر گزیده که حاشیه‌های اطراف آن زیاد کم می باشند؛ به‌طوری‌که مساحت آن نزدیک به ٩۰ درصد از نمای جلو را شامل می‌شود. در این قسمت حفره نمایشگر نیز قرار گرفته تا میزبانی از دوربین سلفی را برعهده داشته باشد.

ادامه مطلب
دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان + تفسیر

ردمی حسگر تاثییر انگشت بین‌‌رده پریمیوم خود را زیر نمایشگر این گوشی تعبیه کرده است. این حسگر از نوع اپتیکال است؛ اما از لحاظ دقت و شدت در شناسایی انگشت کاربر، یکی از بهترین‌ها در رده خود به‌‌شمار می‌آید. درکنار کارکرد دقیق این حسگر، ویژگی‌‌های فرد دیگر را نیز در آن ناظر هستیم. به‌گفتن مثال، می‌توانید انیمیشن‌های قفل‌گشایی با تاثییر انگشت را دست‌‌‌خوش تحول کنید. یکی دیگر از قابلیت‌‌های کاربردی این حسگر، امکان تشخیص ضربان قلب در آن است.

کیفیت ساخت ردمی نوت ١٣ پرو پلاس نسبت به همه نسل‌های سری ردمی نوت بهتر شده است. این گوشی اکنون برای اولین بار در خانواده ردمی نوت، از گواهی IP68 منفعت می‌برد. برخورداری از این گواهی، به‌منزله مقاومت در برابر گردوغبار و آب تا عمق ١.۵ متر به‌زمان نیم ساعت خواهد می بود. این ویژگی جهت شده که پرچمدار تازه سری ردمی نوت در سطح رقبای سامسونگی خود ظاهر شود.

احتمالا تنها افتردمی نوت ١٣ پرو پلاس، در جنس فریم آن باشد؛ چون این دستگاه هم چنان فریم پلاستیکی دارد. ردمی سال‌ها است که منفعت گیری از این نوع فریم را رها کرده و احتمالا برگشت دادن این ویژگی، ردمی نوت ١٣ پرو پلاس را حتی دلنشین‌تر می‌کرد. پنل جلوی این نماینده چینی‌ها با محافظ مقاوم گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. نسخه‌های گوناگون آن نیز پنل پشتی از جنس شیشه یا چرم مصنوعی دارند.

نمایشگر

بررسی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس
بازدید ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس؛ سرابی از یک پرچمدار + ویدیو ۷۴

ردمی نوت ١٣ پرو پلاس با نمایشگر ۶.۶٧ اینچی اولد روانه بازار شده است. پنل این نمایشگر ویژگی‌های مختلفی را با خود یدک می‌کشد: نرخ رفرش ١٢۰ هرتزی، رزولوشن ١٢٢۰ در ٢٧١٢ پیکسلی و نمایش ۶٨ میلیارد رنگ. این‌ها مهم‌ترین ویژگی‌های نمایشگر ردمی نوت ١٣ پرو پلاس می باشند. این نمایشگر از استاندارد +HDR10 برای پخش ویدیوهای باکیفیت این دسته نیز حمایتمی‌کند.

تماشای ویدیوها، تصاویر و انجام هرکاری با ردمی نوت ١٣ پرو پلاس زیاد لذت‌قسمت خواهد می بود. نمایشگر این بین‌رده همه‌چیز را کاملاً آشکار و شفاف به‌نمایش در می‌آورد. رنگ‌های این نمایشگر به‌لطف پوشش ١۰۰ درصدی گستره رنگی DCI-P3 و کنتراست ۵۰۰۰۰۰۰:١ از غنا و اشباع زیاد خوبی برخوردار می باشند. این مجموعه ویژگی‌های دلنشین، نمایشگر ردمی نوت ١٣ پرو پلاس را از اکثر رقبای این دستگاه نزدیک کرده‌اند.

بیشینه روشنایی نمایشگر نماینده تازه ردمی به ١٨۰۰ حالت می‌رسد. باتوجه به این مقدار روشنایی، می‌توانید به‌سادگی از ردمی نوت ١٣ پرو پلاس زیر نور آفتاب منفعت گیری کنید. رنگ‌ها و زاویه دید در این شرایط به‌طور مناسبی نگه داری خواهد شد و هم چنان مشکلی در تماشای محتوا به‌وجود نخواهد آمد. کمینه روشنایی در نمایشگر این گوشی تنها نزدیک به ٢ نیت بوده تا برای مطالعه و کار کردن با گوشی در محیط‌های تاریک مناسب باشد. منفعت‌مندی این گوشی از ویژگی فیلتر نور آبی نیز از خستگی چشمان‌تان جلوگیری می‌کند.

ادامه مطلب
از محافظ نمایشگر Liquid UV منفعت گیری نکند

رابط کاربری و نرم‌‌افزار

بررسی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس
بازدید ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس؛ سرابی از یک پرچمدار + ویدیو ۷۵

درکمال شگفتی، خبری از نصب پیش‌فکر HyperOS در ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس نیست. بین‌رده تازه ردمی از نسل قبل سیستم‌عامل اندروید، یعنی اندروید ۱۳ منفعت گیری می‌کند که یکی از نکات منفی این گوشی محسوب می‌‌شود. همراه با این سیستم‌عامل، پوسته MIUI 14 نیز به‌کار رفته است. بین‌رده تازه چینی‌ها آپدیت HyperOS را هم دریافت می‌کند؛ اما انتظار نداریم که بیشتر از دو به‌روزرسانی اندروید برای این گوشی انتشار شود. این یعنی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس از لحاظ حمایتنر‌م‌افزاری، عملاً از رقبای خود جا می‌ماند. برای قیاس، پوکو X6 پرو (بازدید دیجیاتو) با اندروید ۱۴ پیش‌‌فکر اراعه شده و سه‌‌ به‌‌‌روزرسانی اساسی را هم دریافت می‌‌کند.

رابط کاربری MIUI 14 با ویژگی‌های متنوعی همراه شده و به‌همین‌ترتیب یکی از غنی‌ترین رابط‌های کاربری اندروید محسوب می‌شود؛ اما HyperOS حتی از این‌هم دلنشین‌تر است. شیائومی در MIUI 14 قابلیت‌های نرم‌افزاری از جمله ویجت‌های تازه، ظاهر تازه فولدرهای اپ، مدیریت گسترش یافتهتر اپلیکیشن‌ها، میانبرهای جدیدتر و سازگاری زیاد تر با قابلیت‌های اندروید ۱۳ را به‌ارمغان آورده است. این امکانات در کنار ویژگی کپی متن از روی تصاویر، طراحی پخته‌تر رابط کاربری و امنیت بالاتر دلنشین‌تر هم خواهند شد.

چینی‌ها در کنار تمرکز روی اراعه به‌روزترین قابلیت‌های نرم‌افزاری، شخصی‌سازی را هم در برتری قرار داده‌اند. تلفنهای تجهیزبه رابط کاربری MIUI 14 با برخورداری از تنظیمات سفارشی گوناگون به‌شما امکان تحول در تعداد بسیاری از تکه‌های گوشی باب میل‌تان را خواهند داد.

کارکرد سخت‌افزاری

بررسی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس
بازدید ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس؛ سرابی از یک پرچمدار + ویدیو ۷۶

ردمی چیپ تازه‌داخل مدیاتک Dimensity 7200 Ultra را به‌گفتن قلب تپنده بین‌رده پریمیوم خود در نظر گرفته است. این تراشه با فناوری ۴ نانومتری شرکت TSMC ساخته شده و در Nothing Phone 2a نیز به‌کار رفته است. پردازنده مرکزی Dimensity 7200 دو کلاستر با دو هسته ۲.۸ گیگاهرتزی Cortex-A715 و شش هسته ۲.۰ گیگاهرتزی Cortex-A510 را شامل می‌‌شود. ماژول Mali-G610 MC4 نیز ماموریت پردازش‌‌های گرافیکی دستگاه را برعهده دارد. ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس در نسخه‌‌هایی با ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 اراعه شده است. حداکثر ۸ گیگابایت رم مجازی را نیز می‌توانید به این مجموعه اضافه کنید.

در ادامه نوبت به تست کارکرد سخت‌‌‌افزاری ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس می‌رسد. بین‌رده پریمیوم ردمی کارکرد کلی مناسبی دارد. چیپ Dimensity 7200 در این گوشی به‌ادعای شیائومی نزدیک به ۱۵ درصد پیشرفت را در قیاس با نسل قبل خود توانایی می‌کند. این پیشرفت قابل‌توجهی محسوب می‌شود؛ بااین‌حال آیا برای مقابله با رقبایی همانند پوکو X6 پرو، می‌‌توان به همین سطح کارکرد اکتفا کرد؟ در ادامه به امتیازات کسب شده توسط این گوشی و رقبای آن در بنچمارک‌های نقل نگاهی می‌‌اندازیم:

ادامه مطلب
تاریخ معارفه رسمی گوشی پوکو X6 نئو اشکار شد
نام گوشی Antutu V10 GeekBench 6 Single-Core GeekBench 6 Multi-Core PCMark Work 3.0 ۳DMark WL Unlimited ۳DMark WLE Unlimited
ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس ۷۳۸۶۴۲ ۱۱۲۷ ۲۶۸۷ ۱۲۱۸۴ ۴۵۰۶ ۱۲۰۹
پوکو X6 پرو ۱۳۵۱۹۵۸ ۱۴۲۲ ۴۳۹۸ ۱۴۳۷۲ ۱۱۲۷۱ ۳۰۳۹
شیائومی ۱۳T ۸۸۵۷۸۴ ۱۱۲۱ ۳۸۰۵ ۱۳۳۲۳ ۶۳۶۶ ۱۶۷۱
گلکسی S23 FE ۱۲۴۰۸۲۳ ۱۶۰۹ ۴۰۱۲ ۱۳۷۶۴ ۸۷۳۴ ۲۲۸۲

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس گوشی قدرتمندی است؛ اما نه‌ به‌اندازه رقیب ها. با دقت به جدول بالا، قوت پردازشی این گوشی نسبت به اکثر رقبایش کم‌تر بوده و همین جهت می‌شود که گیمرها کم‌تر سراغ این نماینده ردمی بروند. باوجود قوت سخت‌‌افزاری کم‌تر، اما تراشه ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس بیشترین پایداری کارکرد را دارد و عملاً در اکثر سناریوها با کم شدن کارکرد در آن روبه رو نمی‌‌شوید. این گوشی با ثبت پایداری ۹۹.۵ درصدی در استرس تست PCMark نیز خود را در این قسمت به‌خوبی ثابت می‌کند.

بررسی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس
بازدید ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس؛ سرابی از یک پرچمدار + ویدیو ۷۷

سیستم خنک‌کننده بین‌رده پریمیوم ردمی از محفظه بخار با مساحت ۴۰۰۰ میلی‌مترمربع راه اندازی شده که در خنک‌سازی دستگاه نقش به‌سزایی را ایفا می‌کند. منفعت‌مندی از این قابلیت به کارکرد کم‌‌‌‌نقص ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس در اکثر بازی‌ها پشتیبانی شایانی می‌کند. برای بازدید کارکرد این گوشی در بازی‌ها، عناوین محبوبی چون کال‌آودوتی موبایل، آسفالت ۹ لجندز، دویل می کرای و گنشین ایمپکت را به‌اجرا در آوردیم.

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس در اجرای سه گفتن اول کارکرد زیاد خوبی را به‌نمایش می‌‌گذارد و عملاً هیچ خبری از لگ و کندی میانه اجرای بازی نیست. این چنین دمای دستگاه در بیشترین تنظیمات گرافیکی این بازی‌‌‌ها، چندان بالا نمی‌‌رود و بدنه هم چنان خنک باقی می‌ماند. در بازی گنشین ایمپکت که سنگین‌ترین بازی موبایلی این روزها محسوب می‌‌‌‌شود، این گوشی کارکرد مساعد دارد؛ اما بهتر است تنظیمات گرافیکی را بیشترین مقدار قرار ندهید. در حالت کلی، این کار جهت می‌شود که نرخ فریم در برخی شرایط کم شود و دمای دستگاه نیز به‌طور چشمگیری افزایش اشکار کند. درکل اما می‌‌توان از کارکرد این گوشی در اجرای بازی‌‌ها رضایت داشت.

دوربین

بررسی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس
بازدید ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس؛ سرابی از یک پرچمدار + ویدیو ۷۸

دوربین‌‌های ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس در قیاس با قبل تغییری را توانایی نکرده و شیائومی فقطً به بهبود پردازش تصاویر اکتفا کرده است. مجموعه دوربین‌‌های این بین‌رده سه دوربین با قابلیت عکاسی عریض، فوق‌عریض و ماکرو را در خود جا داده که با دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی تکمیل خواهد شد. در ادامه نمونه تصاویر دوربین این گوشی را بازدید می‌‌کنیم؛ اما پیش‌‌از آن، بهتر است مروری روی مشخصات آن داشته باشیم:

ادامه مطلب
تیم رباتیک ایران با کمک‌های مردمی به مسابقات جهانی سنگاپور خواهد رفت؛ برای همدلی
نام گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس
دوربین عریض ۲۰۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و اندازه پیکسل‌های ۲.۲۴ میکرومتری با پیکسل بینینگ ۱۶ در ۱ / اندازه سنسور ۰.۷۱۵ اینچی / ضریب اف ۱.۶۵
دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۲ و زاویه دید ۱۲۰ درجه
دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۴
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۴
قابلیت‌های فیلم‌‌برداری فیلم‌برداری با رزولوشن ۴K و نرخ ۲۴ یا ۳۰ فریم بر ثانیه

حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس توسط سامسونگ ساخته شده و ISOCELL HP3 نام دارد. این حسگر با الگوریتم‌های نرم‌‌افزاری تازه در بین‌رده ردمی، می‌تواند کارکرد جذابی را به‌نمایش بگذارد. دوربین فوق‌عریض این گوشی اما در سطح دوربین مهم ظاهر نمی‌شود و کم‌تر می‌توان روی آن حساب باز کرد. دوربین ماکرو نیز عملاً کاربردی ندارد و تصاویر آن حتی در بهترین شرایط کیفیت بالایی ندارد. ردمی از موتور هوش مصنوعی تازه شیائومی در این بین‌رده منفعت گرفته تا در ثبت رنگ‌‌ها، افزایش جزئیات و بهینه‌سازی کیفیت تصاویر پیشرفت بیشتری داشته باشد.

از نمونه تصاویر دوربین عریض ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس اغاز می‌‌کنیم. دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی در نور روز و شرایط مناسب، تصاویر جذابی را به‌‌ثبت می‌رساند. این تصاویر از کیفیت مناسب، شارپنس بالا، رنج دینامیکی گسترده و غنای رنگ زنده‌ای برخوردار می باشند. این دوربین به‌صورت پیش‌فکر با پیکسل بینینگ ۱۶ در ۱، روی حالت ۱۲.۵ مگاپیکسلی تصاویر را ثبت می‌کند. اگر از مناظر عکاسی می‌‌کنید، می‌توانید حالت ۲۰۰ مگاپیکسلی دوربین این گوشی را فعال کنید. روی این حالت، جزئیات زیاد بالا می‌‌رود؛ اما حجم عکس نیز به‌مرتب افزایش می‌‌‌‌یابد.

توانایی عکاسی شب‌زمان با ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس هم چنان خوب است؛ اما به‌شرطی که حالت Night دوربین را در این شرایط فعال کنید. با روشن شدن حالت Night، خروجی دوربین دستگاه شارپ‌‌تر و آشکار‌تر به‌‌‌نظر می‌رسد؛ هرچند نویز در برخی شرایط هم چنان در عکس باقی می‌‌ماند. برای جلوگیری از این اتفاق، پیشنهاد می‌‌کنم که در مناظری با نور مصنوعی مناسب عکاسی کنید.

دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس تنها در روز کاربردی است و بهتر است چندان فکر منفعت گیری از آن در شب‌زمان نباشید. این دوربین در زیاد تر اوقات تصاویر را مصنوعی ثبت می‌کند و در شرایط ایده‌آل، فقطً عملکردی معمولی دارد.

برای سلفی گرفتن با بین‌رده تازه ردمی، باید از دوربین جلوی ۱۶ مگاپیکسلی آن منفعت گیری کنید. با این دوربین در نور مناسب می‌‌‌توان سلفی‌های خوبی گرفت؛ اما ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس می‌توانست از این هم بهتر باشد. تعداد بسیاری از رقبای این گوشی از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی منفعت گیری می‌‌کنند و ردمی هم می‌‌توانست با انتخاب سنسور پروضوح‌تر، گرفتن سلفی با بین‌رده‌اش را لذت‌قسمت‌تر کند.

باتری و شارژ

بررسی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس
بازدید ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس؛ سرابی از یک پرچمدار + ویدیو ۷۹

همان‌‌طور که انتظار می‌رفت، قوت‌بخشی به ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس را باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن برعهده دارد. این باتری ظرفیتی همانند نسل قبل دارد؛ اما سخت‌افزار به‌‌‌کار رفته در آن بهینه‌تر شده و مصرف باتری در آن بهبود یافته است. بازدید‌‌های دیجیاتو نیز مشخص می کند که با روشن بودن وای‌فای، روشنایی ۵۰ درصدی نمایشگر و کاربری ترکیبی (وب‌گردی، منفعت گیری از شبکه‌های اجتماعی و بازی کردن)، ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس می‌تواند نزدیک به یک روز شما را همراهی کند.

یکی از دلنشین‌ترین ویژگی‌‌‌های این بین‌رده پریمیوم، حمایتاز فناوری شارژ فوق‌سریع ۱۲۰ واتی است. با منفعت‌مندی از این فناوری، شارژ کامل ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس تنها نزدیک به ۲۰ دقیقه به‌‌طول می‌انجامد. دلنشین این‌که ردمی شارژر ۱۲۰ واتی مخصوص این گوشی را در جعبه آن گنجانده تا احتیاجی به تهیه شارژر توسط کاربر نباشد. پرچمدار سری ردمی نوت با این ویژگی از اکثر رقبای خود نزدیک می‌‌شود.

جمع‌بندی بازدید ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

بررسی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس
بازدید ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس؛ سرابی از یک پرچمدار + ویدیو ۸۰

خانواده ردمی نوت طرفداران بسیاری دارد و ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس نیز یکی از محبوب‌ترین بین‌رده‌های بازار در رده قیمتی خود محسوب می‌شود. این نماینده تازه‌نفس ردمی آمده که در برابر رقیب ها قد علم کند. ویژگی‌های جذابی همانند دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی، نمایشگر پرنور و باکیفیت، طراحی دلنشین، کیفیت ساخت بالا، قوت سخت‌افزاری قابل‌دقت و حمایتاز شارژ فوق‌سریع ۱۲۰ واتی از با اهمیت ترین نقاط قوت این گوشی می باشند. باوجوداین‌‌ها، ردمی می‌‌توانست بین‌رده پریمیوم خود را با منفعت گیری از فریم فلزی، تراشه پرقدرت، نرم‌‌افزار به‌روز‌تر و دوربین‌‌های فرعی کاربردی حتی دلنشین‌تر کند.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها