خوش آمدید

نوشیدنی‌های شیرین احتمال بروز «فیبریلاسیون دهلیزی» را بیشتر می‌کنند

نوشیدنی‌های شیرین گمان ابراز «فیبریلاسیون دهلیزی» را زیاد تر می‌کنند


بر پایه تحقیق جدیدی که توسط دانشمندان انجام شده است، بزرگسالانی که هفته‌ای حداقل دو لیتر نوشیدنی‌های قندی یا دارای شیرین‌کننده مصنوعی می‌نوشند، در قیاس با بزرگسالانی که کمتر از این نوشیدنی‌ها مصرف می‌کنند، زیاد تر در معرض خطر ابتلا به نوعی آریتمی قلبی با نام «فیبریلاسیون دهلیزی» (AFib) قرار دارند.

مطالعه دانشمندان این چنین مشخص می کند که نوشیدن حداقل یک لیتر آب خالص و شیرین‌نشده، همانند آب پرتغال یا سبزیجات، کمتر علتابراز فیبریلاسیون دهلیزی می‌شود. یقیناً آن‌ها نتوانسته‌اند قبول کنند که آیا نوشیدنی‌های شیرین علتایجاد این اختلال خواهد شد یا خیر.

ربط نوشیدنی‌های شیرین با فیبریلاسیون دهلیزی

نوشیدنی‌های شیرین گمان ابراز «فیبریلاسیون دهلیزی» را زیاد تر می‌کنند ۱۹

به‌طور کلی در این تحقیق حرف های شده است:

  • در قیاس با افرادی که هیچ گونه نوشیدنی شیرینی مصرف نمی‌کنند، خطر فیبریلاسیون دهلیزی در بین افرادی که بیشتر از ۲ لیتر در هفته از آن‌ها مصرف می‌کنند، ۲۰ درصد زیاد تر است. این مقدار برای افرادی که ۲ لیتر در هفته نوشیدنی شیرین مصرف می‌کنند، ۱۰ درصد زیاد تر است.
  • افرادی که هر هفته ۱ لیتر یا کمتر آب میوه خالص می‌نوشند، ۸ درصد کمتر در معرض خطر فیبریلاسیون دهلیزی می باشند.
  • سیگار کشیدن نیز امکان پذیر علتابراز این اختلال شود، به طوری که افراد سیگاری که بیشتر از دو لیتر در هفته نوشیدنی‌های شیرین می‌نوشیدند، ۳۱ درصد زیاد تر در معرض خطر ابتلا به AFib بودند، در حالی که هیچ افزایش قابل توجهی در رابطه سیگاری‌های اسبق یا افرادی که هیچ زمان سیگار نمی‌کشیدند، مشاهده نشده است.
ادامه مطلب
نیروی هوایی آمریکا چند بمب افکن دارد؟
1709881796 671 نوشیدنی‌های شیرین گمان ابراز فیبریلاسیون دهلیزی را زیاد تر می‌کنند
نوشیدنی‌های شیرین گمان ابراز «فیبریلاسیون دهلیزی» را زیاد تر می‌کنند ۲۰

در تحقیقات قبلی به رابطه بین مصرف نوشیدنی‌های شیرین و دیابت نوع ۲، چاقی و حتی سرطان اشاره شده می بود. اکنون دانشمندان در یکی از اولین مطالعات در نوع خود، ربط احتمالی بین نوشیدنی‌های قندی یا دارای شیرین‌کننده و AFib را برسی کرده‌اند.

فیبریلاسیون دهلیزی به وضعیتی حرف های می‌شود که در آن ضربان قلب نامنظم است و خطر سکته مغزی را تا پنج برابر افزایش می‌دهد. بر پایه اراعه شده توسط انجمن قلب آمریکا، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ بیشتر از ۱۲ میلیون نفر به AFib مبتلا شوند.

ادامه مطلب
افزایش خطر ابتلا به دیابت در افرادی که زیاد کم می خوابند - تاشکن



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها