خوش آمدید

مستند , سینمای مستند , شبکه افق ,

مستندی متفاوت درمورد تاریخ معاصر ایران و آلمان!


به‌گزارش ؛ مجید رستگارکارگردان این مستند با روایتی متفاوت و ترکیب آرشیو، کلاژ موشن و بازسازی با این ساختار فرمی دلنشین و مناسب به روایت قصه زندگی مردی پرداخته که آلمان در هم شکسته، ورشکسته و فرو پاشیده سپس جنگ جهانی اول در میانه قرن بیستم را در چند سال نجات می‌دهد و تبدیل به یکی از با اهمیت ترین قطب های اقتصادی جهان می‌کند؛ آلمانی که سپس از جنگ جهانی اول باید به اندازه همه ذخایر طلای دنیا به کشورهایی که مورد تهاجم قرار داده می بود غرامت پرداخت می‌کرد.

شرایط فقر و تورم به‌شدت بحرانی شده و تحریم ها شرایط را سخت‌تر کرده می بود و این علتبی‌قیمت‌تر شدن مارک در برابر دلار می بود تا جایی که برای خرید یک نان باید یک سبد پول به مغازه دار پرداخت می‌شد.

 

ادامه مطلب
با همراهی و شراکت مردم، ناظر جهش تشکیل خواهیم بود_تاشکن

این همه ماجرا نبوده است و با به قوت رسیدن نازی‌ها اتفاقاتی برای آلمان رخ می‌دهد که این مستند به نقاط دلنشین آن می‌پردازد در آن وانفسا و اوج گیری نازی‌ها در آلمان ورشکسته، در ایران هم تغییرات مهمی در حال شکل‌گیری است که بر روی آینده ایران هم اثرگذار است.

این تغییرات در نهایت چند سال سپس علتروی کار آمدنمحمد مصدقو یارانش شد که به جستوجو فردی مناسب بودند تا با پشتیبانی او اقتصاد کشورشان را منقلب کنند که بایالمارشاختتماس می‌گیرند اما اینجا هم دستان پشت پرده داخلی و خارجی می‌خواهند این اتفاق رخ ندهد که این دو قصه موازی و چالش‌های پیش روی آنها همان چیزی است که در مستند «مردی با کیف قرمز» ناظر آن هستیم.

ادامه مطلب
فهرست بازیگران «لاک‌پشت» کامل شد/ ارایه نسخه نهایی به «فیلم فجر»

مستند داستانی مردی با کیف قرمز، قصه یالمارشاخت آلمانی است که ما را به دهه‌های ۳۰ تا ۵۰ میلادی و ۲۰ و ۳۰ شمسی در آلمان و ایران می‌برد.

سید مهدی دزفولی معاون جریانسازی مرکز مستند سفیرفیلم گفتن داشت این مستند دلنشین، بعد از پخش از شبکه افق سیما، از شبکه های دیگر سیما نیز به مرور انتشار خواهد شد.

مستند مردی با کیف قرمز از تولیدات تازه مرکز مستند سفیرفیلم است و کارگردانی آن بر مسئولیت مجید رستگار و تهیه کنندگی آن بر مسئولیت محمد عبدی بوده است.

انتهای مطلب/

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها