خوش آمدید

ماجرای کرکس ریش دار و همای سعادت به تلویزیون کشیده شد

ماجرای کرکس ریش دار و همای سعادت به تلویزیون کشیده شد


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، مهدی مظاهری شاعر و پژوهشگر در برنامه صبحگاهی «و اما امروز» درمورد عکس پرنده هما یا پرنده کرکس ریش‌دار که در چند زمان تازه او گفت و گو برانگیز شد و ربط ان با همای سعادت فرمود: مقولات افسانه‌ای و اسطوره‌ای را باید با همان نگاه و در همان فضا تحلیل کرد. همانند این که می گوییم فلان حیوان یک صورت فلکی هم دارد که این صورت فلکی می تواند کاملا هم با آن حیوان تطابق نداشته باشد.

وی با اشاره به این که مردم پرنده هما را به فال نیک گرفته  و به آن باور دارند گفت: همای در بین مواردی که در اساطیر ما وجود دارد جایگاه اختصاصی ای در فرهنگ ما دارد از حافظ و سعدی تا شهریار درمورد هما شعر سروده اند و همه ماجرای این پرنده اسطوره ای از انجاست که در فضای اساطیری پرندگانی داریم که رابطه زمین و اسمان را برقرار می کنند و غیر از این که شناخته شده می باشند هر یک عملکردهای خاص خود را دارند.

ادامه مطلب
سکان هدایت تیم ملی امید در دستان یحیی گل محمدی_تاشکن

مظاهری یادآور شد: یکی از این پرندگان، هما است که دو بار در سال یعنی نیمه اول شهریور و نیمه اسفند بر زمین می نشیند و جذابیت این اتفاق تازه همین می بود که در نیمه اول اسفند دیده شد و رویت ان در طالقان یعنی نقطه‌ای اسطوره هم می بود.

این پژوهشگر حوزه ادبیات با اشاره به رویت کرکس استخوان‌خوار گفت: این اتفاق به فال نیک گرفته شد که می تواند جهت دستگیری باشد. آنچنان که در اساطیر داریم اگر سایه این پرنده بر فردی بیفتد سعادتمند و کامران است و اگر بر مردمانی بیفتد اینده خوبی در انتظارشان است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
هناس و شکارچی شنبه با 11 فیلم تازه در آخر هفته تلویزیون_تاشکن

وی در آخر او گفت: نتیجه این اتفاق در اساطیر ما  این است که مردم با تحولی ناگهانی و جهانی و اتفاقی بزرگ روبه رو خواهند شد.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها