خوش آمدید

ماجرای فروش گواهی معاینه فنی برای خودروهای معیوب چیست؟

ماجرای فروش گواهی معاینه فنی برای خودروهای معیوب چیست؟

به نقل از برنا؛ سید محمد مهدی میرزایی قمی؛ سرپرست شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در خصوص نحوه نظارت بر مراکز معاینه فنی در سرزمین اظهار کرد: در ضوابط و قوانین به صراحت تکالیف دستگاه‌ها در او گفت و گو نظارت اشکار گردیده و در صورت تخلف بایستی دستگاه های مسئول در این ربط بازدید‌ها و پیگیری‌های ملزوم را انجام بدهند. بدون تردید با دقت به این که هرگونه اهمال، سهل انگاری و چشم پوشی در این خصوص می‌تواند تبدیل خسارات جانی و مالی غیر قابل جبرانی شود، دستگاه‌های نظارتی ملزوم است که برخورد جدی و قضایی با این افراد سودجو و کاسبان مرگ داشته باشند.

میرزایی قمی با اصرار بدین نوشته که دریافت گواهی معاینه فنی برای ماشین معیوب در درجه نخست تهدید کننده ایمنی و سلامت راکب و سرنشینان همان ماشین است، او گفت: انجام معاینه فنی به روش صحیح و دقیق از دو رکن و مرتبه دارای کارائی و اهمیت است. رکن نخست آن مربوط به کنترل حاکمیتی بوده که در تعداد بسیاری از کشورها توسط دولت‌های ملی یا محلی به منظور مطمعن از انطباق با مقررات حاکم بر ایمنی و انتشار کردن گازهای آلاینده برای خودروها اعمال می‌شود.ماشین با یک استاندارد اشکار تشکیل می‌شود و در چرخه تردد نیز بایستی با مراعات شرایط تعریف شده از منظر ایمنی و آلایندگی اجازه تردد داشته باشد. انجام دوره ای معاینه فنی خودروها در قانون نیز به همین منظور پیش بینی شده است. مضاف بر الزامات قانونی یک رکن هم مربوط به شهروندان و مسئولیت اجتماعی ایشان در روبه رو نگه داری سلامت خود و دیگر شهروندان است. مراکز معاینه فنی قسمت‌های آزمایشگاهی قابل اعتمادی است که شهروندان می‌توانند از حالت سلامت فنی خودروی خود مطلع شوند. انجام معاینه فنی و دریافت گواهی وابسته ی معتبر از مراکزی که در صحت و سلامت خدمات اراعه خواهند داد پیش نیاز ضمانت ایمنی و سلامت شهروندان است.

ادامه مطلب
پیشنهاد‌های کاربردی در روبه رو با آلودگی هوا - تاشکن

وی در خصوص منفعت گیری از معاینه فنی‌هایی که صحت آن مورد تایید نیست، افزود: بنا بر تدبیر پلیس راهور بر پایه ضوابط قانونی از چند ماه قبل در مطرح اختصاصی ای گواهی معاینه فنی خودروهای دودزا و دچار نقص فنی باطل می‌شود و این خودروها بعد از از بین بردن نقص بایستی مجددا نسبت به انجام معاینه فنی خودروی خود عمل نمایند.این نوشته حتی برای خودروهای سانحه دیده در تبصره ماده ۷ آیین نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی ماشین نیزتاکید گردیده که در صورت سانحه یا تصادف برای وسیله نقلیه دارای گواهی معاینه فنی با تشخیص کارشناس تصادف راهنمایی و رانندگی ماشین بایستی مجددا نسبت به معاینه فنی ماشین عمل نمایند.گفتنی است بنا براعلام معاون عملیات پلیس راهور پایتخت از ابتدای مطرح گواهی معاینه فنی بالغ بر ۱۱ هزار دستگاه ماشین دودزا و دچار نقص فنی باطل گردیده است.

ادامه مطلب
عوارض باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

میرزایی قمی در خصوص کارکرد مراکز معاینه فنی شهر تهران و نحوه نظارت بر این مراکز تصریح کرد: در مراکز شهر تهران نظارت عالیه به طور کامل و دقیق با منفعت گیری از تجهیزات، نیروهای انسانی مجرب و دوربین‌های مستقر در مراکز انجام می‌شود و  این ستاد با دقت به تکالیف قانونی همه تلاش خود را برای جلوگیری از ابراز هرگونه تخلف احتمالی و ارتقا سطح کیفی سلامت و صحت خدمات به شهروندان می‌نماید.

گفتنی است سهم تهران از مقدار مراجعین پلاک تهران به مراکز معاینه فنی تنها ۳۷ درصد است و ۴۰ درصد از خودروها بنا بر اظهار پلیس راهور فاتب از مراکز خارج از شهر تهران معاینه فنی دریافت می‌کنند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
زمان پخش «برمودا» کامران نجف زاده اشکار شد

بنا بر اظهار سامانه یکپارچه معاینه فنی کشوری سیمفا، مراکز معاینه فنی خودروهای شهر تهران در قیاس با دیگر مراکز سرزمین به طور دقیق‌تر و ضابطه‌مندتری نسبت به پایش خودروها از منظر آلایندگی و ایمنی عمل می‌نماید.

تحلیل نتایج آزمون خودروهای مراجعه کننده به شهر تهران مشخص می کند در کل ۳۰ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نگردیده و تعدادی از این خودروهای مردود دارای چند نقص بوده اند. این آمار مشخص می کند، بدون تردید این دقت و سطح پایش نتیجه نظارت‌های مستمری است که ستاد معاینه فنی خودروهای تهران بر صحت کارکرد مراکز معاینه فنی تحت پوشش خود دارد.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
متا برای استفاده از چهره افراد معروف در چت‌بات خود، به آن‌ها 5 میلیون دلار می‌دهد

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها