خوش آمدید

علاقمندی روسیه به گسترش همکاری‌ با ایران در حوزه سلامت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

رایزنی با قطر و عمان در حوزه سلامت/ گسترش گردشگری سلامت – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، محمد حسین نیکنام دستیار اختصاصی وزیر بهداشت، در حاشیه نخستین همایش پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع با عبدالطیف عبدالله مدیرکل امور بین الملل وزارت بهداشت دولت قطر دیدار و در عرصه گسترش همکاری در حوزه سلامت به او گفت و گو و گفتگو پرداختند.

وی در این دیدار، ضمن معارفه توانمندی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حوزه‌های گوناگون سلامت، آمادگی ایران را به منظور گسترش همکاری با سرزمین قطر خبرداد.

عبدالطیف، نیز در ادامه ضمن سپاس از مسئولین وزارت بهداشت ایران برای دعوت از ایشان جهت شرکت در نخستین همایش پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، خاطرنشان کرد: در این همایش مطالب زیاد تازه و ارزنده‌ای در عرصه مراقبت‌های بهداشتی اولیه اراعه شد.

وی او گفت: ایران یکی از کشورهای پیشرو در حوزه سلامت در سطح منطقه بوده و ما علاقه مند به گسترش همکاری با وزارت بهداشت ایران هستیم.

ادامه مطلب
بارسلونا برای هر سناریو احتمالی روبه رو ناپولی آماده است

گسترش همکاری ایران و عمان در حوزه سلامت

در حاشیه برگزاری نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت و ادامه این دیدارها، دستیار اختصاصی وزیر بهداشت، این چنین با خانم خلود الفرجیه مدیرکل بهداشت عمومی وزارت بهداشت سرزمین عمان دیدار و در عرصه گسترش همکاری‌ها در حوزه سلامت به خصوص حوزه بهداشت و پیشگیری، به گفتگو پرداختند.

نیکنام، ضمن معارفه توانمندی‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه‌های دارو و تجهیزات پزشکی، آموزش، پژوهش و درمان، آمادگی این وزارتخانه را جهت همکاری و انتقال تجارب موفق کشورمان به وزارت بهداشت عمان خبرداد.

ادامه مطلب
محمدرضا گلزار و «پانتومیم» نمره قبولی می گیرند؟_تاشکن

او گفت: اکنون تعداد بسیاری از گردشگران سلامت عمانی به ایران سفر می‌کنند که خوشبختانه این تعداد رو به افزایش است.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری نزدیک و تعیین رایزن سلامت توسط دو سرزمین، حوزه گردشگری سلامت خصوصاً در حوزه بیمه سلامت، سر و سامان بیشتری یابد.

نیکنام با گفتن این که در ایران داروهای با کیفیت و با قیمت مناسبی تشکیل می‌شود، در ادامه گفت: ایران ۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز خود را در داخل سرزمین تشکیل می‌کند و ۴۰ درصد از تجهیزات پزشکی موردنیاز نیز در ایران تشکیل می‌شود.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دستیار اختصاصی وزیر بهداشت او گفت: این چنین ظرفیت‌های زیاد مناسبی به منظور همکاری دانشگاهی و پذیرفتن دانشجو و انجام تحقیقات مشترک در ایران وجود دارد.

ادامه مطلب
دختران هاکی روی یخ ایران از سد هند هم گذشتند_تاشکن

نیکنام با اشاره به دیدار وزرای بهداشت ایران و عمان در سال ۱۴۰۱، بر الزام راه اندازی کمیته‌ای مشترک بین دو سرزمین برای گسترش همکاری‌ها در حوزه سلامت، اصرار کرد.

در ادامه این دیدار، خانم خلود الفرجیه، با گفتن این که نوشته مراقبت‌های بهداشتی اولیه، موضوعی زیاد مهم است، افزود: ایران یکی از بهترین کشورهای منطقه در این حوزه است.

او همین طور گفت: نمایشگاه جانبی این همایش نشان داد که ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته است.

وی خاطرنشان کرد: گزارش این سفر و این ملاقات را به وزیر بهداشت سلطنت عمان تحویل خواهم داد و الزام گسترش همکاری بین دو سرزمین را مورد اصرار قرار خواهم داد.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها