خوش آمدید

این نکات کلیدی را برای جلوگیری از ریفلاکس جدی بگیرید

این نکات کلیدی را برای جلوگیری از ریفلاکس جدی بگیرید

به نقل از برنا؛ یکی از دلایل این کار این است که اسفنکتر تحتانی مری (LES) ضعیف یا صدمه دیده است. به طور معمول LES برای جلوگیری از حرکت غذا در معده به مری بسته می‌شود. غذاهایی که می‌خورید بر مقدار اسید تولیدی معده اثرگذار است. خوردن غذاهای مناسب، کلید کنترل ریفلاکس اسید یا بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) است که یک نوع شدید و مزمن ریفلاکس اسید معده است.

علائم ریفلاکس امکان پذیر ناشی از تماس اسید معده با مری و تشکیل سوزش و درد باشد. اگر ترشح اسید معده زیاد است، می‌توان غذاهای خاص را برای مدیریت علائم ریفلاکس اسید در رژیم غذایی گنجاند. هیچ یک از این غذاها حالت بیماری را درمان نمی‌کند و امتحان این غذاهای خاص برای تسکین علائم باید بر پایه ازمایش ها شخصی باشد.

ادامه مطلب
ماشاریپوف ازبک به استقلال تهران پیوست

مواد غذایی گیاهی مناسب برای کنترل و افت ریفلاکس معده چیست؟

سبزیجات به طور طبیعی چربی و قند مقداری دارند که لوبیا سبز، کلم بروکلی، مارچوبه، گل کلم، سبزیجات برگ‌دار، سیب زمینی و خیار گزینه‌های خوبی می باشند. از بین گیاهان دارویی که در عطاری‌های نیز در دسترس است می‌توان به زنجبیل اشاره کرد که خواص ضد التهابی دارد و یک درمان طبیعی برای سوزش سر دل و دیگر مشکلات گوارشی است. می‌توان ریشه زنجبیل رنده شده یا تکه شده را به اسموتی‌ها اضافه کنید یا برای افت علائم، چای زنجبیل بنوشید.

بلغور جو دوسر، یک غلات کامل است و این چنین منبع عالی فیبر است. یک رژیم غذایی سرشار از فیبر گزینه مناسبی برای خطر کمتر ریفلاکس اسید است. نان و برنج سبوس‌دار منبع های مناسب دیگر غنی از فیبر می باشند.

ادامه مطلب
"طنز پارسی" در شب یلدا به شبکه مستند می آید + فیلم

میوه‌های غیر از مرکبات از جمله خربزه، موز، سیب و گلابی نسبت به میوه‌های اسیدی کمتر علتایجاد علائم ریفلاکس خواهد شد.

موادگوشتی و پروتئینی سالم و سودمند برای ریفلاکس

گوشت‌های بدون چربی همانند مرغ، بوقلمون، ماهی و غذاهای دریایی کم چرب مواردی می باشند که می‌توانند علائم ریفلاکس اسید را افت دهند و می‌توان آن‌ها را به‌صورت کبابی، پخته شده یا آب پز مصرف کرد. سفیده تخم مرغ نیز گزینه مناسبی است اما زرده تخم مرغ را به علت چربی بالا باید محدود کرد، چون امکان پذیر علائم ریفلاکس را تشدید کند.

ادامه مطلب
خواست نام گذاری یکی از اماکن ورزشی به نام «مسعود اسکویی»_تاشکن

محرک‌های تشکیل علائم ریفلاکس چیست؟

سوزش سر دل یکی از علائم رایج ریفلاکس اسید و بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) است. امکان پذیر بعد از خوردن یک وعده غذایی کامل یا برخی غذاها در شکم یا قفسه سینه سوزش حس شود. GERD این چنین می‌تواند علتاستفراغ یا برگشت اسید به مری شود. برخی علائم دیگر نیز همانند سرفه خشک، گلو درد، نفخ آروغ یا سکسکه، مشکل در بلع، توده در گلو حس شود. تعداد بسیاری از افراد مبتلا به GERD فهمید خواهد شد که برخی از غذاها علتایجاد علائم آن‌ها خواهد شد. هیچ رژیم غذایی یکسانی نمی‌تواند از همه علائم ریفلاکس جلوگیری کند و محرک‌های غذایی برای هر کس متفاوت است.

اما مسئله مهم و کلی که می‌توان برای همه در نظر گرفت این است که غذاهایی که پرچرب و یا اسیدی می باشند همچون لیمو ترش و … را باید از برنامه‌ غذایی خود حذف کنند.

ادامه مطلب
کدام داروخانه‌ها اجازه فعالیت ندارند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

تحول سبک زندگی برای کنترل علائم ریفلاکس

مصرف آنتی اسیدها و دیگر داروهایی که تشکیل اسید را افت خواهند داد می‌تواند برای کنترل علائم ریفلاکس مناسب باشد، اما برای داشته باشید که منفعت گیری بیشتر از حد می‌تواند عوارض جانبی منفی تشکیل کند.

اما به‌طور کلی برای التیام این درد، وزن مناسب را نگه داری کنید. آدامسی بجوید که با طعم نعناع نباشد. از مصرف الکل خودداری کنید. سیگار نکشید. پرخوری نکنید و آهسته غذا بخورید. حداقل ۲ ساعت بعد از صرف غذا در حالت ایستاده بمانید. از پوشیدن لباس‌های تنگ خودداری کنید. ۳ تا ۴ ساعت قبل از رفتن به رختخواب غذا نخورید و این چنین برای افت علائم ریفلاکس در زمان خواب، سر تخت خود را ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر بالا بیاورید.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
نرخ کرایه تاکسی در شهر تهران از اول اردیبهشت 1403 افزایش خواهد یافت_تاشکن

افراد مبتلا به GERD طبق معمول می‌توانند علائم خود را با تحول شیوه زندگی و دارو کنترل کنند. اگر تحول شیوه زندگی و داروها علتبهبود علائم نشد، با پزشک خود سخن بگویید کنید. پزشک داروهای تجویز شده را تحول می‌دهد یا در موارد شدید جراحی را پیشنهاد می‌کند.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها