خوش آمدید

چانگان لومین

نگاهی به چانگان لومین، جانشین مناسبی برای خودروهای ارزان‌قیمت داخلی


هنگامی که او گفت و گو از تشکیل ماشین نقل می‌شود، خودروسازان ایرانی مدام به این نوشته اشاره می‌کنند که هیچ‌ خودرویی با قیمت ۵۰۰۰ دلار در جهان وجود ندارد و ما ماشین را ارزان تشکیل می‌کنیم. حال آن‌که اندکی دورتر از کشورمان و در چین، خودروهای خاصی همچون چانگان لومین با این قیمت اراعه خواهد شد. چانگان لومین یک هاچ‌بک الکتریکی است و با قیمت تقریبی ۵۰۰۰ دلار، شتاب قابل قبولی را در اختیار راننده اش قرار می‌دهد.

نگاهی به چانگان لومین، جانشین مناسبی برای خودروهای ارزان‌قیمت داخلی ۲۴

یقیناً چانگان لومین ماشین بزرگی نیست و در کلاس میکروکارها یا خودروهای زیاد ریز قرار می‌گیرد. از زمان تشکیل ماشین مشترک سایک و جنرال موتورز یعنی وولینگ هونگ گوانگ، این خودروها در چین محبوب واقع شده‌اند. چری QQ بستنی و جیلی پاندا نیز دو مدل دیگر از همین خودروها در چین به حساب می‌آیند. ابعاد میکروکار چانگان شامل ۱.۵۴/۱.۷/۳.۲۷ متر می باشند و فاصله محوری آن ۱.۹۸ متر است.

ادامه مطلب
انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل اشتباه در سرزمین - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

قیمت و مشخصات تیپ‌های گوناگون چانگان لومین

اکنون قیمت چانگان لومین در بازار چین از محدوده ۳۷۹۰۰ یوان اغاز می‌شود که معادل تقریبی ۵۲۵۰ دلار است. چانگان بیشترین تخفیف را نیز برای این نسخه در نظر گرفته است. چانگان مدل لومین را در تیپ‌های سوئیت، فریگرنت و هانی به بازار چین اراعه کرده است. برد نسخه پایه یعنی سوئیت با یکبار شارژ، ۱۵۵ کیلومتر است. نسخه‌های دیگر این ماشین به ترتیب ۲۰۵ و ۳۰۱ کیلومتر برد دارند.

چانگان لومین
نگاهی به چانگان لومین، جانشین مناسبی برای خودروهای ارزان‌قیمت داخلی ۲۵

مدل سوئیت به موتور ۳۰ کیلوواتی تجهیزاست، در حالی که مدل‌های نیرومندتر موتور ۳۵ کیلوواتی دارند. برای همه مدل‌ها، یک شارژر کند در سمت چپ ماشین تعبیه شده است. مدل‌های گران‌تر هانی و فریگرنت یک پورت شارژ سریع اضافه نیز در اختیار کاربر قرار خواهند داد. ظرفیت پکیج باتری تیپ پایه ۱۲.۹۲ کیلووات است. تیپ‌های گران‌تر فریگرنت و هانی نیز به ترتیب باتری‌های ۱۷.۶۵ و ۲۸.۰۸ کیلووات ساعتی دارند. باتری این ماشین از نوع LFP‌ یا لیتیوم آهن فسفات است.

ادامه مطلب
مهدی تاج با رئیس فدراسیون فلسطین دیدار کرد_تاشکن
آخرین مطالب

مدل فریگرنت از چانگان لومین به علت در اختیار داشتن موتور قوی و باتری کوچکتر، بیشترین شتاب را ثبت می‌کند. شتاب صفر تا صد این نسخه ۶.۱ ثانیه است. تیپ هانی نیز با یک دهم ثانیه زیاد تر، در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. با این حال حتی تیپ ارزان‌ این ماشین یعنی سوئیت نیز شتاب صفر تا صد ۶.۵ ثانیه‌ای دارد. یقیناً شدت همه مدل‌ها روی ۱۰۱ کیلومتر محدود شده است و در واقع با یک ماشین شهری روبه رو هستیم.

ادامه مطلب
پرسپولیس یک تیم روی نیمکت و یک تیم در زمین دارد
کابین خودرو
نگاهی به چانگان لومین، جانشین مناسبی برای خودروهای ارزان‌قیمت داخلی ۲۶

ظاهر خاص چانگان لومین، علتشده است تا این ماشین همانند به کی‌کارهای ژاپنی باشد. رینگ‌های ماشین از نوع ۱۴ اینچی است. درون کابین نیز سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی، کلاستر دیجیتال ۷ اینچی و دستیار صوتی را خواهید دید. در سال ۲۰۲۳، چانگان بیشتر از ۱۴۰ هزار دستگاه لومین را در چین فروخت. ۷۷ درصد مشتریان این ماشین را بانوان راه اندازی خواهند داد.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها