خوش آمدید

مسیر بیمارستان‌ها باید تغییر کند/ مهم‌ترین چالش های سلامت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

مسیر بیمارستان‌ها باید تحول کند/ با اهمیت ترین چالش های سلامت – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، در دومین روز همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع که با وجود نمایندگان ۱۷ سرزمین برگزار شد، در چند پنل تخصصی درمورد موضوعاتی همچون برنامه سلامت نوزادان، فناوری‌های تازه و ترقی روش های نظارت و برسی برای بهبود کیفیت خدمات سلامت، تسریع در نتایج سلامت نوزادان، نقش تحول قسمت بیمارستان در تحکیم مراقبت های بهداشتی اولیه، همسوسازی نظام آموزش حرفه های بهداشتی مطابق با نیازهای مراقبت های بهداشتی اولیه مطالبی نقل شد.

گاگان گوپتا نماینده UNICEF که درمورد ادغام برنامه سلامت نوزادان در این کنگره سخنرانی می‌کرد، او گفت: از همه همکاران بهداشتی سراسر دنیا و نیز دیگر مسئولانی که برای افزایش سلامت مردم جهان به ما پشتیبانی می‌کند سپاس می‌کنم، دغدغه امروز این است که چطور از مرگ و میرهای مادران باردار، نوزادان و کودکان پیشگیری کنیم.

وی حالت برخی کشورها در خاورمیانه و آفریقا را نامطلوب توصیف کرد و در ادامه گفت: ما در میانه دوره آزمایشی هستیم ضمن این که طی پنج سال قبل، مداخلات بهداشتی ما در منطقه تغییرات مقداری داشته است.

گاگان گوپتا اصرار کرد: یونیسف برای بقای کودکان و پوشش و دسترسی منصفانه همه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی تلاش می‌کند.

نماینده UNICEF با گفتن این که اگر می‌خواهیم جان و سلامت نوزاد را نگه داری کنیم باید به بهداشت مادر هم دقت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید درمورد بهداشت مادر و کودک برنامه‌ریزی کنیم ضمن این که یکپارچه‌سازی ایده‌ها الزام دارد.

سالانه ۲۴ میلیون زن باردار در خانه زایمان می‌کنند

وی با اشاره به این که افرادی که در عرصه بهداشت در مجامع جهانی کار می‌کنند باید باهم متحد شوند، اضافه کرد: نیاز داریم که در حوزه بهداشت و درمان اندوخته گذاری کنیم، تا این مدت در جهان به طور سالانه ۲۴ میلیون زن باردار در خانه زایمان می‌کنند، بدون این که فرد ماهری از آنها مراقبت کند.

نماینده UNICEF به یک میلیون و ۹۰۰ هزار استیل بورن (نوزاد مرده) در دنیا در سال اشاره کرد و افزود: متأسفانه روال کاهشی این قضیه زیاد کند است.

به حرف های وی، دسترسی به اهداف ۲۰۳۰ در عرصه سلامت زنان باردار، در دوران بارداری و سپس از زایمان و فراهم سلامت نوزادان الزام برنامه ریزی و اندوخته گذاری زیاد تر است.

گاگان گوپتا، اجرای مطرح بهورزان را با اهمیت ترین واسطه در فرآیند اراعه خدمت سلامت و بهداشت دانست و افزود: مثال‌های زیاد خوبی در این عرصه حاضر است، در هندوستان یک میلیون نفر بهورز داریم که خدمات مناسبی اراعه خواهند داد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

وی با اشاره به این که با اهمیت ترین نوشته در زایمان این است که ویزیت‌های خانگی از مادران باردار انجام می‌شود، اضافه کرد: باید مشاوره‌های درمانی سپس از زایمان و بسته‌های درمانی مقابله با عفونت‌های باکتریایی انجام و پیگیری شود.

ادامه مطلب
ماهواره‌های اسپیس‌ایکس می‌توانند میدان مغناطیسی زمین را ضعیف کنند_تاشکن

عباس علیپور درمورد ادغام فناوری‌های تازه و ترقی راه حلهای نظارت و برسی برای بهبود کیفیت خدمات سلامت مواردی را نقل کرد و افزود: بدون شک تکنولوژی کیفیت خدمات را ارتقا می‌دهد، یکی از مصادیقی که ما در تکنولوژی داریم او گفت و گو‌ای اچ آر (آزمایش با مقصد شناسایی بیماری‌ها) است.

وی با گفتن این که‌ای اچ آر منافع بسیاری دارد که یکی از آنها ذخیره سازی و به اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به بیماران است، او گفت: این روش می‌تواند خطاهای پزشکی را افت دهد.

علیپور با گفتن این که موارد یکی دیگر از موارد نقل در ای اچ آر ساده کردن راه حلهای اراعه خدمت در سلامت برای متولیان این حوزه است، در ادامه گفت: شناسایی بیماری‌ها و عوامل خطر الزام دارد و این حوزه فقطً فهمید دولت‌ها نیست بلکه این نوشته باید به طور فردی و خانوادگی نیز جستوجو شود.

وی به دیگر کاربردهای‌ای اچ آر اشاره کرد و او گفت: به طور مثال به افرادی که در مناطق دور دست می باشند با پشتیبانی این سیستم می‌توان خدمت به موقع و با کیفیت اراعه داد، این سیستم ریسک فاکتورها را به مراتب ساده‌تر شناسایی می‌کند، فکر کنید اگر فردی به مراکز درمانی و بهداشتی ما مراجعه کند چنانچه با پشتیبانی سیستم پیگیری و یا همان پرونده سلامت فهمید شویم به طور ژنتیکی، بیماری در خانواده شایع است سناریوی درمان متفاوت خواهد شد، مسئله اینجاست که اگر اشکار شود بین اهالی روستا و یا منطقه‌ای که فرد در آن زندگی می‌کند نیز مشکلاتی وجود دارد اساساً عوامل پیشگیری و درمان تحول خواهد کرد.

شرلی مارک پرابو نماینده UNICEF نیز در پنلی با نوشته تسریع در نتایج سلامت نوزادان اظهار کرد: برخی مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا به اهداف افت مرگ و میرهای بعد از بارداری دست نیافته‌اند.

وی با گفتن این که در واقع در سال ۲۰۲۱ ۱۷ هزار مرگ و میر داشتیم و این آمار مشخص می کند که فعالیت‌های یونیسف به اهداف خود نرسیده اضافه کرد: مقصد جهانی ۱۲ مرگ و میر در ۱۰۰۰ بوده است.

مارک پرابو در ادامه گفت: می‌خواهیم راهکارهای احتمالی در این باره اشکار کنیم تا بتوانیم به اهداف ۲۰۳۰ برسیم، باید بازدید کنیم طی سالی که قبل چرا سیاست‌های کشورها تبدیل بهبود شرایط زنان باردار و نوزادان نشده است، حتی در شمال آفریقا پسرفت هم داشته‌ایم.

نماینده یونیسف خاطرنشان کرد: به زودی ما در یونیسف برسی‌های خود را در این عرصه ادامه خواهیم داد؛ در هشت سرزمین از جیبوتی گرفته تا سوریه و لبنان، این نوشته را بازدید کرده ایم و بازدید‌های اولیه مشخص می کند که در این کشورها دچار مشکلاتهای انسانی هستیم.

وی با اشاره به این که شاخص‌های سلامت مادر و نوزاد در ایران به طور چشمگیری ارتقا داشته گفت: ایران می‌تواند به گفتن الگویی موفق، زمان مناسبی برای منفعت گیری از ازمایش ها به دیگر کشورها اراعه دهد.

مارک پرابو اضافه کرد: علاقه‌مند هستیم بدانیم، آیا ایران می‌خواهد بخشی از برسی ما باشد و ازمایش ها علمی خود را با دیگر کشورها به اشتراک بگذارد یا خیر؛ در این عرصه مشتاق همکاری دفتر خودمان با نهادها و مقامات بهداشتی درمانی ایرانی هستیم.

ادامه مطلب
اهدای خون صد درصد داوطلبانه ایرانی‌ها شهرت جهانی دارد - تاشکن

حمید رواقی نماینده WHO با نوشته نقش تحول قسمت بیمارستان در تحکیم PHC (مراقبت‌های بهداشتی اولیه) سخنرانی کرد و او گفت: درمورد بیمارستان تعریف‌های بسیاری می‌شود، اما با تعریف WHO بیمارستان مکانی است که باید ۲۴ ساعته خدمات سرپایی و بستری انجام دهد.

لزوم تحول مسیر بیمارستان‌ها

وی با اشاره به این که بیمارستان نقش متغیری هم برای دیگر اجزای نظام سلامت دارد، در ادامه گفت: به نظر می‌رسد تعریف بیمارستان را باید تحول داد به این شکل که در بیمارستان‌ها از سوی درمان بیماری باید به سمت از بین بردن نیازهای سلامت مردم حرکت کنیم.

گوهر واجید نیز در پنلی با نوشته همسوسازی نظام آموزش حرفه‌های بهداشتی مطابق با نیازهای PHC او گفت: اگر به کارکرد پزشکی که مشکل بیماری را حل می‌کند دقت کنید، می‌بینید که همه عناصر بهداشت و سلامت و دیگر کارکنان باید با او همکاری کنند و او باید نقش یک رهبر را در این عرصه ایفا کند.

او گفت: در مباحث سلامت باید آموزش‌ها مبتنی بر آموزش‌های کاربردی باشد، در ایران این کار انجام شده است.

به حرف های گوهر، در واقع از پیشینیه‌های تحقیقات می‌شود فهمید که ایران این کار را به خوبی انجام داده و آموزش‌ها برای کادر بهداشت و درمان زیاد واقع گرانه بوده است؛ ضمن این که یافته‌ها بیانگر این است که تعداد بسیاری از چالش‌های آموزش مامایی در عرصه بافت اجتماعی و فرهنگی و فرهنگ مادرانه قابل توجیه است.

الزام اصلاحات آموزشی برای دستیابی به عدل درمان

وی با اشاره به این که تبعیض علیه بیماران یکی از چالش‌هایی است که در برخی مطالعات به آن دست یافته ایم اصرار کرد: ما به اصلاحات آموزشی در سراسر دنیا برای دسترسی به عدل در درمان نیاز داریم.

حامد مصلحی نیز در این پنل با نوشته توانایی‌های برنامه‌های سلامت روان اجتماعی در جمهوری اسلامی و نقش آن سخنرانی کرد و او گفت: بدون تردید عواملی اجتماعی همانند عدم امنیت، فقر و تبعیض اجتماعی از جمله عوامل مؤثر بر سلامت است چرا که بدون آن نمی‌توان به سلامت عمومی فکر کرد.

وی به تأثیر شاخص‌های حوزه بهداشت بر سلامت عمومی اشاره کرد و او گفت: فقر در ربط مستقیم با شاخص‌های سلامت است، در ایران تأثیرگذاری کلان توسط شورای عالی امنیت و غذا انجام می‌شود و این ساختار مهمی است اما برای ما که در واحد اجرایی هستیم و با مردم مستقیماً در ربط هستیم تأثیر این عوامل بر شاخص سلامت به خوبی قابل لمس است.

مصلحی در ادامه با گفتن این که دستاوردها سلامت محور ایران مورد تقدیر سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته خاطرنشان کرد: در چهار سال قبل مراکزی را به طور آزمایشی راه اندازی کرده ایم و اثربخشی آن در سطح آزمایشی سنجیده شده، در این مراکز با اهمیت ترین محورهای نیازمند مداخله موضوعات مربوط به اصلاح سبک زندگی، اختلالات روانشناختی و تغذیه است که نیاز به آموزش با مقصد ترقی سطح سلامت دارد.

وی با اشاره به نیازهای گوناگون افراد صدمه دیده او گفت: به گفتن مثال فردی که همسرش زندانی است به صرف آموزش رایگان مشکلش رفع نمی‌شود، این افراد مشکلات بسیاری دارند که با پشتیبانی مددکاران، دولت‌ها و در بخشی شراکتهای مردمی، تا حدودی این مشکلات مرتفع و یا تسهیل می‌شود.

ادامه مطلب
تبیین ظرفیت‌ها و فرصت‌های تقویت همکاری‌های جامع ترانزیتی ایران، افغانستان و چین

مصلحی با گفتن این که برای از بین بردن مشکلات و برقراری عدل در سلامت باید اراده تحولی وجود داشته باشد اصرار کرد: این اراده از بیشترین سطح سیاسی تا پایین‌ترین سطح باید باشد تا این برنامه‌ها امکان عملیاتی شدن داشته باشند.

حفاظت مالی از شهروندان در دستور کار نظام سلامت قرار گیرد

اردشیر خسروی نیز درمورد حاکمیت نظام سلامت و حاکمیت در پی اچ سی او گفت: نظام سلامت باید حفاظت مالی ملزوم را از شهروندان در دستور کار داشته باشد، به این علت نظام‌های سلامت باید عدل محور باشند.

وی با گفتن این که در نظام سلامت باید به جستوجو چارچوب استراتژیکی در راستای سیاستگذاری باشیم، اضافه کرد: این چارچوب باید نظارت مناسبی داشته باشد و همکاری بین بخشی و هماهنگی‌های ملزوم را به شکل مناسب داشته باشد و قوانین و مقررات مناسبی برقرار کند.

به حرف های خسروی، باید پاسخگوی مردم باشیم برای این کار نیاز به برنامه‌های مدون و مدیریت کارآمد داریم.

وی، شراکت مردم در نظام سلامت را الزامی گفت و اصرار کرد: نمی‌توان بدون شراکت مردمی، برنامه سلامت خانواده را به اهدافش برسانیم.

خسروی، به‌روزرسانی قوانین و مقررات، منفعت گیری از کلان داده‌ها، مسئولیت پذیری اجتماعی و عدل محور را راهکار مؤثری برای پیشبرد اهداف نظام سلامت دانست و او گفت: بدون این فاکتورها نمی‌توان حاکمیت مناسبی در نظام سلامت داشته باشد.

حسین ملک افضلی مدیر پیشکسوت شبکه بهداشت سرزمین و مدیر پنل رویکردهای کل‌نگر در راستای تحکیم کنش جامعه در نظام سلامت پایدار و مؤثر او گفت: شاخص امید به زندگی به علت رشد تکنولوژی افزایش یافته است، اما تکنولوژی همه چیز نیست تکنولوژی را باید مدیریت کرد.

او گفت: مقصد ما فراهم کردن خدماتی برای مردم با برتری پیشگیری و مراقبت است.

ملک افضلی خطاب به مسئولان حوزه سلامت او گفت: تکنولوژی خوب است اما در بازار تکنولوژی گیر نیفتید باید در وزارت بهداشت ساختاری باشد که تکنولوژی‌ها را برسی کند تا از آن‌ها به درستی منفعت گیری شود.

وی خواستار تشکیل مکانیزمی با مقصد شراکت زیاد تر مردم در نظام سلامت شد و او گفت: اگر با پشتیبانی مردم تحقیقات پژوهشی و میدانی انجام دهیم قطعاً خروجی‌ها به‌سود مردم است.

انطباق پذیری؛ رمز تاب‌آوری

نسرین کشاورز عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این نشست او گفت: یکی از موضوعاتی که مورد تحلیل قرار گرفته این است که ۶۵ میلیون سال پیش نسل دایناسورها منقرض شدند، اما مورچه‌ها به بقای خود ادامه دادند؛ چطور است که این قدر تاب‌آوری متفاوت است.

وی او گفت: نظریه قوی سیاه می‌گوید همه قوها سفید می باشند ولی قوهای مشکی دیده شده‌اند، از این اتفاق قوی سیاه این نتیجه را برداشت می‌کنیم که امکان پذیر با اتفاقی روبه رو شویم که مورد انتظار نیست به گفتن ساده‌تر پاندمی کوید ۱۹ برای ما قوی سیاه می بود.

این استاد دانشگاه او گفت: زیست‌شناسان سال‌ها تلاش کردند که علت بقای مورچه‌ها را بفهمند یکی از کلیدهای بقای مورچه‌ها انطباق پذیری و همکاری بین آنها بوده است به همین علت است که با تلاش توانستند بین محیط و شرایط انطباق تشکیل کنند، در کلنی‌های مورچه‌ها قوانینی وجود دارد برای مثالً یکی این است که اگر مورچه‌ای حاضر بزرگ‌تری را ببیند باید از آن اجتناب کند. ما در کلنی‌های مورچه‌ها رهبری را می‌بینیم.

ادامه مطلب
نقش ویتامین E در کنترل متابولیسم هورمون ها

کشاورز در قسمت فرد دیگر از سخنان خود او گفت: در بیماری‌های مزمن و غیرواگیر نیازمند اصول و اهداف و قوانین متفاوت هستیم، به جای این که برنامه کامل علمی داشته باشیم باید تنوع را در نظر بگیریم و به همین شکل در منبع های انسانی جنسیت، دانش تخصصی همه را مد نظر قرار دهیم.

به حرف های وی، نوشته بعدی مهندسی شبکه‌های تعاملی است؛ باید ببینیم چه فردی با چه فردی در ربط باشد و در عین حال باید از خود مختاری و استقلال هر کدام از این‌ها مطمعن داشته باشیم؛ در ایران استان‌ها باید اختیار و استقلال بیشتری داشته باشند تا با دقت به شرایط خودشان قوانین مربوط به سلامت را راهبری کنند

سمر القکی نیز در پنل تخصصی به “شهر سلام به گفتن بستری برای شراکت اجتماعی ازمایش ها بین المللی” اشاره کرد و او گفت: ما می‌خواهیم محیط زندگی مردم را بهبود ببخشیم و ما طبق معمولً برای این کار به شراکت بین بخشی و مردمی نیاز داریم برنامه شهر سالم شامل ضمانت قوی برای نوآوری‌ها و سازماندهی و فعال کردن همه مردم برای شناسایی همه عوامل اجتماعی سلامت است.

وی با گفتن این که در سطح شهرها قدم اول برای اجرای مطرح شهر سالم پلتفرمی چند بخشی است، اصرار کرد: باید عرصه شراکت مردم در قسمت‌های گوناگون و محیطی فراهم شود تا جامعه توانمند شده و تصمیمات بهتری اتخاذ شود.

وی با این که ۱۵۰ شهر در ایران به گفتن شهر سالم انتخاب شده‌اند، او گفت: هفت شهر نیز چشم به راه قبول نهایی برای دریافت شاخص‌های شهر سالم می باشند.

دیبا راجان نیز در این پنل تخصصی درمورد “پاسخگویی و مسئولیت اجتماعی و شراکت جامعه در PHC ” او گفت: باید به ازمایش ها دقت کنیم و ضمن به اشتراک گذاشتن ازمایش ها، تلاش کنیم تا حالت نظام سلامت بهبود اشکار کند.

وی او گفت: آنچه که مهم است و همه توافق داریم این است که یادمان باشد قسمت مهمتری از مراقبت‌ها نیاز به شراکت اکثریت مردم دارد، ملزوم است ضمن دقت به برتری‌های جامعه و مردم، ساز و کارهایی تدوین کنیم که افراد بتوانند نیازهایشان را فراهم کنند.

به حرف های وی، این سیستم پشتیبانی می‌کند تا بر پایه مطالعاتی که انجام شده تاب‌آوری را افزایش دهیم و کاری کنیم که جوامع ما در زمان‌های بحرانی همراه ما باشند.

راجان در ادامه گفت: تجارب بسیاری هست که می‌توانیم از آن‌ها منفعت گیری کنیم تا فضا برای شراکت مردمی فراهم شود، متولیان حوزه سلامت باید صداهای اقشار گوناگون جامعه را بشنوند، بعضی اوقات مطالبات مردم شنیده نمی‌شود باید گوش شنوا و چشم بینا داشته باشیم تا شاخص‌های سلامت ارتقا یابد.

فرشید رضایی مدیر دفتر آموزش و ترقی سلامت وزارت بهداشت، نیز در یکی از پنل‌های اختصاصی این همایش با گفتن این که سپس از بحران کرونا دنیا تغییرات شگرفی را در حوزه‌های سلامت، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی توانایی کرد او گفت: پشتیبانی به ریشه‌کنی این پاندمی در ایران فقطً به بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و سیاست‌های پیشگیرانه منتهی نشد بلکه ساختار فرهنگی ایران با پیشینه پشتیبانی به همنوع در خاتمه داد به این بحران تاثییر گذار می بود.

ادامه مطلب
رئیس صداوسیما در پشت صحنه سریال تازه کارگردان «گاندو»

وی با اشاره به این که نوشته سلامت به نحوه زندگی، تغذیه، ورزش و خواب کافی گره خورده افزود: سلامت خلق‌شدنی است، قضیه سلامت مستقیماً به مردم و سیاست‌هایی کشورها مرتبط است.

رضایی از اغاز برنامه‌های کاربردی با محوریت افزایش سلامت توسط وزارت بهداشت ایران خبر داد و اصرار کرد: توانایی شراکت اجتماعی و اجرای برنامه‌هایی با مقصد ترقی سلامت جامعه در سرزمین ما توانایی جدیدی نیست، اما کماکان اصلاحات و تحکیم زیرساخت‌ها در دستور کار است.

علی اکبر سیاری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این همایش، الزام منفعت گیری از دانش و علم پزشکی توسط دانش‌آموختگان را مورد اصرار قرار داد و او گفت: گفتن پزشک به فردی اطلاق می‌شود که برای پشتیبانی به همنوع از دانش و آموخته‌های خود فارغ از هر نژاد و جنسیتی منفعت ببرد.

وی یادآوری کرد: علم پزشکی وقتی قیمت و کفایت ملزوم را دارد که بتواند دردی از مردم دوا کند.

به حرف های سیاری، دانشمندان، متولیان و بزرگان حوزه سلامت و هر فردی که دانش معتبری در علم پزشکی دارد می‌تواند علتافزایش آگاهی مردم نسبت به سلامت شود.

کامران باقری لنکرانی عضو پنل سلامت خانواده و شراکت در جامعه نیز با اشاره به این که شراکت مردمی با نگاه متعصبانه و از بالا به پایین محقق نخواهد شد، اظهار کرد: مسئولان باید گوش شنوای مطالبات مردم جامعه خصوصاً مردم مناطق محروم باشند.

وی، بسترسازی برای تشکیل شراکت حداکثری اجتماعی را راهکار مؤثری برای افزایش شراکت مردمی گفت.

لنکرانی اضافه کرد: بدون شک برنامه‌هایی که به ترقی سواد و سیستم سلامت پشتیبانی نمی‌کند و فقطً جنبه تشریفاتی دارد، شراکت اجتماعی را به حداقل می‌رساند.

حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در پنل تخصصی برنامه سلامت خانواده و سلامت الکترونیک با اشاره به این که سال آینده تمرکز بر منفعت گیری از فناوری‌های نوین در دستور کار این دانشگاه است، خاطرنشان کرد: چشم انداز سال ۱۴۰۳ در دانشگاه علوم پزشکی تهران، پیشرفت و اندوخته‌گذاری مداوم و پایش در حوزه آی تی است، راه‌اندازی پکس، سامانه سمفاد و سامانه چند منظوره نظرسنجی از جمله این موارد است.

او گفت: دستیابی به نظام حاکمیت فناوری اطلاعات، نظام ادغام یافته خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات و تسهیل نقش آفرینی بازیگران حوزه فناوری خصوصاً در دانشگاه‌های علوم پزشکی الزام دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه درمورد “سامانه‌های آموزشی و پژوهشی و سیستم‌های مالی توضیحاتی داد و اظهار امیدواری کرد که بتوانیم ریل گذاری‌ها را به طوری انجام دهیم که دانشگاه علوم پزشکی تهران تبدیل به دانشگاهی فناور محور تبدل شود.

وی ضمن تشریح نحوه کارکرد سامانه‌های این دانشگاه گفت: به طور مثال یکی از سامانه‌های این دانشگاه با مقصد افت بروکراسی اداری (حذف امورات جاری کاغذی) و تسهیل فعالیت‌ها طراحی شده است.

قناعتی در خاتمه ضمن ترسیم چشم‌انداز فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال آینده او گفت: در سال تازه جدی‌تر به حوزه منفعت گیری از فناوری‌های نوین ورود می کنیم، معتقدیم که این عمل های هزینه نیست، بلکه اندوخته گذاری با مقصد اراعه خدمات باکیفیت‌تر به مردم است.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها