خوش آمدید

لطفی: باید سیاست تنبیه اجتماعی و اقتصادی فراریان مالیاتی را اجرا کنیم

باید سیاست تنبیه اجتماعی و اقتصادی فراریان مالیاتی را اجرا کنیم


به نقل از خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌ مودیان به گفتن قدم اولیه برای حل و فصل مشکلات نظام مالیاتی سرزمین نقل شد. سامانه از تیرماه سال ۱۴۰۱ به اجرا گذاشته شد و توانست پیروزی‌های نسبی در سامان دادن به امور مالیاتی سرزمین دست یابد. فاز تازه این سامانه از ابتدای ماه جاری به اجرا گذاشته شد و قرار است همه مشاغل و کسب و کار‌ها به آن بپیوندند و شفافیت در درآمد‌ها آن‌ها رقم بخورد.

ناظر مقاومت برخی اصناف به اختصاصی طلافروشان در روبه رو پیوستن به سامانه مودیان و شفاف سازی درآمد آن‌ها هستیم. به نظر می‌رسد، پیوستن به این سامانه به سود آنان نیست. افرادی که تا الان در سایه‌ی عدم شفافیت فرار مالیاتی داشته اند، نمی‌خواهند به این سامانه ملحق شوند.

ادامه مطلب
جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان گلستان برگزار می شود

لازمه‌ اخذ مالیات دقیق و عادلانه این است که از یک نظام مالیاتی قوی و کارآمد برخوردار باشیم. شواهد مشخص می کند که تا الان نتوانسته ایم یک سیستم مالیات گیری صحیح را در سرزمین تشکیل کنیم. چون می‌بینیم که شغل‌های واسطه‌ای و پرسود در کشورمان پرطرفدار می باشند و در عوض افراد تمایلی به اندوخته گذاری در کار‌های تولیدی که مقصد مالیات گیری می باشند، ندارند. کار‌های تولیدی به راحتی برای مالیات گیری در دسترس می باشند، اما عمل های پرسود سوداگرانه به علت عدم شفافیت از تیررس مالیات گیرندگان نهان می باشند. کارمندان و کارگران دولتی نیز به زعم کارشناسان در حوزه‌ی مالیاتی قربانی بی عدالتی شده اند. در حالی که مشاغل پردرآمد و خاص به انحای گوناگون از پرداخت مالیات طفره می‌روال، کارمندان و کارگران دولتی که اتفاقاً درآمد بسیاری هم ندارند، قبل از واریز حقوق شان مالیات می‌پردازند.

ادامه مطلب
مراجعه۱.۵میلیون نفر به اورژانس‌/به۲۷۰هزارنفر خدمات بستری اراعه شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در او گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا درمورد مقاومت اصناف در برابر پیوستن به سامانه مودیان و شفاف شدن درآمدهایشان اظهار داشت: ملزوم است اقداماتی را در راستای تشکیل فرهنگ پرداخت مالیات در سرزمین به اجرا بگذاریم. در مرحله‌ دوم، ملزوم است زیرساخت‌های موردنیاز برای مالیات ستانی مبتنی بر اطلاعات را تشکیل کنیم. نوشته بعدی این است که باید شرایطی به وجود بیاوریم تا مالیات دهنده مزایا مالیات دهی را در سرزمین لمس کند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
سیاست دولت فراهم کردن شرایط ازدواج آسان برای جوانان است

او همین طور گفت: مالیات یکی از با اهمیت ترین منبع های درآمدی دولت ها است و باید مالیات حقه از همگان وصول شود. شرایط جاری نیز به زیان حقوق بگیران است و بستر برای فرار مالیاتی مهیاست. این حالت باید اصلاح شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: مالیات دهندگان و دولت حقوق و وظایفی برعهده دارند. حق دولت این است که از همگان مشابه با درآمدشان مالیات دریافت کند. حق مالیات دهندگان نیز این است که بدانند مالیات‌ها در کجا به کار انداخته می‌شود.

لطفی: باید سیاست تنبیه اجتماعی و اقتصادی فراریان مالیاتی را اجرا کنیم

لطفی او گفت: دولت باید همزمان با اقداماتی که برای افزایش درآمد‌های مالیاتی اش به اجرا می‌گذارد، اولاً فرهنگ سازی برای پرداخت مالیات در سرزمین داشته باشد و ثانیاً در رابطه این که این مالیات‌ها در کجا مورد منفعت گیری قرار می‌گیرد نیز خبر رسانی و شفاف سازی کند.

ادامه مطلب
راه اندازی پرونده قضایی به تهمت فساد در یک باشگاه فوتبال کرمانی_تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

وی در خصوص این نوشته که پیوستن به سامانه مودیان به سود افرادی که تا کنون فرار مالیاتی داشته اند، نیست و آن‌ها تمایلی به این نوشته ندارند، تصریح کرد: دولت ماموریت دارد به منظور مالیات ستانی عادلانه در سرزمین به سمت منفعت گیری از سامانه‌های هوشمند و به روز حرکت کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: باید طوری عمل کنیم که راه فرار مالیاتی را بر افراد ببندیم. به طور مثال، دولت می‌تواند افرادی را که از دادن مالیات فرار می‌کنند، با محرومیت از خدمات اجتماعی روبه رو کند.

لطفی: باید سیاست تنبیه اجتماعی و اقتصادی فراریان مالیاتی را اجرا کنیم

لطفی او گفت: در وهله‌ی اول باید فرهنگ سازی‌های گسترده برای پرداخت مالیات داشته باشیم و مردم فهمید شوند که مالیات دهی یکی از ماموریت های شهروندی آن ها است. اما در ادامه باید با افرادی که با وجود درآمد‌های بالا نمی‌خواهند مالیات بپردازند، برخورد کنیم. برای مثالً گواهینامه‌ی آن‌ها توقیف شود، امکان منفعت گیری از وسایل حمل و نقل عمومی را نداشته باشند.

ادامه مطلب
سه نوشته اثرگذار در اخلاق پزشکی/ نگاه به بیمار باید تحول کند - تاشکن

او همین طور گفت: باید سیاست‌هایی را به اجرا بگذاریم تا بین افرادی که مالیات خواهند داد و افرادی که از پرداخت مالیات فرار می‌کنند، تفاوت تشکیل شود. نباید این دو دسته در جامعه با یکدیگر یکسان باشند و حتی مالیات پرداخت نکردن یک امتیاز و قیمت محسوب شود.

انتهای مطلب/ 



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها