خوش آمدید

استقرار نخستین رایزن سلامت ایران در عراق - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

استقرار نخستین رایزن سلامت ایران در عراق – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، در دیدار با هانی موسی بدرالعقابی، با گفتن این که ربط زیاد نزدیکی بین مردم ایران و عراق وجود دارد، بر راه اندازی کارگروه مشترک دو سرزمین در حوزه سلامت و گسترش همکاری‌های فی مابین از طریق این کارگروه اصرار کرد.

وزیر بهداشت با گفتن این که ارتباطات دو سرزمین ایران و عراق در همه عرصه‌ها به خصوص در حوزه سلامت ارتقا یافته است، بر گسترش همکاری‌های مشترک در حوزه‌های گردشگری سلامت، دارو، تجهیزات پزشکی، بهداشت و درمان پافشاری کرد و افزود: «آمادگی داریم ازمایش ها بهداشتی خود از جمله در پوشش همگانی سلامت را با وزارت بهداشت عراق به اشتراک بگذاریم».

وی این چنین از استقرار نخستین رایزن سلامت جمهوری اسلامی ایران در سفارت ایران در بغداد طی ماه‌های آینده خبر داد و او گفت: این نوشته به گسترش روابط دو سرزمین در حوزه گردشگری سلامت پشتیبانی خواهد کرد.

ادامه مطلب
انتشار کردن راهنمای عملی آزمون‌های نهایی دوره دوم متوسطه نظری_تاشکن

عین اللهی، تأسیس شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران در شهر مقدس کربلا با گفتن «دانشگاه سبطین» را تحقق برنامه‌ای تاریخی در سرزمین عراق توصیف و اظهار امیدواری کرد که این عمل الگویی برای کشورهای دیگر باشد.

وی این چنین حوزه دارو و تجهیزات پزشکی را از دیگر عرصه‌های همکاری دو سرزمین خواند و از آمادگی کشورمان برای تشکیل مشترک دارو و تجهیزات پزشکی و نیز صادرات تولیدات مشترک دارویی به دیگر کشورها خبر داد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
نگاهی به برنامه «به افق فلسطین»/ چرا آمد و راوی چیست؟

وزیر بهداشت افزود: آمادگی داریم با وزارت بهداشت عراق، برنامه‌ای مشترک در عرصه سلامت خانواده اجرا و این برنامه را به دنیا معارفه کنیم.

قائم مقام وزیر بهداشت عراق نیز در این دیدار با سپاس از وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران در برگزاری اجلاس بین المللی پوشش همگانی سلامت اظهار داشت: بهداشت عمومی و سلامت خانواده از دغدغه‌های مهم وزارت بهداشت عراق است که در این عرصه از ازمایش ها ایران منفعت گیری می کنیم.

بدرالعقابی این چنین به الگو برداری از ایران در عرصه گسترش خانه‌های بهداشت اشاره کرد و او گفت: ساخت خانه‌های بهداشت در عراق اغاز شده است و خوشبختانه این خانه‌ها، خدمات اولیه درمانی را نیز به خوبی به مردم عراق اراعه خواهند داد.

وی ضمن اظهار آمادگی برای تشکیل مشترک دارو و تجهیزات پزشکی با جمهوری اسلامی ایران او گفت: امروزه تعداد بسیاری از پزشکان و مردم عراق داروهای ایرانی را به خوبی می‌شناسند و از آنها برای درمان منفعت گیری می‌کنند.

ادامه مطلب
تازه ترین عکس از جمشید هاشم پور_تاشکن

بدرالعقابی افزود: در عرصه‌های تشکیل دارو، گردشگری سلامت و این چنین انتقال فناوری، تفاهم نامه‌هایی با وزارت بهداشت جمهوری اسلامی امضا کرده‌ایم و به زودی ناظر دستاوردهای ارزنده‌ای در این حوزه‌ها خواهیم می بود.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها