خوش آمدید

قیمت گذاری دستوری از مهمترین چالش های صنعت خودروسازی کشور است

قیمت گذاری دستوری از با اهمیت ترین چالش های صنعت خودروسازی سرزمین است


به نقل از خبرگزاری برنا از قزوین؛ نشست تخصصی فولادگر معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت با صنعتگران، تشکیل کنندگان و فعالان اقتصادی استان قزوین سه شنبه شب در سالن جلسات شرکت شهرک های صنعتی استان برگزار شد.

در این نشست که علی رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، زین آبادی مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری، بارگاهی مدیر کل جذب اندوخته گذاری، رستمی مدیر کل صمت، خضیر مدیر کل حفاظت  محیط زیست، صفاری مدیر عامل  شرکت شهرک های صنعتی و عبدیان رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان هم وجود داشتند، تعدادی از تولیدکنندگان دغدغه ها و مشکلات خود را نقل کردند.

خضری مدیرعامل شرکت بهمن دیزل در این جلسه اظهارداشت: استان قزوین در ماشین سازی و قطعه سازی جایگاه صنعتی خوبی دارد و واحدهای تولیدی و صنعتی شاخصی در آن مستقر می باشند که به این صنعت پشتیبانی می کنند.

ادامه مطلب
پیش‌نویس سند هوش مصنوعی توسط معاونت علمی تهیه شد

او گفت: در شرکت بهمن دیزل امسال ۲۳ هزار دستگاه وانت و کامیونت تشکیل کردیم که ۱۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه وانت و ۵۵۰۰ دستگاه انواع کامیونت می بود.

خضری تصریح کرد: به نظر می رسد برای حل بخشی از چالش های صنعت دولت باید رویکرد خود را اشکار کرده و در خصوص نقش مدیریتی خود در حوزه ماشین تعیین تکلیف کند.

این فعال صنعتی و تولیدکننده نمونه کشوری یادآورشد: هنگامی دولت خود را داخل امور اجرایی کرده و حتی در سامانه فروش ماشین دخالت می کند باید چشم به راه چالش باشیم و این رویکرد بایستی اصلاح شود و تحول کند.

ادامه مطلب
حذف خدمات دندانپزشکی از سبد سلامت خانواده ها - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

مدیرعامل شرکت بهمن دیزل اظهارداشت: صنعت خودروسازی سالهاست با چالش مهمی بنام« سیاست قیمت گذاری دستوری» روبروست و با همین رویکرد می بینیم که بزرگترین شرکت های خودروسازی نیز دچار زیان و زیان و چالش و بدهی می باشند.

خضری افزود: نوسان قیمت ارز و چند نرخی بودن آن نگرانی های تشکیل کننده را دوچندان کرده و در تامین مواد اولیه برای تشکیل با مشکلات جدی مواجهیم که برای آن باید تدبیر شود.

وی اظهارداشت: تحول سیاست های تعرفه ای و ارزی از دیگر مشکلات تولیدکنندگان است و سهیمه بندی نیز ما را عقب انداخته و این حالت باید تحول کند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

مدیرعامل شرکت بهمن دیزل فرمود: ناترازی انرژی و قطع گاز و برق واحدهای صنعتی در فصول گوناگون سال از دیگر چالش های جدی صنعتگران است و واحدی که یک هفته تعطیل می شود از میدان رقابت باز مانده و مشتریان خود را از دست می دهد چون مشتری ایرانی و خارجی هیچ زمان چشم به راه نمی ماند که ما مشکل گاز و برق خود را حل کرده و سپس تشکیل کنیم.

ادامه مطلب
سونی حمله سایبری به سرورهای خود را تأیید کرد؛ سرقت داده‌های کارمندان

در ادامه ذکایی مدیرعامل شرکت پارسا پلیمر هم او گفت: در اروپا برای اصلاح ناترازی به جای این که انرژی صنعت را قطع کنند از مشترکان خانگی خواست می کنند تا مصرف را کنترل کنند تا تولیدکننده دچار چالش نشود اما در ایران برای این که مشکلات اجتماعی تشکیل نشود سختی را به صنعت و تشکیل داخل می کنند و اشتغال و تشکیل و اقتصاد صدمه می بیند.

وی فرمود: با سیاست هایی که در خصوص انرژی اتحاذ شده می توان اذعان کرد که تشکیل در برتری نیست و تداوم این روال خسارات جبران ناپذیری به تولیدکنندگان داخل می کند که دولت نیز جوابگو نخواهد می بود.

ذکایی یادآورشد: مشکلات بسیاری همانند چند نرخی بودن ارز، بخشنامه های یک شبه، سودهای بانکی و قطع انرژی در قسمت صنعت وجود دارد که تشکیل را دچار چالش جدی کرده و تداوم این روشهای نادرست دلواپس کننده است.

ادامه مطلب
دانلود بازی موبایلی Death Stranding

وی او گفت: هنگامی ارز را به واردات می دهیم و تولیدکننده بایستی به سختی ارز بگیرد نمی توان امید داشت که ناظر جهش و رونق تشکیل باشیم.

مدیرعامل شرکت پارسا پلیمر اظهارداشت: منطقی نیست که همه واحدهای تعطیل شده با تزریق اعتبارات احیا شود چون برخی از آنها اصلا صلاح نیست که به چرخه تشکیل بازگردند و به جای آن بهتر است از واحدهای پویا و فعال حمایتکنید تا داخل صادرات و تشکیل زیاد تر شوند و به اشتغال پشتیبانی شود.

وی فرمود: از مسئولان وزارت صمت انتظار می رود از واحدهای «های تک» و با تکنولوژی روز حمایتکنند و با تصمیمات هوشمندانه در دوران انقلاب چهارم از صنایعی حمایتکنند که اندوخته های خود را در مسیر هوش مصنوعی و اتوماسیون داخل تشکیل کرده اند.

انتهای مطلب



منبع

ادامه مطلب
پرداخت ۲۰ همت مطالبات جامعه پزشکی و مراکز درمانی از شنبه - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها