خوش آمدید

توافق ایران و تاجیکستان برای تولید مشترک دارو - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

توافق ایران و تاجیکستان برای تشکیل مشترک دارو – تاشکن


به نقل از خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت کشورمان و جمال الدین عبدالله زاده وزیر بهداشت تاجیکستان، در حاشیه برگزاری نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت خانواده و نظام ارجاع، در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، وزیر بهداشت با گفتن این که فصل جدیدی از همکاری‌ها با سرزمین تاجیکستان اغاز شده است، بر راه اندازی کارگروهی مشترک بین دو سرزمین در حوزه سلامت و گسترش همکاری‌ها از طریق این کارگروه اصرار کرد.

عین اللهی افزود: برنامه‌های مشترکی با وزارت بهداشت تاجیکستان در حوزه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین شده است که از با اهمیت ترین آنها می‌توان به تبادل استاد و دانشجو، برگزاری همایش‌های علمی مشترک و اجرای برنامه‌های تحقیقاتی و پژوهشی اشاره کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به امکانات حوزه درمان کشورمان، منفعت گیری مردم تاجیکستان از ظرفیت‌های حوزه گردشگری سلامت ایران را قابل گسترش توصیف کرد.

ادامه مطلب
رشد اقتصادی ایران با نفت و بدون نفت در بهار ۱۴۰۲ سه برابر سال گذشته شد
آخرین مطالب

عین اللهی این چنین به توانمندی‌های حوزه دارو و تجهیزات پزشکی کشورمان اشاره و همین طور گفت: آمادگی داریم داروها و تجهیزات پزشکی خود را به تاجیکستان صادر کنیم و تولیدات مشترک دارویی با سرزمین تاجیکستان داشته باشیم.

وزیر بهداشت در ادامه این دیدار به عمل های حوزه بهداشت کشورمان در عرصه پیشگیری از بیماری‌ها اشاره کرد و او گفت: یکی از با اهمیت ترین برنامه‌هایی که در حوزه بهداشت اجرا شده است برنامه سلامت خانواده است که آمادگی داریم ازمایش ها خود در این عرصه را در اختیار تاجیکستان قرار دهیم.

ادامه مطلب
برای اولین‌بار، منیسک زانوی انسان در ایستگاه فضایی بین‌المللی چاپ شد

عین اللهی این چنین اظهار داشت: باید برنامه‌ای یکساله و مشترک با وزارت بهداشت تاجیکستان تدوین و بر مبنای آن، همکاری‌های خود را در حوزه‌های گوناگون سلامت، تنظیم و تحکیم کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های تحقیقاتی ایران در حوزه درمان سرطان او گفت: در این عرصه می‌توانیم با تاجیکستان همکاری‌های تحقیقاتی و درمانی داشته باشیم.

در این دیدار، وزیر بهداشت تاجیکستان، با سپاس از وزارت بهداشت جمهوری اسلامی در برگزاری نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت، او گفت: امیدواریم با برنامه ریزی های که صورت خواهد گرفت، همکاری‌های گسترده‌ای با جمهوری اسلامی در حوزه سلامت داشته باشیم.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
Ou4، سحابی ماهی مرکب غول‌پیکر_تاشکن

عبدالله زاده با موفق خواندن صنایع دارویی کشورمان، خواستار تشکیل محصولات دارویی مشترک با ایران شد.

او گفت: در حوزه آموزش نیز می‌توانیم از وجود اساتید و متخصصان ایرانی منفعت مند شویم.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها