خوش آمدید

تولید تصویر جمینای

ما بی‌شک در هوش مصنوعی تشکیل عکس خراب کرده‌ایم!


«سرگی برین»، یکی از بنیان‌گذاران گوگل، در سخن بگویید با جمعی از علاقه‌مندان به هوش مصنوعی به مشکلات تشکیل عکس در جمینای اشاره کرد و او گفت گوگل بی‌شک در این عرصه خراب کرده است. او این چنین خبرداد که به بازنشستگی خود آخر می‌دهد و به کار در این شرکت بازمی‌گردد، چراکه به باور او دوران هوش مصنوعی زیاد شوق‌انگیز است.

بر پایه گزارش CNBC، سرگی برین درمورد مشکلات راه‌اندازی قسمت تشکیل عکس جمینای او گفت که گوگل قطعاً در تشکیل عکس به مشکل خورده و او فکر می‌کند این مشکل زیاد تر به‌علت بازدید و آزمایش ناقص این سرویس بوده است. برین گفت:

«ما بی‌شک در تشکیل عکس خراب کرده‌ایم. فکر می‌کنم علت عمده آن عدم انجام آزمایش‌های جامع بوده است. این اتفاق قطعاً به دلایل معقولانه علتناراحتی افراد بسیاری شد.»

گوگل بعد از ابراز مشکلاتی در این هوش مصنوعی، آن را از دسترس خارج کرد، اما به‌زودی مجدد آن را برای کاربران فعال می‌کند. پیش‌ازاین نیز گوگل علت مشکلات نژادی در تشکیل تصاویر این هوش مصنوعی را توضیح داده می بود.

ادامه مطلب
برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اسفندماه
آخرین مطالب

نظرات هم‌بنیان‌گذار گوگل درمورد تشکیل عکس با جمینای

ما بی‌شک در هوش مصنوعی تشکیل عکس خراب کرده‌ایم! ۱۴

در جواب به سؤالات حضار، سرگی برین درمورد تأثیر هوش مصنوعی بر موتورهای جستجو و چگونگی نگه داری موقعیت پیشتاز گوگل در این بازار سخن بگویید کرد. او یقیناً به اراعه ناقص تشکیل عکس جمینای نقدهایی داشت و او گفت تصاویر این هوش مصنوعی درمورد نوشته‌های تاریخی و نژادی از بازدید‌های ناقص گوگل ناشی می‌شود.

او او گفت تا این مدت اشکار نیست چرا این هوش مصنوعی برای به تصویرکشیدن تصاویر تاریخی و نژادی مقداری به جناح چپ سیاسی متمایل است، اما این کار مقصد گوگل نبوده. برین اضافه کرد که این شرکت اخیراً دقت این هوش مصنوعی را تا ۸۰ درصد در برخی از تست‌های داخلی بهبود داده است. او می‌گوید این چنین مسائلی تنها به جمینای گوگل محدود نمی‌شود و مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI یا Grok ایکس نیز بعضی اوقات به لحاظ سیاسی سوگیری دارند.

ادامه مطلب
«ساندار پیچای» در دادگاه اپیک گیمز، ادعاهای ضدرقابتی علیه گوگل را رد کرد

برین در سال ۱۹۹۸ گوگل را با «لری پیج» تأسیس کرد، اما در سال ۲۰۱۹ از ریاست آلفابت کنار رفت. او هم چنان یکی از اعضای هیئت مدیره و سهامدار مهم این شرکت است و نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار سهام در آن دارد. برین برای پشتیبانی به ترقی جایگاه گوگل در بازار پر از رقیب و شوق‌انگیز هوش مصنوعی، به کار در این شرکت بازگشته است.

او می‌گوید که گوگل درحال بهبود هوش مصنوعی خود است و تلاش می‌کند که اشتباهات آن را به حداقل رساند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها